Gå til innhold

SNIKTITT: Samsung Galaxy Fold 5G Vi har prøvekjørt «nye» Galaxy Fold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Samsung S10+ = kr 13.000,-

Tab s6 = kr 8.000,-

Til sammen blir det 21.000,-

Dette er en telefon og et nettbrett, med ny teknologi og de beste spesifikasjonene.

Men så spørs det om prisen faktisk er for høy, og om folk venter til den ligger nedi 15 / 10.000.

 

Synes 21.000 kr er drøyt mye for en telefon/nettbrett. Så vet man heller ikke holdbarheten. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Samsung S10+ = kr 13.000,-Tab s6 = kr 8.000,-

Til sammen blir det 21.000,-

Dette er en telefon og et nettbrett, med ny teknologi og de beste spesifikasjonene.

Men så spørs det om prisen faktisk er for høy, og om folk venter til den ligger nedi 15 / 10.000.

 

Synes 21.000 kr er drøyt mye for en telefon/nettbrett. Så vet man heller ikke holdbarheten. 

Det kommer vel litt an på hvor Huawei legger sin.

Om den blir priset til rundt 20.000 den også så blir nok det standard for brettbrare telefoner en stund.

 

Samsung har jo en 1tb s10+ til 17.000,-

XS Max koster vel rundt 16.000,-

 

Når vanlige telefoner koster så mye, og man nå i tillegg skal koste på designet av hengselen, ekstra skjerm, osv. Da virker det som en grei pris.

Lenke til kommentar

Klarer virkelig ikke å se appellen med denne. Og spør du meg er det designet som å legge opp for mekaniske feil. Det er imponerende om den har like god kvalitet som vanlige telefoner..

 

Fotoredigering, multitasking, og alle andre ting hvor man aller helst ville ha en tablet.

Det å kunne pakke med seg alt i lomma gjør det langt lettere når man skal ha med seg mye annet i tillegg.

Lenke til kommentar

Så i tillegg til en allerede skrøpelig ytre skjerm, får vi to til som fremstår enda skjørere. Genialt for aksjonærene, tåpelig i praktisk bruk. Et robust ytterskall med en liten statusskjerm og ikke minst støv-/grustetthet (i 2019) hadde personlig vært langt mer interessant. Men da hadde vel bransjen solgt betydelig mindre reservedeler...

Lenke til kommentar

Klarer virkelig ikke å se appellen med denne. Og spør du meg er det designet som å legge opp for mekaniske feil. Det er imponerende om den har like god kvalitet som vanlige telefoner..

 

Jeg skulle gjerne hatt en mye større skjerm på telefonen. 7.5-8" i ca. 15:10 format hadde vært perfekt. Men så vil man gjerne ha plass i lomma til den og, så da bør den jo kunne brettes. Men 20k for en mobil er i meste laget. Så inntil videre håper jeg bare en produsent har baller nok til å lage en telefon på ca. 7" i 16:9 format. Den skal jeg nok få inn i de fleste lommene mine. Dessverre har ikke skjermene vokst noe de siste 2 årene, så jeg må nok vente lenge:-(….

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvor Huawei legger sin.

Om den blir priset til rundt 20.000 den også så blir nok det standard for brettbrare telefoner en stund.

Samsung har jo en 1tb s10+ til 17.000,-

XS Max koster vel rundt 16.000,-

Når vanlige telefoner koster så mye, og man nå i tillegg skal koste på designet av hengselen, ekstra skjerm, osv. Da virker det som en grei pris.

Huawei sin brettbare mobil er ventet å bli enda dyrere enn Samsung sin, de har oppgitt veiledende pris på 2600 USD tidligere mens Samsung sin ligger på ca 2000 USD.

Lenke til kommentar

Det kommer vel litt an på hvor Huawei legger sin.

Om den blir priset til rundt 20.000 den også så blir nok det standard for brettbrare telefoner en stund.

 

Samsung har jo en 1tb s10+ til 17.000,-

XS Max koster vel rundt 16.000,-

 

Når vanlige telefoner koster så mye, og man nå i tillegg skal koste på designet av hengselen, ekstra skjerm, osv. Da virker det som en grei pris.

Ikke egentlig, fordi man får et mye mindre nettbrett og en ganske utdatert mobil ved å kjøpe Galaxy Fold.

 

Galaxy Fold er søppel, når den ligner på en Samsung S8000 fra 2009 når man klapper den sammen: https://www.tek.no/artikler/test_samsung_s8000_jet/71200

 

Galaxy Fold er vel kun bra for de som ønsker seg en Samsung telefon fra 2009 med en iPad mini fra 2012 i en og samme enhet.

 

Hjelper ikke om innmaten er bra, når innpakninga er tykk, klumpete, med brede rammer, og liten skjerm i forhold til størrelse.

Lenke til kommentar

 

Det kommer vel litt an på hvor Huawei legger sin.

Om den blir priset til rundt 20.000 den også så blir nok det standard for brettbrare telefoner en stund.

 

Samsung har jo en 1tb s10+ til 17.000,-

XS Max koster vel rundt 16.000,-

 

Når vanlige telefoner koster så mye, og man nå i tillegg skal koste på designet av hengselen, ekstra skjerm, osv. Da virker det som en grei pris.

Ikke egentlig, fordi man får et mye mindre nettbrett og en ganske utdatert mobil ved å kjøpe Galaxy Fold.

 

Galaxy Fold er søppel, når den ligner på en Samsung S8000 fra 2009 når man klapper den sammen: https://www.tek.no/artikler/test_samsung_s8000_jet/71200

 

Galaxy Fold er vel kun bra for de som ønsker seg en Samsung telefon fra 2009 med en iPad mini fra 2012 i en og samme enhet.

 

Hjelper ikke om innmaten er bra, når innpakninga er tykk, klumpete, med brede rammer, og liten skjerm i forhold til størrelse.

Har du eksempler på noen særlig mer oppdaterte telefoner da?

Sd855 er siste og beste fra Snapdragon.

512gb minne er også på høyde med de største telefonene.

Kamera er samme som i note 10 serien, altså siste fra Samsung.

Ellers stort batteri.

 

Skjermen dekker 85,7% av telefonen, til sammenligning dekker iPhone XS Max 84,4%...

 

Tror kanskje ikke du har lest deg helt opp.

Lenke til kommentar

Har du eksempler på noen særlig mer oppdaterte telefoner da?

Sd855 er siste og beste fra Snapdragon.

512gb minne er også på høyde med de største telefonene.

Kamera er samme som i note 10 serien, altså siste fra Samsung.

Ellers stort batteri.

 

Skjermen dekker 85,7% av telefonen, til sammenligning dekker iPhone XS Max 84,4%...

 

Tror kanskje ikke du har lest deg helt opp.

Jeg snakker om skjermen utenfor, som brukes når den er brettet sammen som en mobil. Da dekker skjermen ca. 70% og har like mange tommer som en vanlig iPhone 6.

 

Ser ikke helt wow faktoren med en telefon som har like liten skjerm, like tjukke kanter som iPhone 6, som i tillegg presterer å være dobbelt så tykk. Galaxy Fold er ikke annet enn et nettbrett som kan brettes, som mobiltelefon er den nok 5 år for sent ute.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

 

Har du eksempler på noen særlig mer oppdaterte telefoner da?

Sd855 er siste og beste fra Snapdragon.

512gb minne er også på høyde med de største telefonene.

Kamera er samme som i note 10 serien, altså siste fra Samsung.

Ellers stort batteri.

 

Skjermen dekker 85,7% av telefonen, til sammenligning dekker iPhone XS Max 84,4%...

 

Tror kanskje ikke du har lest deg helt opp.

Jeg snakker om skjermen utenfor, som brukes når den er brettet sammen som en mobil. Da dekker skjermen ca. 70% og har like mange tommer som en vanlig iPhone 6.

 

Ser ikke helt wow faktoren med en telefon som har like liten skjerm, like tjukke kanter som iPhone 6, som i tillegg presterer å være dobbelt så tykk. Galaxy Fold er ikke annet enn et nettbrett som kan brettes, som mobiltelefon er den nok 5 år for sent ute.

Nå bruker du da skjermen på utsiden for å sende meldinger og for å ta samtaler.

Skjermen inni er jo den du kommer til å bruke til alle applikasjoner.

 

Da ser jeg ikke hvorfor det skulle være noe problem at skjermen utenpå ikke er 7" den også.

Lenke til kommentar

 

 

Absolutt ikke verdt til den prisen.

 

Samsung S10+ = kr 13.000,-

Tab s6 = kr 8.000,-

Til sammen blir det 21.000,-

Dette er en telefon og et nettbrett, med ny teknologi og de beste spesifikasjonene.

Det er mere enn det. Det er et nettbrett i lommeformat. Ergo, den er med deg overalt.

 

Men den er dyr

Lommeformat? Om du bruker baggy jeans ja.

 

Ellers er det ett veskeformat.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...