Gå til innhold

Her er Porsche Taycan: 93 kWh batteri, to gir, pris langt over millionen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow. På en måte ikke så dyrt med tanke på at det er en Porsche, but still....

Nevertheless , dette fremmer eksklusivitet, som igjen er kanskje noe kundegruppen ønsker.

Håper fokuset ikke blir skiftet over på "lol, ikke engang raskere enn en Tesla Model S..."

 

 

Har Porsche noen tanker rundt autonomi? 

 

Smart (og sjukt kraftig) løsning på regen/bremsing. Har forstått at å kunne sette dekkene i fri/nøytral er en viktig fordel med tanke på sikkerhet under feks vannplaning, mens denne løsningen opprettholder ennå mulighet for å regenerere. 

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Prisene på Porsches sider er ikke de samme som her i artikkelen.

 

Turbo er 1.324.900

Turbo S er 1.608.900

 

Og når en kikker litt i tilbehørsliste som er enorm. Inkludert "Porsche Electric Sport Sound (sportslyd)" til 4300 :-)

 

Glasstak 13800,-

 

Ryggekamera..... 5900,-

 

Ikke en gang Cruise controll er med??? Kan det stemme?

 

On board DC charger?? 6700???

 

Ladekabel er tilegg med 9300

 

ojoj...

 

Haha kødder du?

 

Ikke nok med det men den er sikkert ikke like kjapp som Model S P100D.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt bias å inkludere Audi e-tron 50 til 50k men ikke Model 3 Performance som også koster 50k og er 0,2 sek tregere enn Taycan Turbo eller? Tek.no kom igjen og ta med Model 3 Perfoemance også, det er direkte villedende å ikke inkludere den når den koster det samme som Audien og er såpass populær bil i Norge også. Skjerpings og slutt med biasen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Må si jeg er positivt overrasket over utseende, ser langt bedre ut enn forventet. Både utenfor og innvendig. Finurlige løsninger bak med brønn for bena osv. Liker det. 

 

Men, prisen. Her er det nok mange Norske med reservasjon som kaster seg om dagen. Blir nok dobbelt så dyr som folk hadde forventet(basert på kommentarer fra de som allerede har reservert). Evt går de kanskje for de kommende "kjipe" versjonene uten utstyr... 

 

Og tipper mange av knappeelskerne er sinte, ikke mindre enn 4 skjermer forran(om en betaler for nr 4) og "ingen" knapper. Jeg liker det dog :)

 

Gleder meg til å testkjøre! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da ser det ikke ut til at "alle" blir kjørende rundt i Porsche likevel. Blir spennende å se hvor mange av de 3000 som avbestiller..

Tipper majoriteten egentlig. Sett folk som har sett for seg priser langt under millionen, naivt som det er... Man får jo panamera hybrid til disse prisene. Ser ikke flust av den akkurat. Kjenner vell to i byen som har slike, og de er stinn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg må du betale 6000 ekstra for å få varmepumpe i Taycan noe som er veldig viktig for rekkevidde og ladetid om vinteren. Skandaløst. I tillegg må du betale 4000 for å få installert DAB-radio noe som er essensielt her i Norge. Så for å få en elbil med basic funskjonalitet for bruk her i Norge må du punge ut 10000kr i tillegg til 1,3 millioner for Turbo varianten, som både har mindre rekkevidde, er tregere og dårlige ladenettverk enn en Tesla Model S Performance.

 

Dette her er egentlig ganske dårlig av Porsche i lys av at vi er snart i 2020.

 

Og, Tek.no, legg til en Tesla Model 3 Performance I sammenligningen deres. Det er direkte villedende å ikke inkludere en, når dere inkluderer Audi e-tron 50 som koster det samme. Og hvorfor  bare ta med Model S og X performance variantene, hvorfor ikke long range, som gjør at regnestykket for Taycan også ser enda verre ut?

 

Skjerp dere Tek.no, dere burde blitt rapportert til Forbrukertilsynet med denne villedende sammenlikningen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

I tillegg må du betale 6000 ekstra for å få varmepumpe i Taycan noe som er veldig viktig for rekkevidde og ladetid om vinteren. Skandaløst. I tillegg må du betale 4000 for å få installert DAB-radio noe som er essensielt her i Norge. Så for å få en elbil med basic funskjonalitet for bruk her i Norge må du punge ut 10000kr i tillegg til 1,3 millioner for Turbo varianten, som både har mindre rekkevidde, er tregere og dårlige ladenettverk enn en Tesla Model S Performance.

 

Dette her er egentlig ganske dårlig av Porsche i lys av at vi er snart i 2020.

 

Og, Tek.no, legg til en Tesla Model 3 Performance I sammenligningen deres. Det er direkte villedende å ikke inkludere en, når dere inkluderer Audi e-tron 50 som koster det samme. Og hvorfor bare ta med Model S og X performance variantene, hvorfor ikke long range, som gjør at regnestykket for Taycan også ser enda verre ut?

 

Skjerp dere Tek.no, dere burde blitt rapportert til Forbrukertilsynet med denne villedende sammenlikningen.

Ganske latterlig å betale for slike ting. Men det er og har vært normalt i bransjen lenge.

 

Kjører en helt ny E klasse denne uken, må trykke på nøkkelen for å få åpnet døren... Krise.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vel si at eg er litt skuffet over Porsche. Utseende er bedre enn forventet. Med prisen dobbel så dyrt enn de snakket om på forhånd (før ein krysser av alt av nødvendig på ekstrautstyr), så priser Porsche seg ut av markedet, syns eg.

I tyskaland hadde eg gått for ein S-coupe med alt av ekstrautstyr for denne prisen. I Noreg er det faktisk mye bedre deal med model 3 (trudde ikkje eg noen gang kom til å skrive det) enn Porsche. For å ikkje nevne Peugeout o.l.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...