Gå til innhold

Huawei anklager USA for cyberangrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpeopera?

 

Se denne artikkelen fra 2014 i The New York Times:

https://www.nytimes.com/2014/03/23/world/asia/nsa-breached-chinese-servers-seen-as-spy-peril.html

 

 

One of the goals of the operation, code-named “Shotgiant,” was to find any links between Huawei and the People’s Liberation Army, one 2010 document made clear. But the plans went further: to exploit Huawei’s technology so that when the company sold equipment to other countries — including both allies and nations that avoid buying American products — the N.S.A. could roam through their computer and telephone networks to conduct surveillance and, if ordered by the president, offensive cyberoperations.

 

 

De har altså, til tross for å ha brutt seg inn i Huaweis nettverk og overvåket alle i toppledelsen ikke klart å finne hverken noe kriminaliserende eller noen forbindelser til den kinesiske stat. De har nå altså holdt på med aksjoner mot Huawei i 12 år. Uten funn.

 

Så såpeopera? Vet ikke om jeg ville brukt det uttrykket her. Kanskje om du referer til USAs side. Det er nemlig ubestridt at NSA har gjort akkurat hva Huawei anklager dem for. Og gitt opptrapping i kampen mot Huawei i nyere tid så er det jo høyst usannsynlig at det har blitt mindre av det.

 

Proteksjonisme maskert som "sikkerhet". Er ikke Trump "America first" ? Kan ikke være så vanskelig å bare gå ut og si han vil beskytte amerikanske selskap og holde kinesiske selskap unna. Tross alt gjør Kina det samme. Kun kinesiske selskap i telekom markedet der. Istedenfor driver de med dette tullete spillet her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sitter en orange bortskjemt dritt unge over dammen der borte og roper " men jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil jeg vil"

Jeg er så utrolig lei av den fyren der som skifter mening om ting like ofte som han åpner munnen sin.

 

Ikke minst de uttalelser han kommer med som overhodet ikke gir mening.

Er det virkelig dette det amerikanske folket vil ha som sin leder?.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...