Gå til innhold

Blokkere gmail+ adresse


PocoLoco

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Gmail+ funksjonen til å lage et par nye adresser ved registrering hos websider hvor jeg ikke stoler på at de vil la være å sende meg spam eller videreselge min adresse - eksempel [email protected]

 

Det jeg lurer på er om det er mulig for meg å blokkere å motta mailer som sendes til eksempel mitt ([email protected]). Jeg ønsker altså å motta mail som vanlig på min default adresse ([email protected]), men ikke til mine [email protected] adresse. Jeg vil helst ordne dette via gmail.com om det lar seg gjøre, eventuelt i mitt email program Outlook. Jeg har en vanlig Gmail konto, ikke noe G Suite konto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja du kan filtrere vekk mail som er sendt til en spesielt adresse.

 

Selv bruker jeg Outlook og lager et alias der, om det er siden jeg vil prøve et medlemskap på. Om det ikke virker ok å være der, så sletter jeg bare aliaset. Om det viker å være en ok side, så bytter jeg mailadressen til den vanlige adressen.

 

08d6969a182ec55542b00cf79235a87f.png

Lenke til kommentar

Men vet du om det finnes en måte å deaktivere en gmail+ adresse? Hvis jeg feks ønsker å si til Gmail at [email protected] ikke lenger skal brukes av meg, og at alle som forsøker å sende mail til den adressen vil få svar at adressen finnes ikke lenger - kan jeg ordne det i settings et sted?

 

Det blir jo mange mail å filtrere gjennom et langt liv slik du beskriver over. Beste er å bare deaktivere alias adressen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Men vet du om det finnes en måte å deaktivere en gmail+ adresse? Hvis jeg feks ønsker å si til Gmail at [email protected] ikke lenger skal brukes av meg, og at alle som forsøker å sende mail til den adressen vil få svar at adressen finnes ikke lenger - kan jeg ordne det i settings et sted?

 

Det blir jo mange mail å filtrere gjennom et langt liv slik du beskriver over. Beste er å bare deaktivere alias adressen.

Fordelen med Gmail+ er at man kan se om den har blitt solgt videre eller ikke, men egentlig hjelper det lite om den først er kommet på avveie. Da er et ikke eksisterende alias lettere å administrere.

Lenke til kommentar
K.S skrev (På 9.9.2019 den 20.59):

Bare lurer - hvorfor ikke lage en egen gmail konto som du bruker til dette? Det er jo kjempelett å skifte mellom kontoene, så da har du en 'useriøs' gmail og en seriøs. 

 

Fordi jeg i utgangspunktet registrerer meg hos folk hvor jeg har nytte av emailene de sender meg. Men man vet jo aldri som de ble nevnt her om de jeg har gitt min Gmail+ adresse til en dag selger videre min adresse til andre, eller kanskje fører meg opp på et nyhetsbrev eller noe annet som jeg aldri har bedt om. Derfor trenger jeg en måte å "deaktivere" disse Gmail+ adressene, slik at det da ikke lenger blir mulig å sende meg mail på disse adressene. Å filtrere ut slik som foreslo er selvsagt en mulighet, men jeg håper noen kan gi meg et forslag til hvordan å deaktivere adressene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...