Gå til innhold

Facebook Dating lansert. Går rett i strupen på Tinder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

- Hva i bananenes land og rike...!?

 

Hvis det stemmer med bildet på toppen av artikkelen så må jeg si meg veldig skeptisk.

 

Dette er bare enda en ny måte for dem å samle mer info om deg og livet ditt.

 

For ikke å snakke om at det er også ganske creepy.

Bare tenk på konsekvensene av at en sjalu EX ser denne info'en om dating planene dine.

 

Plutselig midt under date'en så dukker denne personen opp der dere er, eksempelvis ute på restaurant for et bedre måltid.

It can only end badly...

 

Det trenger ikke være en EX heller, bare en annen sjalu person som føler at du burde ha valgt en date med dem istedet.

Same end result...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

+BizzyX78

 

- Det er nok bare en lettere løsning for å varsle utvalgte venner tilfelle noe galt skulle skje på daten.

Vi jenter gjør dette allerede, siden sjansen for å bli voldtatt eller dopet alltid kan ligge der når vi møter fremmede.

 

 

 

 

- Point noted...

Dog skepisk til at alt skal gå via Facebook nå for tiden.

All info online kan potensielt sett bli misbrukt.

 

Og i så måte må det jo sies at Facebook ikke akkurat bare har rent mel i posen.

Med flere sikkerhetsfadeser på rullebladet sitt så er det veldig god grunn til å være skeptisk.

 

-----

 

Som f.eks...

Det ble nylig kjent at flere hundre millioner telefon-nummer knyttet til Facebook lå åpent på en usikkret server, som i så måte kan bli brukt og mest sannsynlig vil bli brukt til hacking og andre former for svindel.

 

Dog mest utsatt vil nok dem som logger på online-tjenester via Mobil-TLF'en være.

Og jeg antar at samtlige av dem gjør det via et og samme nummer.

Som igjen betyr at alle tjenester som dette nummeret har blitt brukt i forbindelse med også er utsatt for potensielle hacking og svindelforsøk.

Snøball-effekten som jeg liker å kalle det...

 

-----

 

Det er fint å ha et trofast og trygt sosialnettverk av venner og familie som kan stille opp om det skulle skje noe.

I så måte er jeg enig at en slik løsning er god å ha.

Men det burde da finnes langt bedre måter å få lansert en slik løsning på enn via Facebook.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har aldri likt tinder.. Så dette kan jo være interessant å prøve ut ihvertfall.. Jeg liker ikke at man kan swipe fram og tilbake fordi det bare går på "tryne-effekten" heller enn det personlige, noe jeg føler Facebook har forstått. Blir gøy å se hva dette fører til. 

 

At Facebook sitter på vanvittig mye informasjon om hver enkelt bruker er kanskje litt skummelt.. Men vi har godtatt det når vi registrerte oss som brukere.

 

Men så spørs det om de faktisk forholder seg til GDPR på en skikkelig måte. 

Lenke til kommentar

- Hva i bananenes land og rike...!?

 

Hvis det stemmer med bildet på toppen av artikkelen så må jeg si meg veldig skeptisk.

 

Dette er bare enda en ny måte for dem å samle mer info om deg og livet ditt.

 

For ikke å snakke om at det er også ganske creepy.

Bare tenk på konsekvensene av at en sjalu EX ser denne info'en om dating planene dine.

 

Plutselig midt under date'en så dukker denne personen opp der dere er, eksempelvis ute på restaurant for et bedre måltid.

It can only end badly...

 

Det trenger ikke være en EX heller, bare en annen sjalu person som føler at du burde ha valgt en date med dem istedet.

Same end result...

 

Ikke glem at allt lagres evig hos facebook.

Blir koselig når dama di får se den gamle datinghistorikken din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ble nylig kjent at flere hundre millioner telefon-nummer knyttet til Facebook lå åpent på en usikkret server, som i så måte kan bli brukt og mest sannsynlig vil bli brukt til hacking og andre former for svindel.

 

Dog mest utsatt vil nok dem som logger på online-tjenester via Mobil-TLF'en være.

Og jeg antar at samtlige av dem gjør det via et og samme nummer.

Som igjen betyr at alle tjenester som dette nummeret har blitt brukt i forbindelse med også er utsatt for potensielle hacking og svindelforsøk.

Snøball-effekten som jeg liker å kalle det...

 

 

Om du vil ha tilgang på telefonnummer på en usikret server så er det jo bare å søke opp navn på 1881.no eller gulesider.no. Der finner du også ut adresse i tilfelle du vil bryte deg inn, dersom du sjekker skattelistene først kan du sjekke inntekt og formue slik at du kan vurdere om det er verdt risikoen. Jeg er ikke noen tilhenger av hvordan Facebook holder på, men telefonnummer er jo noe av det letteste du kan få tak i. Jeg kjenner få som jeg ikke kan finne så lenge jeg har fullt navn selv om noen reserverer seg mot å stå i telefonkatalogen.

 

Jeg er helt enig at det burde eksistert bedre løsninger enn Facebook, men dette er nå en løsning. Godt mulig at det er bedre enn ingenting?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Hva i bananenes land og rike...!?

 

Hvis det stemmer med bildet på toppen av artikkelen så må jeg si meg veldig skeptisk.

 

Dette er bare enda en ny måte for dem å samle mer info om deg og livet ditt.

 

For ikke å snakke om at det er også ganske creepy.

Bare tenk på konsekvensene av at en sjalu EX ser denne info'en om dating planene dine.

 

Plutselig midt under date'en så dukker denne personen opp der dere er, eksempelvis ute på restaurant for et bedre måltid.

It can only end badly...

 

Det trenger ikke være en EX heller, bare en annen sjalu person som føler at du burde ha valgt en date med dem istedet.

Same end result...

 

 

 

 

Ikke glem at allt lagres evig hos facebook.

Blir koselig når dama di får se den gamle datinghistorikken din.

 

 

 

- Jeg ble litt bekymret da jeg leste responsen din til innlegget mitt...

Men så ringte der ei bjelle i hodet mitt;

Jeg er jo single.

Lenke til kommentar



 



 



Det ble nylig kjent at flere hundre millioner telefon-nummer knyttet til Facebook lå åpent på en usikkret server, som i så måte kan bli brukt og mest sannsynlig vil bli brukt til hacking og andre former for svindel.

Dog mest utsatt vil nok dem som logger på online-tjenester via Mobil-TLF'en være.
Og jeg antar at samtlige av dem gjør det via et og samme nummer.
Som igjen betyr at alle tjenester som dette nummeret har blitt brukt i forbindelse med også er utsatt for potensielle hacking og svindelforsøk.
Snøball-effekten som jeg liker å kalle det...


 




Om du vil ha tilgang på telefonnummer på en usikret server så er det jo bare å søke opp navn på 1881.no eller gulesider.no.
Der finner du også ut adresse i tilfelle du vil bryte deg inn, dersom du sjekker skattelistene først kan du sjekke inntekt og formue slik at du kan vurdere om det er verdt risikoen.
Jeg er ikke noen tilhenger av hvordan Facebook holder på, men telefonnummer er jo noe av det letteste du kan få tak i.
Jeg kjenner få som jeg ikke kan finne så lenge jeg har fullt navn selv om noen reserverer seg mot å stå i telefonkatalogen.

Jeg er helt enig at det burde eksistert bedre løsninger enn Facebook, men dette er nå en løsning.
Godt mulig at det er bedre enn ingenting?


 

 


- Lykke til med å lete frem flere hundre millioner TLF-Nr og/eller Mobil-TLF-Nr. via sider som "1881" og/eller "Gulesider".

Oh man, du er jammen meg mer målmodig enn det jeg er.

Det er en ting å kunne lete seg frem til et og et nummer omgangen eller kanskje til og med 10/20/30/40/50/60/70/80/90/100 nummer omgangen.

Men har man onde hensikter som vanligvis er tilfellet når noen tar seg inn i et nettverk og stikker av med logger og registre med tilsammen nesten 419 millioner nummer og navnet/aliaset på brukeren det enkelte nummeret er knyttet til.

Beklager at det ikke kom frem i mitt tidligere innlegg.
Da er det en smal sak for folk med onde hensikter.
Og ikke minst med en god dose tålmod og Know-How å komme seg inn dypere i disse brukernes profiler og hente ut all den info'en dem måtte ønske.

Som igjen kan brukes til ytterliggere Fy-Fy påfunn, enten online eller offline...

Jeg byttet i hvert fall password for å gjøre det litt "vanskeligere" for dem.
Ikke det at jeg bruker Facebook så ofte akkurat og der er minimalt med info å hente direkte fra den offisielle Facebook-profilen min.

Men Facebook sammler sammen så mye info fra alle andre steder man besøker online og/eller offline at det er jammen ikke lett å vite hva slags info dem har i hende.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...