Gå til innhold

Her er Porsche Taycan: 93 kWh batteri, to gir, pris langt over millionen


Anbefalte innlegg

 

Da ser det ikke ut til at "alle" blir kjørende rundt i Porsche likevel. Blir spennende å se hvor mange av de 3000 som avbestiller..

Tipper majoriteten egentlig. Sett folk som har sett for seg priser langt under millionen, naivt som det er... Man får jo panamera hybrid til disse prisene. Ser ikke flust av den akkurat. Kjenner vell to i byen som har slike, og de er stinn.

Porsche har da aldri vært ett billig merke. Her har du en bil med kvalitet tvers igjennom. Selvsagt koster det mer enn Teslaen og andre merker. Kan ikke sammenligne de andre elbilene med denne.

Syntes det er bra de ligger såpass over i pris. Det viser bare at Porsche er opptatt av kvalitet enn og lage en billig bil med samme lave kvalitet som f.eks Teslaen.

Dette er en fullblods sportsbil. En bil en kan tyne i mye lengre perioder enn andre elbiler. At det er bremsepedalen som regenerere er også en veldig bra løsning.

Eneste de kunne sløyfa var turbo i navnet for det har den da ikke. :)

Denne skal prøves ved første anledning. Kunne hende det ble en batterileke på meg også. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å blande inn ordet "turbo" i en bil som går på overvokste AAA batterier... Blir som å skrive at et solcellepanel har montert EGR ventil og katalysator.

 

Idioter.

Du la tydeligvis ikke merke til illustrasjonen "Porsche 800V Turbo Charging"? :green:

 

Skjermbilde%202019-09-04%20kl.%2012.06.3

Montro om "vanlige" Porscher heter "Turbo" fordi de er i stand til å fylle bensin raskere. :rofl:

Endret av MartinGM
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Porsche har da aldri vært ett billig merke. Her har du en bil med kvalitet tvers igjennom. Selvsagt koster det mer enn Teslaen og andre merker. Kan ikke sammenligne de andre elbilene med denne.

Syntes det er bra de ligger såpass over i pris. Det viser bare at Porsche er opptatt av kvalitet enn og lage en billig bil med samme lave kvalitet som f.eks Teslaen.

Dette er en fullblods sportsbil. En bil en kan tyne i mye lengre perioder enn andre elbiler. At det er bremsepedalen som regenerere er også en veldig bra løsning.

Eneste de kunne sløyfa var turbo i navnet for det har den da ikke. :)

Denne skal prøves ved første anledning. Kunne hende det ble en batterileke på meg også. :)

Jepp, jeg forventet ikke annet egentlig. Men litt dyrere enn forventet er den jo.

 

Men gleder meg masse til å prøve jeg også. Har en del Porsche frelste på jobb, så detter nok inn noen der snart tenker jeg meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ganske latterlig å betale for slike ting. Men det er og har vært normalt i bransjen lenge.

 

Kjører en helt ny E klasse denne uken, må trykke på nøkkelen for å få åpnet døren... Krise.

Er jo igrunnen vanlig at man må betale for slike ting i utlandet, men importørene inn til Norge pleier å lage en pakke-deal med slikt, slik at alle biler som importeres allerede har de tingene vi i landet trenger. 

 

Så det trenger ikke være så ille som det ser ut til. 

Lenke til kommentar

Dette blir nok en flott bil for de som har reservasjoner inne og for de som vil ha noe mer premium.

 

Likevel må jeg si at jeg er skuffet over at Porsche ikke klarte å matche tilsvarende Tesla Model S på rekkevidde. 178 km kortere rekkevidde med omtrent samme batterikapasitet, omtrent samme vekt, men med litt bedre aerodynamikk.

Taycan Turbo S: 412 km

Model S Performance: 590 km

 

På toppen av det hele koster Taycan 50 % mer enn en tilsvarende Tesla... Auda! Da kan vi avlive myten om at denne vil få en "trivelig" pris i Norge.

 

Nå er det ingen sportsbiler som er økonomiske. Her er det kjøreegenskaper som er satt i føresete. dekkdim på 265 foran og 305 bak er ett lite bevis på det. Her er det veigrep og sportslig morro som teller.

Denne holder til hytta i Hafjell eller Kvitfjell og det duger for Oslo vest kremen. Vil tro det vil bli mange av disse i de strøka etter hvert. Det at du drar inn Tesla i dette sier litt om deg. Kvalitet koster......

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utrolig skuffende lesing.... Tøff bil men dårlige spec og utstyr. Det her blir en bil for Porsche fans ikke tech gutta. Tesla Model X matcher og overgår specs på denne bilen i det daglige. Kan heller kjøpe en Model 3 performance til dagligkjøring og spare litt og kjøpe en vanlig 911 til helgekjøring

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På toppen av det hele koster Taycan 50 % mer enn en tilsvarende Tesla... Auda! Da kan vi avlive myten om at denne vil få en "trivelig" pris i Norge.

 

Det er vel like mye myte som at en skal få Tesla Model 3 for 300.000.

 

Det står jo i artikkelen at dette er de dyreste modellene, og at det vil komme rimeligere variant senere.

 

Og Tesla har per idag ikke tilsvarende alternativer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel like mye myte som at en skal få Tesla Model 3 for 300.000.

Det står jo i artikkelen at dette er de dyreste modellene, og at det vil komme rimeligere variant senere.

Og Tesla har per idag ikke tilsvarende alternativer.

Er vel 370 000 for billigste model 3 i Norge nå. Når dem klarer å få i gang produksjonen av tekstilseter og slikt blir det vel ikke langt fra 300 000 for en.

 

Blir morro å se nå når Model S facelift kommer med batteriteknologien fra Model 3. Da blir den ikke å overoppheter like lett og Porsche får en konkurrent på banen og.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan vel si at eg er litt skuffet over Porsche. Utseende er bedre enn forventet. Med prisen dobbel så dyrt enn de snakket om på forhånd (før ein krysser av alt av nødvendig på ekstrautstyr), så priser Porsche seg ut av markedet, syns eg.

 

I tyskaland hadde eg gått for ein S-coupe med alt av ekstrautstyr for denne prisen. I Noreg er det faktisk mye bedre deal med model 3 (trudde ikkje eg noen gang kom til å skrive det) enn Porsche. For å ikkje nevne Peugeout o.l.

 

Hvorfor blande inn billigbiler inn i denne tråden som handler om en reindyrka sportsbil? Ja den koster endel mer men hva så? Hvorfor må dere hele tiden dra inn Tesla og andre billige biler så fort det kommer en bil med kvalitet? Porsche har aldri vært billig og kommer heller aldri til og bli det. Minste en Porscheeier tenker på er prisen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor blande inn billigbiler inn i denne tråden som handler om en reindyrka sportsbil? Ja den koster endel mer men hva så? Hvorfor må dere hele tiden dra inn Tesla og andre billige biler så fort det kommer en bil med kvalitet? Porsche har aldri vært billig og kommer heller aldri til og bli det. Minste en Porscheeier tenker på er prisen.

 

Helt enig - Porsche lever jo av å lage dyre biler som ikke konkurrerer på pris. Litt som Leica i fotoverden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...