Gå til innhold

Lønnsutvikling i Bouvet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Normalt øker man mer de første årene i karrieren enn KPI/standard årlig økning. Jeg vil anta at Bouvet også følger dette sånn noenlunde, ellers vil de jo miste de ansatte etter et år eller to, og i dagens marked er det meget dårlig business å miste folk.

De har to andre virkemidler som er med på å beholde ansatte.

 

1. Aksjespareprogram som krever at man sitter på aksjene i to år før man kan selge dem. Det er også slik at man kan kjøpe flere ekstra, rabatterte aksjer jo flere aksjer man allerede har.

 

2. Diger del av lønn er bonus som betales ut i mai basert på fjorårets resultat. Hvis man sier opp på tidligere dato enn mai, mister man rettighet til bonus fra forrige kalenderår. Dvs., med 3 måneders oppsigelsesfrist, må man jobbe minst 8 måneder i Bouvet uten bonus i det året man ønsker å si opp.

Lenke til kommentar

Jeg kan kun snakke for meg selv, og et lite knippe mennesker jeg kjenner der. Tilbudet jeg fikk var meget dårlig, både i forhold til konkurrenter i markedet, men også eksisterende arbeidsgiver der jeg hadde vært i 11 år.

De hypet opp lønna før intervjuprosessen, og kom så med et tilbud som ikke var i nærheten av det som var forespeilet.

 

De øvrige jeg kjenner ligger godt under det jeg ble tilbudt, og godt under markedet for øvrig slik jeg kjenner det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bouvet har vel en felles bonusordning som gir samme bonus til alle, i alle fall det jeg fikk vite på intervju der i vinter. Noen år er denne bonusen på 10.000, andre år har den vært helt oppi 80.000. Så denne bonusen bør ikke veie opp for lavere fastlønn i mine øyne.

Bonusen er beregnet fra resultatet til hver enkelt, lokal underavdeling. Det er dramatisk forskjell fra sted til sted. Er dine tall for Oslo?

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Dette var fra Stavanger. Men generelt går det vel på budget vs. actual performance. Og jeg tror ikke det er så dramatiske forskjeller da, og at det vil svinge litt fra år til år mtp. hvor det utbetales mest bonus.

Jo, forskjellene er dramatiske. Hvis avdelingen krysser en kvartalmargin på 25 % øker bonusen veldig mye per krone. Oppførselen er som en giret opsjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...