Gå til innhold

Pewdiepie er første youtuber med 100M følgere, er han en god innflytelse?


Anbefalte innlegg

Var den det? At artikkelforfatteren sammenligner Felix med Alex Jones viser jo hvor talentløs og fjern artikkelen er.

 

Dette sitatet er også bare tull og tøys:

 

"There’s a certain point of popularity at which an entertainer ceases to become a person and transcends into a pop culture icon, where every action they take becomes disproportionately influential. The Twitter accounts they (used to) follow become outright endorsements, their tasteless jokes can be viewed as racist dog whistles."

 

 

Pewdiepie har selvfølgelig en viss innflytelse på de som følger han og ser videoene, men mannen har jo ALDRI pushet alt-right eller neo-nazi holdninger og tankegang på sine følgere. Tvert i mot har han tatt avstand fra det gang på gang på grunn av journalister prøver seg på sensasjonjournalistikk der de skal stemple den største YouTuberen som noe han ikke er.

 

Trodde aldri jeg skulle bruke så mye tid og energi på å forsvare Pewdiepie, men fyren er jo bare en helt vanlig gamer som av og til er litt edgy. Han legger seg flat og sier i mot der det trengs når han blir urettmessig stemplet som nazist og rasist, og håndterer slike "kriser" og motgang mye bedre enn mange andre ville klart.

 

Kreds til Felix for det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjorde jo selv poenget mitt klart. Du bruker ordet fitte ofte. Det er poenget. Han bruker det ofte.

 

Sier du ordet nigger, spesielt som et banneord, da er du faen meg tett i hodet.

Tett i hodet ≠ rasistsvin

Jeg er villig til å tilgi at han har droppa én N-Bomb i løpet av bokstavelig talt tusenvis av timer (!) med youtube videoer og streaming i løpet av 8 år. Han har lagt seg fullstendig paddeflat og beklaget seg for denne hendelsen gjentatte ganger siden begynnelsen av 2017. Det er snart tre år siden, hva mer skal til for at du skal bli fornøyd? Folk kan forandre seg over tid.

 

Jeg føler jeg blir trollet... denne artikkelen du linket til prøver å putte Pewdiepie, Joe Rogan, Ben Shapiro og Jordan Peterson i samme boks som Alex fucking Jones. Om du hadde et visst kunnskapsgrunnlag om disse folka og deres meninger så ville du nok forhåpentligvis forstått hvor utrolig uintelligent denne sammenligningen faktisk er.

 

"When Joe Rogan invites his buddy Alex Jones on to his podcast, that conversation isn’t just two guys drinking and having fun; it’s a golden opportunity for a hateful conspiracy theorist to spread his poison."

Jesus Christ for noe oppgulp. Hadde artikkelfortatteren faktisk sett podcasten med Alex Jones så ville han sett Jones selv innrømme at han er lowkey retarded og beklage for Sandy Hook kontroversen og at han oppførte seg psykotisk og uintelligent. Dette er problemet med venstresiden idag: no-platforming og cancel culture. Det er plutselig blitt fair game å ødelegge noens karriere for 10 år gamle vitser på twitter, noe som er helt latterlig i mine øyne. I stedet for å bruke fritiden sin på å grave gjennom suksessrike folk sin fortid på sosiale medier for å finne shit å shame dem for - så bør disse folka heller fokusere på å forbedre sine egne liv med noe produktivt.

 

Har du i det hele tatt sett gjennom noen av disse beryktede pewdiepie videoene? Jeg får inntrykk av at du kun har gjort opp din mening om han via tabloide nyhetsartikler og korte videoklipp tatt ut av kontekst (noe pewdiepie forresten pent ba journalister om å ikke gjøre før han sperga ut i en av de beryktede videoene sine - og gjett hva de gjorde). Nå som du blir konfrontert av folk som åpenbart har mer peiling enn deg så famler du i blinde ved å google etter billige "hit pieces" som underbygger hatet ditt mot pewds.  Du har tydeligvis fått blod på tann.

Endret av Skurtnilsen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det her er nettopp hvorfor jeg mener debatten rundt rasisme-kontroverser o.l. blir noe tabloid fjas. Ett enkelt følelsesutbrudd på et halvt sekund blir viet mer oppmerksomhet enn kvaliteten på de resterende tusenvis av timene med videoer han har lagt ut, kun fordi rasisme er et så saftig og betent tema i dag. Jeg visste med en gang det ble nevnt at hele tråden kom til å spore av til å handle om kun det.

Lenke til kommentar

Han har lagt seg flat rundt denne hendelsen, han har beklaget seg og innrømmer selv at det var dritt gjort av han. Hva mer vil du han skal gjøre? 

 

Ifølge enkelte har han begått den ultimate synden og da vil dessverre ingenting han gjør veie opp for det. For disse vil han alltid være kjent som han rasistiske youtuberen som sa n-ordet, mens alt annet han har gjort er irrelevant.

Lenke til kommentar

Ikke lage videoer som sier at kritikken han får er fordi media har en agenda mot han for eksempel? Det er fullstendig ansvarsfraskrivelse.

 

https://www.youtube.com/watch?v=cLdxuaxaQwc  

 

nevner ikke engang ordet media i videoen sin om saken, men med alt du har satt deg inn i de forskjellige situasjonen her viste du nok dette fra før :)

 

Men du har jo allerede bestemt deg for at han er rasist å ignorerer alle saklige motsvar du får, så tror ikke jeg legger så mye mer energi i dette her nå.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er faktisk hjernedødt å diskutere med dere som mener det ikke er Pewdiepies feil at han blir knyttet til ytre høyre og nazister. Det skiltet med death to all jews finner dere sikkert også en forklaring på.

 

Helt utenkelig hvordan noen kan mene fyren som roper nigger og skriver death to all jews kan være rasist.

 

Det var lite gjennomtenkte og kontroversielle uttalelser som fortjener en reaksjon (noe de har fått så det monner), men du virker opphengt i dette til den grad at det overskygger alt annet og gjør deg helt på tuppa. Slik kan i det minste den skarpe tonen på innleggene dine oppfattes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var lite gjennomtenkte og kontroversielle uttalelser som fortjener en reaksjon (noe de har fått så det monner), men du virker opphengt i dette til den grad at det overskygger alt annet og gjør deg helt på tuppa. Slik kan i det minste den skarpe tonen på innleggene dine oppfattes.

Har er veldig stort problem med at en så innflytelsesrik person roper nigger og skriver death to all jews på videoene sine, ja. Dersom jeg skulle endret min oppfatning av han, måtte det vært på bakgrunn av en veldig tydelig distansering av det høyreekstreme miljøet som trykker han til sitt bryst. Opplever ikke at han gjør det i tilstrekkelig grad.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Har er veldig stort problem med at en så innflytelsesrik person roper nigger og skriver death to all jews på videoene sine, ja. Dersom jeg skulle endret min oppfatning av han, måtte det vært på bakgrunn av en veldig tydelig distansering av det høyreekstreme miljøet som trykker han til sitt bryst. Opplever ikke at han gjør det i tilstrekkelig grad.

Du er den eneste som sitter å gjentar det samme pisset på andre døgnet, ikke rart du tror han mener det, du har jo selv skrevet det samme gang på gang i dagesvis.

 

Og siden du driter i andre sine argumenter og FAKTA, så får du sitte i den bobla din og jabbe.

 

Han skrev aldri Death to all jews på videoene sine, video skrives forresten i entalls form siden det var en video. Han viste en tjeneste på nettet som er såpass fjern at hvem som helst kan bla opp penger og få laget en video med nær sagt hvilket som helst innhold.

 

Hadde du fulgt litt med, hadde du fått med deg hva akkurat den videoen faktisk dreier seg om, men du er like ute å sykler som avisa som skrev artikkelen.

 

Da er det vel bare å vente til i morgen og du kommer med akkurat de samme tomme argumentene, eller du kan vurdere å gjøre som Antonsen så pent sier, ta deg sammen og ta deg et brevkurs i kildekritikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Har er veldig stort problem med at en så innflytelsesrik person roper nigger og skriver death to all jews på videoene sine, ja. Dersom jeg skulle endret min oppfatning av han, måtte det vært på bakgrunn av en veldig tydelig distansering av det høyreekstreme miljøet som trykker han til sitt bryst. Opplever ikke at han gjør det i tilstrekkelig grad.

Du er den eneste som sitter å gjentar det samme pisset på andre døgnet, ikke rart du tror han mener det, du har jo selv skrevet det samme gang på gang i dagesvis.

 

Og siden du driter i andre sine argumenter og FAKTA, så får du sitte i den bobla din og jabbe.

 

Han skrev aldri Death to all jews på videoene sine, video skrives forresten i entalls form siden det var en video. Han viste en tjeneste på nettet som er såpass fjern at hvem som helst kan bla opp penger og få laget en video med nær sagt hvilket som helst innhold.

 

Hadde du fulgt litt med, hadde du fått med deg hva akkurat den videoen faktisk dreier seg om, men du er like ute å sykler som avisa som skrev artikkelen.

 

Da er det vel bare å vente til i morgen og du kommer med akkurat de samme tomme argumentene, eller du kan vurdere å gjøre som Antonsen så pent sier, ta deg sammen og ta deg et brevkurs i kildekritikk.

Hvorfor var det første ordet han kom med når han ble frustrert i ett spill nigger? Hva er humoren i å få noen til å skrive death to all jews? Og hvorfor gidder du å forsvare pewdiepie?

Lenke til kommentar

Svarene er så lite interessante at jeg spyr. Jeg orker ikke tenke på hvor lite dette "problemet" er og hvor dust det er å seriøst foreslå at han er en slags rasistisk ikon eller hva enn man tror. Det er så hinsides dustete og viser jo bare at media fortsatt styrer verden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er faktisk hjernedødt å diskutere med dere som mener det ikke er Pewdiepies feil at han blir knyttet til ytre høyre og nazister. Det skiltet med death to all jews finner dere sikkert også en forklaring på.

 

Helt utenkelig hvordan noen kan mene fyren som roper nigger og skriver death to all jews kan være rasist.

Det som er hJErnEDødT er at du har så utrolig sterke meninger om pewds at du bruker dyrebar fritid på å kalle han rasistsvin og google etter artikler som beviser hvor slem og fæl han er, men du gidder ikke bruke 20-30 minutter på å se de omtalte videoene i sin helhet og deretter finne ut av hva du syns om saken. Neida, du har lest i avisen (som aldri tar feil eller er upartisk) at pewds hater negere og jøder, ferdig med den saken. Lærte du aldri kildekritikk på grunnskolen?

 

Dersom jeg skulle endret min oppfatning av han, måtte det vært på bakgrunn av en veldig tydelig distansering av det høyreekstreme miljøet som trykker han til sitt bryst. Opplever ikke at han gjør det i tilstrekkelig grad.

La meg gjøre dette idiotsikkert for deg.

 

Her unnskylder han seg for å si nigger:

https://www.youtube.com/watch?v=cLdxuaxaQwc

 

Her ber han følgerne sine om å stoppe "sub to pewdiepie" memet pga. noen begynte med hærværk og pga. koblingen til New Zealand massakren:

https://www.youtube.com/watch?v=Ah5MYGQBYRo

 

Her er tweeten hans om New Zealand massakren. Han slettet den senere for å ikke gi terroristen den oppmerksomheten han åpenbart ønsket.

 

 

pewdiepie-twitter-statement.png

88pr4x8e9am21.jpg

 

 

 

 

Har er veldig stort problem med at en så innflytelsesrik person roper nigger og skriver death to all jews på videoene sine, ja. 

  • Han roper ikke nigger i alle eller majoriteten av videoene sine, det smatt ut av munnen hans én gang som et generelt banneord. Om han skrek cunt, retard eller faggot ville det vært det samme, det betyr ikke at han hater hverken kvinner, funksjonshemmede eller homoseksuelle. Er det så vanskelig å forstå hvordan banning funker?
  • Han skrev ikke death to all jews på videoene sine, han demonsterte at på nettsiden Fiverr kan man betale privatpersoner for å gjøre nesten hva som helst, uansett hvor crazy og støtende det er. Derfor betalte han noen for å lage et skilt med teksten "death to all jews"  - for å demonstrere at disse folka på Fiverr virkelig ikke har noen grenser for hva de vil gjøre. Det er dette som var spøken. At folk gjør nesten hva som helst for penger. Tror du virkelig at pewds ønsker å utslette alle jøder?
  • Før du sier noe ala "pewdiepie er kanskje ikke en hardcore rasist selv, men han må likevel ta ansvar for alle barna som ser på videoene hans. Han bidrar til å normalisere rasisme og radikalisering av barn!" For det første er 72% av seerne hans mellom 18-34 år gamle. For det andre: tror du noen ble radikalisert til å tenke "jøder fortjener visst å dø likevel" pga. to indere som dansa med et skilt som sier "death to all jews" i en pewds video?

 

Hvorfor var det første ordet han kom med når han ble frustrert i ett spill nigger? Hva er humoren i å få noen til å skrive death to all jews? Og hvorfor gidder du å forsvare pewdiepie?

  • Se videoen jeg linket til over for å se hans egen forklaring på hvorfor han sa akkurat "nigger" og ikke noe annet i kampens hete. Ville du forresten trodd han hatet kvinner om han skrek cunt istedet?
  • Ser du ikke humoren i hvor absurd det er at man kan betale folk for å presentere sinnsykt edgy  ytringer?
  • Hva er galt med å forsvare individer som er blitt utsatt for en målrettet svertekampanje av et samlet mediekorps som kun er ute etter å tjene penger på clickbait?
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hvorfor var det første ordet han kom med når han ble frustrert i ett spill nigger? Hva er humoren i å få noen til å skrive death to all jews? Og hvorfor gidder du å forsvare pewdiepie?

Forsvarer ikke Pewdiepie, jeg forsvarer FAKTA. Folk som sitter å angriper verdens største Youtuber gang på gang med de samme tomme argumentene uten å engang gidde å se videoene eller sette seg inn i fakta, burde heller gå seg tur.

 

Dere tilhører kanskje de 70% ullhuer, som dunker løst på tastaturet så fort dere har knapt lest ferdig en overskrift?

 

Endret av fo2re
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mest falske og slitsomme youtuberen jeg vet om. Og en jævla rasist i tillegg.

 

Til dere som sier han ikke er rasist så anbefaler jeg dere å søke han opp på Google. Og sjekk noen av de han følger på Twitter bla.

 

Dette er en av mange eksempler de siste 5 åra: https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/news/7957883/youtuber-pewdiepie-racism-row-nazi-youtube-channel/amp

Endret av ImmortalTechnique
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Rasistsvin.

Virkelig?

Kan ikke forstå hva CommanderKeen snakker om, det er jo helt vanlig å skrike ut n-ordet når du taper i spill.

Det som er ille når man må skrive "n-ordet" og man har blitt så pisseredd for utrykket nigger, som slenges over en lav sko så lenge man ikke er hvit. Media må ta seg en feit jævla bolle og det kan du også.

Det handler ikke om å være "pisseredd", det handler om respekt for andre samt respekt for den historiske konteksten ordet kommer fra. En kontekst du åpenbart ikke har noen som helst forståelse for. Om du er så jævla tøff så får du gå ut å si nigger opp i trynet på en afrikaner, vi vet begge at du ikke tør.

Han sa det med uhell og unnskylte seg for det. Han har også gjort massevis av ting som beviser at han ikke er rasist.

Lenke til kommentar

Og siden du driter i andre sine argumenter og FAKTA

 

 

Er det fakta at han ropte ut nigger på stream? Er det fakta at han i en av videoene sine har betalt to menn for å holde opp et ark der det sto death to all jews?

 

Also, ro deg ned. Oppfører deg som en patetisk drittunge. Det kler deg ikke.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

  • Han roper ikke nigger i alle eller majoriteten av videoene sine, det smatt ut av munnen hans én gang som et generelt banneord. Om han skrek cunt, retard eller faggot ville det vært det samme, det betyr ikke at han hater hverken kvinner, funksjonshemmede eller homoseksuelle. Er det så vanskelig å forstå hvordan banning funker?

 

 

Skjønner veldig godt hvordan banning fungerer. Når du banner, roper du ut tilfeldige ord du aldri har sagt før eller ikke bruker til vanlig?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...