Gå til innhold

Anders selger «mandagsbilen»: – Det er mindre feil på min gamle Ford Mondeo enn på Teslaen


Anbefalte innlegg

Siden denne tråden har utspilt sin rolle og det allerede er endel off-topic her så fortsetter jeg med det ?

Noen kan finne denne artikkelen interessant, Teslaeiere elsker gjeld

 

Og artikkelen slutter med følgende utsagn "Har du ingen penger men et skrikende behov for å komme deg fra null til hundre på under fire sekunder, kanskje du bør ringe banken i dag."

Endret av Nautica
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274
Nautica skrev (På 26.1.2020 den 16.31):

Her er det en dønn ærlig Tesla-eier som prøver og selge sin model S  på finn.no med noen småfeil for å være litt diplomatisk.

 

Legger beskrivelsen i spoiler for de som ikke orker og åpne lenken til finn.no

  Skjul innhold

Nokon som er int i ein Strøken model S? Er iallefall det Tesla seier Her er Tesla sin premiumbil, flaggskip eller kall det det du vil Her får du det beste Tesla har å tilby!!

27000km

Henta den ut 27.11.2018 Ditta er ein bil som er brukt pent til pendling. Tatt 20 000km i høst Luftfjæring 4x4 Vinterpakke med varme i setene framme, bak og i rattet. Bestilte Alt svart innvendig inkludert lister Bilen har alt den kunne få utenom FSD og skinnseter. Meget pen og strøken Tesla Har hatt 20000km service i høst. Får du hodepine av pipelyd? Da er desverre ikkje dette bilen for deg. Er høg pipelyd ifra drivverk, men Tesla Kokstad seie dei ikkje høyre noko så e vel ikkje noko da.

Råeste lydpakken fekk eg beskjed om, men du kan sammenlikne det med det billigste til BMW eller vw

Er sånn fin knapp på nøkkelen som åpner panseret, denne fungerer heller ikkje

Klunkelyder får du med på kjøpet både framme og bak som om noko er laust. Tesla seie at det er ein bil så man må rekne med litt sånt. og dei klarer ikkje å fikse dette. Men har lokalisert lyden ifra luftfjæringen.

Du må også like knirkelyder i setene, da det er det nok av, da desse ligger å knikka mot midtkonsollen. Men desverre så høyre ikkje Tesla Kokstad dette heller.

Du må og ha god tid no i dinna vintertiden med salting og dritt som kommer på ruten da du må stoppe opp kvar gong du skal spyle på ruten sidan det ikkje er nok trykk til å spyle på ruten under køyring.

Er ein fin gul strek rundt begge skjermane i bilen. Dessverre klarer ikkje Tesla Kokstad å fikse dette heller.

Bildet av hjulbuen er normal bruks slitasje etter 5000km, ifølge Tesla så er det heilt normalt, man får heller ikkje kjøpt skvettlapper av Tesla.

Ville ikkje prøvd å vaske bilen i maskinvask da lakken er utrolig tynn. Godt Under 60my eller ka dei kalla det i lakkdybde. Polering kan også være ein dum ide. Betalte bare 13000kr ekstra for å få blå lakk istede for svart farge på bilen.

Sidan Tesla måler i tommer og ikkje millimeter så e no bilen deretter. Fikk takst på eit bilskadesenter at det Vil koste rundt 80 000kr å rette bilen pga dårlig produksjon. Sjølv om dette verkstedet er det største bilskadesenteret i området så e det seffølgelig ikkje godkjent av Tesla. Og desverre så klara ikkje Tesla Kokstad se at bilen er skjev.

Skal du eige bilen må du også til tider ha ganske god tid da det kan fort ta flere minutter før bilen vil starte.

Lys på bilen lever sitt eget liv så du må rekne med litt meldinger om at lysene står på på bilen, dette går desverre ikkje an å skru av verken for meg eller Tesla.

Husk å ha godt med batteri da varmeapparatet lever og sitt eget liv og skrur seg på akkuratt som det vil, både natt og dag

Airbagen i rattet har fått nokon stygger merker ettersom det ser ut til at airbag har delt seg. Kem veit, kanskje det har sammenheng med den røde airbaglampa eg hadde.

Ein ting er viktig om du tørr å bruke cruisekontroll. Da må du passe på at du ikkje har nokon bak deg da bilen kan plutselig finne ut at den skal bråbremse uten grunn. På vinteren ville eg aldri brukt det. Bilen har også prøvd å dra seg over i motsatt køyrebane og det var ikkje hjelp i uansett kor mykje eg prøvde å holde den igjen. Takk Og lov det ikkje kom bil i mot.

Autopilot som eg betalte over 40 000kr ekstra for, det må du nesten vurdere sjølv. Men den liker å køyre rett fram i svinger og no må man ta i rattet så ofte at eg ser ikkje heilt vitsen med autopilot. Her må du og passe på om du møter ein bil i mot sjølv om det er gulstripe så vil bilen bråbremse når den sjølv vil.

Lys er desverre mangelvare om det er fuktig og vått ute, da er lyktene fulle i dugg og lyser svært dårlig.

Sette du den i revers får du ei fin grøn stripe over skjermen

Om 3 år kjem EU kontroll, her veit eg desverre ikkje ka som skjer sidan det er klunkelyder i understellet som om noko er laust. Burde også la bilen stå inne i ei garasje så lyktene får tørket vekk fukten før kontrollen.

Har sikkert glømt noko, så om det er noko meir feil må du nesten rekne med. Er tross alt ein Tesla. Men ifølge Tesla Kokstad så er bilen i henhold til Tesla sine spessifikasjoner, så her skal man vel ikkje bekymre seg.

NAF test blei tatt etter 5000km. Fekk vel rundt 20-25 punkt med mangler/feil. Men det hjalp lite når Tesla hadde brukt sine regne mekanikere til å gå igjennom bilen og alle punktene var innafor Tesla sine spessifikasjoner.

Om du fortsatt er int i bilen kan du gjerne sende meg ei melding. Registreringsnummer kan du få ved seriøs interesse

 

Kom igjen, dette er garantert bullshit. Når noe koster så mye er det ingen som underselger det på denne måten. Selv hadde jeg skrytt bilen opp i skyene om jeg skulle selge den, selvom jeg hatet den av hele mitt hjerte.

Lenke til kommentar
failern skrev (13 minutter siden):

Kom igjen, dette er garantert bullshit. Når noe koster så mye er det ingen som underselger det på denne måten. Selv hadde jeg skrytt bilen opp i skyene om jeg skulle selge den, selvom jeg hatet den av hele mitt hjerte.

Eventuelt så er man dritt lei av behandlingen, og dette er en fin måte å få oppmerksomhet på fra Tesla for å fikse bilen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
failern skrev (4 minutter siden):

Kom igjen, dette er garantert bullshit. Når noe koster så mye er det ingen som underselger det på denne måten. Selv hadde jeg skrytt bilen opp i skyene om jeg skulle selge den, selvom jeg hatet den av hele mitt hjerte.

Ikke veit jeg. Noen velger å være ærlige uansett, selv om de taper noen tusen på å ikke lure neste eier. Folk opplever jo dette en gang imellom med biler fra andre merker også. Ville jo være rart om alle med Tesla bare hadde solskinnshistorier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
frohmage skrev (4 minutter siden):

Ikke veit jeg. Noen velger å være ærlige uansett, selv om de taper noen tusen på å ikke lure neste eier. Folk opplever jo dette en gang imellom med biler fra andre merker også. Ville jo være rart om alle med Tesla bare hadde solskinnshistorier.

Ja, men ikke på denne måten. Fyren oppgir ikke reg.nr. så dette er definitivt svertekampanje.

Med en slik annonse så taper man ikke noen tusen, man får mest sannsynlig ikke solgt bilen. For all del, mørke-historier (?) er det bare å komme med, og de er sikkert legitime som fy, men dette blir bare latterlig.

Lenke til kommentar
1 hour ago, failern said:

Kom igjen, dette er garantert bullshit. Når noe koster så mye er det ingen som underselger det på denne måten. Selv hadde jeg skrytt bilen opp i skyene om jeg skulle selge den, selvom jeg hatet den av hele mitt hjerte.

Det ville temmelig sikkert være ulovlig å misrepresentere objektet i den grad, men det er kanskje ikke så viktig?  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
tigerdyr skrev (2 timer siden):

Det ville temmelig sikkert være ulovlig å misrepresentere objektet i den grad, men det er kanskje ikke så viktig?  

Man kan ikke lyve på fakta, men "beste bilen jeg har hatt" kan jeg ikke se at man kan fengsles for. 

Lenke til kommentar
failern skrev (3 timer siden):

Med en slik annonse så taper man ikke noen tusen, man får mest sannsynlig ikke solgt bilen.

Jeg ville tro at en som har peiling på bil vil kunne se et kupp her, om prisen er ok. Mye av det han skriver virker jo litt som "sutring". En kjapp prøvetur vil vel vise om alle ulydene osv. er reelle.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 timer siden):

koret har funnet en ny bekymring ser jeg, nå er det eierene som går konk ?

Det er nok foretatt en kredittvurdering/betalingsevne før eventuelle lån er innvilget, så blir man insolvent grunnet kjøp av tesla er det nok dårlig styring av egen økonomi en Tesla'en sin skyll.

Endret av Nautica
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 13.11.2019 den 8.12):

Her har jo vedkommende ikke tenkt seg spesielt om da.

Plugget seg i en 22kW AC ladepunkt med en bil som støtter max 7kW på AC? (Vet ikke hva denne bilen klarer men tipper 7kW da det er vanlig)

Blir dyr minuttpris da når bilen ikke kan utnytte dette. Er vel nesten kun Tesla som får 22kW med AC.

 

Resten skal jeg ikke utale meg om, men noen ladestasjoner er litt "juks". 50kW stasjoner klarer ikke å levere 50kW før batteriet er nesten fulladet og spenninga høy nok. På lavere batterispenningen er sikringa i ladestasjonen for svak til å levere 50kW.

 

Takke seg til Tesla sine egne stasjoner som leverer 190kW.

Det er faktisk kun Renault Zoê som støtter 22kW. Første generasjon taklet faktisk også 43kW (400V 63A)

Tesle hadde mulighet for å montre dobbeltlader som tok de opp fra 16,5kW til 22kW, men det er etter det jeg kjenner til faset ut. Model 3 støtter maks 11kW.

Audi e-Tron har også mulighet til å oppgradere ved kjøpt til 22kW, eller at det kom etter hvert.

 

Når det kommer til hurtilading på 190kW og opp til 250kW som Model 3 har mulighet til, så er dette også bortimot falsk reklame. Bilene greier ikke det mer enn noen få % med riktig temperatur og lavt batteri. Det normale ligger rundt 120kW over lengre tid virker det som etter det jeg husker av Tesla-Bjørn sine tester. Audi holder ladingen sin høyere med nærmere fullt batteri enn det Tesla får til (Men den sluker jo strøm også når man kjører i forhold til Tesla).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274
Nautica skrev (5 timer siden):

Men det kan koste deg dyrt hvis du unnlater og informere om feil og mangler, spesielt nå som man har 2års reklamasjonsrett på bruktkjøp.

Ja, men herregud dette er da barnelære. Det er forskjell på å si: "dette er en møkkabil som lager utrolig irriterende pipelyder som gjør meg gal" og "bilen har en ulyd når man akselererer hardt".

Lenke til kommentar
failern skrev (41 minutter siden):

Ja, men herregud dette er da barnelære. Det er forskjell på å si: "dette er en møkkabil som lager utrolig irriterende pipelyder som gjør meg gal" og "bilen har en ulyd når man akselererer hardt".

Det er jo ikke sikkert selger i økonomiske vansker, så ja, det kan være salgsprisen blir litt lavere, men en får ut frustrasjon, og kanskje til og med litt ekstra PR oppmerksomhet. 

Noen synes det er verdi i å kunne uttrykke seg litt mer morsomt/ærlig/"rett-fra-leveren" en å måtte skrive på ett generisk livløst formelt vis.

Personlig er jeg glad for at det finnes folk som heller ser på salg som litt humoristisk og med en "det er bare en bil" holdning :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo tydelig at han har prøvd å få bilen fikset hos Tesla med hjelp fra undersøkelser hos NAF. Når selv det ikke hjelper, så får man få oppmerksomheten på en annen måte. Selge bilen med løgner for å få klager i ettertid på mandagsbilen er nok like risikabelt uansett, så det mest optimale er jo å få bilen fikset hos Tesla. Om man må gjøre slike ting som dette før de får opp øynene og gjør noe med saken så er jo det den beste løsningen for han.

Få bilen fikset på ting han mener er garantisaker, og få mer for den under salg i ettertid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Nautica skrev (På 27.1.2020 den 16.32):

 

En entusiastisk tesla-eier som har snakket med en tesla-drosjesjåfør som er relativ fornøyd. Hvor mye historien er pyntet på vet jeg ikke, men jeg tar "skrønene" med en klype salt :)

 

På den andre siden så finnes både gode og dårlige eksemplarer på den samme produksjonsbatch, foreksempel: Iveco Daily kan du ta ut bilene etter hverandre på samlebåndet og den ene går fint 500K uten problemer og neste på samlebåndet er på verkstedet et par ganger i måneden i dens levetid "hovedsakelig el-feil".

Janei, klart positivitet blir sett på som skrøner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...