Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil lakk krise


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hentet bilen min fra polering i går kveld. Da syntes jeg jobben som hadde blitt gjort var veldig bra. Etter en kjøretur igår kveld parkerte jeg bilen og gikk å la meg. I dag tidlig skulle jeg på skole, det første jeg ser er at mye av lakken på panseret på bilen hadde «flasset av». Mang flekker der rett og slett lakken er borte. Små hvite merker på hele panseret. Ikke bare det men det var også merker rundt om hele bilen. Det er en 2011 modell BMW 3 serie, ga 130 000 for den...

 

Det var utlendinger som drev vaskefirmaet. Og jeg ringte de i dag og spurte hva i all verden de hadde gjort? Nei de sa at de ikke hadde ødelagt lakken, og at det var min skyld.

Og at jeg hadde nok ligget bak en bilen eller lastebil som hadde gjort det (for noe tull).

Derfor spør jeg, en fortvilt student. Har jeg noen steder jeg kan kontakte? Politiet?

post-530077-1479908_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ingen annen du kan kontakte her enn en som driver med lakkering eller noen andre som spesialiserer seg på steinsprut-skader om du ønsker dette utbedret.

 

Dette er ikke unormalt å se slikt på biler som enten har høy km-stand eller rett og slett en eier som kanskje har en uvane med å ligge for nærme øvrig trafikk, spesielt vinterhalvåret. Skadene kan ha vært mindre blikkfang tidligere PGA lakkens tidligere tilstand, men nå som den er polert opp igjen blir slikt lettere å se. Jeg opplever lignende regelmessig når jeg polerer biler, spesielt de som har vært neglisjert lenge og har en ripete og møkkete lakk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oi, ser nå at TS har svart med flere bilder enn det som er i åpningsinnlegget som var det eneste når jeg skrev innlegget mitt.

 

Ser nå at det klart og tydelig også er spor etter dårlig maskinføring hvor poleringsmiddel har sprutet utover uten at det ser ut til å ha blitt tørket opp eller gjort noe med før bilen er levert ut igjen. Dette kan du absolutt klage over, og ikke minst forvente at utførende retter opp. For dette er intet annet enn slurv fra vedkommende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polish i steinsprutskader. Ikke poleringsfirmaet sin feil værtfall

Er ikke sikkert alt av det er steinsprut, så nøye på bildene nå og det kan se ut som en del faktisk er polishrester.

Det sier vel bare litt om seriøsitetsnivået til han som gjorde jobben (og trolig også prisnivået). Betaler man lite får man gjerne lite tilbake også, en halvveis profesjonell hadde aldri levert fra seg noe sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...