Gå til innhold

SNIKTITT: Motorola One Zoom Her er billigmobilen som skal yppe med Huawei P30 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For den prisen kan man like gjerne kjøpe en Fairphone 3 , https://shop.fairphone.com/en/?ref=header

450 euro er ca. 4500 kroner med dagens kurs, så jo, relativt lik pris, men det er 4500 kroner før du betaler 1125 kroner i mva og 341 kroner i fortollingsgebyr så totalprisen blir jo 5960 kroner, nesten 1800 kroner mer enn denne. Dette er eksludert prisen for frakt som også inngår i beløpet på hvor mye toll du må betale. Jeg har ikke inkludert dette fordi nettstedet ikke sender til Norge og det blir derfor ikke mulig å sammenlikne totalprisen.

 

Edit: Som Frank Larsen poengterer så blir mva trukket fra før den sendes til Norge så regnestykket i posten min stemmer ikke.

Endret av Yopaz
Lenke til kommentar

450 euro er ca. 4500 kroner med dagens kurs, så jo, relativt lik pris, men det er 4500 kroner før du betaler 1125 kroner i mva og 341 kroner i fortollingsgebyr så totalprisen blir jo 5960 kroner, nesten 1800 kroner mer enn denne. Dette er eksludert prisen for frakt som også inngår i beløpet på hvor mye toll du må betale. Jeg har ikke inkludert dette fordi nettstedet ikke sender til Norge og det blir derfor ikke mulig å sammenlikne totalprisen.

450 er inkludert mva, så hvis den skulle sendes til Norge ville den bli trukket fra først, før lagt på i norge. Men de sender kun til EU enn så lenge. Man må kjøpe lader i tillegg hvis man trenger. 

Lenke til kommentar

 

450 euro er ca. 4500 kroner med dagens kurs, så jo, relativt lik pris, men det er 4500 kroner før du betaler 1125 kroner i mva og 341 kroner i fortollingsgebyr så totalprisen blir jo 5960 kroner, nesten 1800 kroner mer enn denne. Dette er eksludert prisen for frakt som også inngår i beløpet på hvor mye toll du må betale. Jeg har ikke inkludert dette fordi nettstedet ikke sender til Norge og det blir derfor ikke mulig å sammenlikne totalprisen.

450 er inkludert mva, så hvis den skulle sendes til Norge ville den bli trukket fra først, før lagt på i norge. Men de sender kun til EU enn så lenge. Man må kjøpe lader i tillegg hvis man trenger. 

Det blir fortsatt misledende å vise til et produkt som ikke selges i Norge og vi betaler også mva på fraktkostnadene. Dersom du importerer denne telefonen fra utlandet kan du også få den til en lavere pris fordi prisnivået i Norge er generelt litt høyere enn i mange andre land. Fraktpris og om de sender den er jo også relevant informasjon. Kan jeg like gjerne kjøpe denne som Motorola One Zoom? Nei, som du nevner sendes den kun i EU.

 

Jeg kunne også ha pekt på hvilken som helst annen telefon i prisklassen 3500-4500 som blir lansert i den kommende tiden og sagt du kan like gjerne kjøpe denne. Uten at telefonene har blitt testet er det dumt å si at vi bør kjøpe en over en annen. Det at Fairphone har batteri som kan skiftes ut uten at vi må ha masse utstyr se instruksjonsvideoer og be noen bønner er jo et stort pluss, men det blir litt for tidlig å konkludere hvilken telefon vi skal kjøpe. Konseptet er bra og jeg håper de lykkes.

Lenke til kommentar

Konseptet med fairphone 3, pinephone, librem 5 og dragonbox pyra.

er mer frihet til å kjøre hva man vil, slik at man ikke er prisgitt dårlig programvare fra produsent, samt at man i varierende grad ikke skal trenge å kjøpe helt ny enhet, fordi det finnes reservedeler å få kjøpt. Sågar blir ting billigere fordi man ikke må kjøpe helt nytt hver gang.

 

Motorola One Zoom er åpenbart myntet på forbrukere som vil ha dugelig kamera, og ikke bryr seg så mye om resten, annet enn pris. (?)

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konseptet med fairphone 3, pinephone, librem 5 og dragonbox pyra.

er mer frihet til å kjøre hva man vil, slik at man ikke er prisgitt dårlig programvare fra produsent, samt at man i varierende grad ikke skal trenge å kjøpe helt ny enhet, fordi det finnes reservedeler å få kjøpt. Sågar blir ting billigere fordi man ikke må kjøpe helt nytt hver gang.

 

Motorola One Zoom er åpenbart myntet på forbrukere som vil ha dugelig kamera, og ikke bryr seg så mye om resten, annet enn pris. (?)

 

Jeg forstår konseptet og jeg liker det, det er du som ikke forstår.

 

Jeg sier at vi ikke skal anbefaler mobiler før de er testet og ikke sette mobiler som ikke er i salg mot hverandre fordi det ikke er nok sammenlikningsgrunnlag. Du har tydeligvis ikke forstått dette da du allerede har konkludert angående Motorola One Zoom som en telefon som kun har godt kamera. Personlig vet ikke jeg om den har godt kamera, den er ikke ut enda. Jeg vet heller ikke om den føles rask eller ikke og om den har god batteritid. Frem til den blir testet og jeg får vite hvordan den faktisk er som telefon så avventer jeg å dømme. Godt mulig at Fairphone er en fantastisk telefon mens Motorola blir helt grusom, men med mindre du kan vise til noen som har sammenliknet dem så sitter du å kommer med konklusjoner du ikke kan underbygge.

 

Påstand - bevis - konklusjon

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...