Gå til innhold

Hva synes folk om regnskap og revisjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og der beviste du i alle fall for meg at du har holdningar som gjer at du vil gli fint inn i BI miljøet.

Sånt folk som ham bør ikke gå på BI, jeg har studert selv på BI. Jeg har ikke opplevd at de fleste er sånne, med selvfølgelig unntak. Men de består gjerne 5-10% av hele skolen. En klysete som ham vil bli fryst ut av de andre studenter

Lenke til kommentar

Altså, alt bunner jo ut i planlegging. Regnskap er såvidt jeg har skjønt det som har vært, og budsjettering er det som er før. Revisjon er såvidt jeg forstår uavhengig kontroll av regnskapet.

 

Dette er jo veldig viktige saker som påvirker hundretusenvis av liv, om ikke hele Norges befolkning. Så ja, jeg håper du tar det seriøst, noe det virker som du gjør.

 

Men det er jo -hva- penga skal brukes til som andre bestemmer da, og som spiller like stor rolle.

 

Mange nyanser. Å balansere budsjett, og føring av alt dette, kan jo sees som en kunst, det også. Akkurat som muring, som var mitt yrke, var på mange måter kunst. Ikke noe byggverk er likt, og ikke noe budsjett er likt.

 

Så lenge man har lidenskap for kunsten i et yrke, så får man til alt. Skal alt bli rigide regler og firkantet hele tiden, så kan lidenskapen dø ut fort. Hvis ikke lidenskapen ligger i nettopp at alt er så rigid da ^^ Noen har sikkert det også.

 

 

Han er advokat hvis jeg ikke husker feil, og håper du har litt mer respekt for folk her..

 

HAN respekt?? Folk gjør nesten ikke annet enn å gjøre narr av fyren hele tida! Må vel få lov til å forsvare seg?

 

Og en advokat som kaller seg "herr brun", jeg skjønner i hvert fall ikke noen sammenheng, hvis målet er å gi inntrykk av at man er i juss via navnet.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og en advokat som kaller seg "herr brun", jeg skjønner i hvert fall ikke noen sammenheng, hvis målet er å gi inntrykk av at man er i juss via navnet.

 

Herr Brun er ikkje forumets advokat, han er ein forumbrukar som tilfeldigvis er advokat. 

At han er villig til å gratis donere av sin tid og kompetanse på juridiske spørsmål i jus-delen er vårt privilegium, men det er ikkje derfor han er på forumet.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

HAN respekt?? Folk gjør nesten ikke annet enn å gjøre narr av fyren hele tida! Må vel få lov til å forsvare seg?

 

 

Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. Uansett er ikke det du sier noen god grunn til å ikke ha respekt for folk og være litt høflig her inne. Hvis ikke starter man en negativ bølge som drar forumet ned.

Lenke til kommentar

Jeg antydet ikke at han var forumets advokat ^^ Ta det lugnt.

 

 

Gjør mot andre som du vil at andre skal gjøre mot deg. Uansett er ikke det du sier noen god grunn til å ikke ha respekt for folk og være litt høflig her inne. Hvis ikke starter man en negativ bølge som drar forumet ned.

 

Han har vel ikke startet noen negativ bølge? Det er det jo andre som har gjort? Fyren spurte bare om ærlige meninger, så fikk han dritt på kjøpet. Urettferdig.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Han har vel ikke startet noen negativ bølge? Det er det jo andre som har gjort? Fyren spurte bare om ærlige meninger, så fikk han dritt på kjøpet. Urettferdig.

Å snakke nedverdigende om yrkesfaglige er jo en god start, spesielt når han ikke en gang har utdanning selv. Samtidig oser det en "jeg er bedre enn deg holdning" av alle innleggene han legger ut, så at han blir snakket imot er bare på sin plass imo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Å snakke nedverdigende om BI er ingen god fortsettelse. Han fikk som fortjent? Ja la oss være jævlige fordi en annen person er jævlig. Da utvikler det seg i riktig retting.

 

Nei Taurean, han gjorde ikke bare det. Han slang også dritt om å være elektriker. Det står svart på hvit litt lengre bak i tråden her.

Lenke til kommentar

TS har iallefall to tråder som gjelder det samme. BI og revisjon/økonomi. Han spør åpent om noen har erfaringer o.l, for å så rakke ned på de. Vet ærlig talt ikke om han er et forumtroll, eller en bortskjemt unge med vrangforestillinger om hvordan man får seg en utdannelse.

 

@Taurean: Står ingenting om "murer" i navnet ditt, hva er greia?

Endret av BertNaked
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å snakke nedverdigende om yrkesfaglige er jo en god start, spesielt når han ikke en gang har utdanning selv. Samtidig oser det en "jeg er bedre enn deg holdning" av alle innleggene han legger ut, så at han blir snakket imot er bare på sin plass imo.

 

 

Å snakke nedverdigende om BI er ingen god fortsettelse. Han fikk som fortjent? Ja la oss være jævlige fordi en annen person er jævlig. Da utvikler det seg i riktig retting.

 

Nei Taurean, han gjorde ikke bare det. Han slang også dritt om å være elektriker. Det står svart på hvit litt lengre bak i tråden her.

 

Jeg synes ikke han har vært så nedverdigende, ikke før han har fått dritt selv først. Er det ingen andre enn meg som ser slike ting?

 

Post 10 og 11 er sarkasme og dritt.

 

Post 14 var sarkastisk, så forsvarte han seg i post 17. Alle de seks neste postene etter det er bare kjeft og dritt fordi han forsvarte seg.

 

Dette er et ultraklassisk eksempel jeg ser mye av på nett. Bare fordi han er ung, betyr ikke det han han skal ta dritt fra andre som er eldre.

 

Og når jeg prøver å få det frem i lyset, så blir -jeg- motsagt. Hva er det egentlig som foregår? Er dette et sykt eksperiment satt igang av staten eller noe? Prøv å vis'n litt respekt, så er han sikkert ålreit tilbake! Det er min opplevelse!

 

 

TS har iallefall to tråder som gjelder det samme. BI og revisjon/økonomi. Han spør åpent om noen har erfaringer o.l, for å så rakke ned på de. Vet ærlig talt ikke om han er et forumtroll, eller en bortskjemt unge med vrangforestillinger om hvordan man får seg en utdannelse.

 

@Taurean: Står ingenting om "murer" i navnet ditt, hva er greia?

 

Synes ikke han har rakket ned på andre før han har blitt angrepet selv. Det er nok andre som er forumtroll her. Synes det er beundringsverdig å være så grunnfast i sin yrkesmessige overbevisning så tidlig i livet. Jeg var også det, men hadde vanskelige forutsetninger så det gikk ad dundas. Men kanskje fyren har litt mer stabile psykososiale forhold og positive økonomiske forutsetninger.

 

Jeg baserer ikke min identitet på min jobb, men på mitt stjernetegn, ergo min energi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...