Gå til innhold

ANMELDELSE: Gears 5


Anbefalte innlegg

 

 

 

Mao. like greit vente til Doom Eternal.

 

Med andre ord, like greit å lese flere anmeldelser, og ikke lese kun én anmeldelse og tro alle er 100% enige. GameReactor gav det 9/10, for eksempel.

 

https://www.gamereactor.eu/gears-5-review/?page=1

Nettopp. Husk også at gamer.no var en av de som ga Zelda BotW 6/10, så for guds skyld: sjekk andre anmeldelser. Og for autentisitetens skyld er det OK å sette en faktisk objektiv fan av serien til å anmelde spillet, både så fans kan få bedre kontekst og sammenligning - mens nye fans får et bedre helhetsbilde og blir lettere ledet inn.

Er ikke ofte vi har en person som anmelder både det første (2006!!!), fjerde og femte spillet i en serie. Så den han-er-ikke-objektiv-fan-greia di må du nok revurdere. ;)

Jeg sa ikke at personen trenger å ha anmeldt alle spillene - jeg sa at det kan være fordelaktig og helt OK å la fans i redaksjonen anmelde disse seriene. Jeg siktet spesifikt til BotW anmeldelsen, les kommentarene jeg svarte på. Uproft å være så defensive og kverulerende. Velg heller å stå for meningene deres uten å måtte nit-pick'e andres (ironisk nok).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa ikke at personen trenger å ha anmeldt alle spillene - jeg sa at det kan være fordelaktig og helt OK å la fans i redaksjonen anmelde disse seriene. Jeg siktet spesifikt til BotW anmeldelsen, les kommentarene jeg svarte på. Uproft å være så defensive og kverulerende. Velg heller å stå for meningene deres uten å måtte nit-pick'e andres (ironisk nok).

 

De må jo få svare, når du stiller dem spørsmål eller kommenterer det de gjør??

Endret av Elgen-Hansi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

De må jo få svare, når du stiller dem spørsmål eller kommenterer det de gjør??

 

Hæ? Ingen av de kommentarene har stilt noe spørsmål eller kommentert hvordan de gjør ting, og de har hvertfall ikke "svart på noe." Jeg oppfordret til å la "fans" anmelde spill, jeg sier ikke at de *ikke* gjør det allerede - men det virker litt tilfeldig akkurat nå. Det eneste de har gjort er å misforstå på en fiendtlig og barnslig måte, på kommentarer som har gode poeng. Seriøse skribenter føler ikke trang til å kommentere "hva andre skulle mene er strengt tatt rivende likegyldig for meg", det sier vanligvis selv. Er du typen som forsvarer alt yndlings redaksjonen din bedriver, eller ser du at dette kan oppfattes som kverulerende?

Lenke til kommentar

Gears har altid vært morsomt i Coop brainless action er helt greit nå og da.

Synd gamer ikke omtaler hdr og lyd på spillet men har vel aldri forventa meg det med omtalene.

 

Noen som har en Google translatør fra Ny norsk til Bokmål ?

https://www.apertium.org/index.nob.html?dir=nno-nob&qP=https%3A%2F%2Fwww.gamer.no%2Fartikler%2Fanmeldelse-gears-5%2F472884#webpageTranslation

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, dette var en rar vinkling. Virker egentlig som anmelder ikke ser på hva spillet er, men hva han skulle ønske det var. Og det blir for meg like rart som å anmelde det siste God of War-spillet og alltid kommentere om hvor mye man ønsket det fortsatt var hjernedød action.

 

Ikke at jeg har noe forhold til Gears utover de to første spillene, men selv følte jeg at de prøvde å være noe mer enn action-bravado. Uansett synes jeg man rimelig bør kunne forvente at spillet anmeldes for hva det er, og hvor vidt lykkes i hva det forsøker å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig enig i anmeldelsen. Utålelige karakterer og dialog, alt for mye "gå sakte og prat"-eksposisjon (tydelig at de har spilt RDR2), og for tungt fokus på en dårlig skrevet, lite spennende eller smart historie. Åpen verden og nye fiendetyper passer ikke inn i universet og ødelegger mer enn de forbedrer gameplayopplevelsen. Spillet bærer preg av fokusgruppeutvikling på sitt verste. Selve game-/gunplayet er okei innimellom, men det er jo mindre av det her enn i eneren, som jeg for øvrig synes var ganske ålreit. Personlig ville jeg gitt dette spillet 3/10.

 

Synes forøvrig at Gamer.no er modige som tør å gå mot strømmen. Hvis du vil lese en bekreftelse på at ditt siste kjøp er verdt det finnes det nok av utenlandske sider som har interrailbillett til alle hype-tog som går. Og jeg digget BoTW.

Endret av kritikkblikk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fått spilt en del nå. Og denne anmeldelsen virker veldig merkelig. I mitt hode skal man anstrenge seg hardt for å være skikkelig surpomp for å greie skrive en slik anmeldelse som her på Gamer. Fulgt serien fra den startet, og... ja, jeg er jo ikke ferdig med campaign, men håper ikke folk dropper spillet på bakgrunn av gamer sin anmeldelse. Ligger ganske så høyt på metacritic, så folk bør i hvert fall lese flere anmeldelser. 

 

Det er selvfølgelig umulig å angripe en anmeldelse så lenge den er subjektiv, men... kjære vene... Og hvem vet, kanskje når jeg er ferdig med spillet så mener jeg det samme. Men så langt, helt knall, bl.a. fordi de går ut over rammene fra de tidligere spillene. 

 

"Det framstår som laga av eit panel viss eine, store mål var å lage noko kidsa i dag vil like, ", skriver anmelderen.  Takk, takk, sier jeg.. jeg fylte 50 for noen dager siden :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...