Gå til innhold

WoW Classic vil snart tilby gratis flytting fra de travleste serverne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt utrolig hvor elendig de har taklet denne lanseringen. Selv etter å bli nærmest sjokkert over interessen rundt BETA, og innrømmet at de ble fullstendig overrumplet over hvor mange som ble med på alle stresstestene og etter å ha blitt fullstendig overrumplet av mengden navnereservasjoner så klarer man like vel å undervurdere pågangen så til de grader?

 

Så og si alt har blitt gjort feil fra starten av. De satte opp bare 2 (!!) PvP Servere i EU... Nå har vi 17 og de kommer til å åpne enda flere i forbindelse med free transfer. Hvordan klarer du å vurdere deg frem til at det holder med 2 servere, til å plutselig ende opp med ca 20 servere under 2 uker etter lansering? Det er liksom ikke i nærheten en gang.

 

Hva som verre er er jo måten de har håndtert utrulling av nye servere. De åpner to servere den dagen, to den dagen osv.. Så folk lekker fra servere med over 20k i kø over til nye servere som under 1 time (!!) etter at den nye serveren ble åpnet har kø på over 4k de også. Og sånn holder de på i flere dager, så communities som har vært uheldig med servervalget lekker plutselig spillere til uttalige servere fordi Blizzard ikke klarer å bare åpne en bunke med servere på en gang så det kanskje er mulig å migrere over til en server som ikke også ender med timeslange køer under 1 time etter de blir opprettet.

 

 

Vi startet opprinnelige på Shazzrah, men ble anbefalt av Blizzard å bytte til Gehennas, også ble man anbefalt å bytte til Firemaw. Også viser det seg at Firemaw blir like populær som de to første, lange køer osv.. Men du flytter jo ikke et helt community sånn helt uten videre ETTER release. Og når de attpåtil bare fortsetter å åpne noen få servere her og der som ender umiddelbart med køer der også så styrer man jo hvertfall ikke med å flytte, men communitiet lekker jo selvsagt spillere da det er mange som ikke orker å forholde seg til kø og dropper da communitiet for å få kortere køer.

 

 

Og nå bare 8 dager etter lansering så skal de begynne å rote med free transfer? Så nå blir de av oss har pint oss igjennom køer i en uke straffet. Vi har jo gjort dette for å beholde brorparten av communitiet og for å sikre at vi spiller på en server med høy populasjon også etter at hypen dør ut. Nå vil det jo bare lekke enda flere spillere når folk sitter med 8k i kø og får flagget en free transfer midt i fleisen mens de venter. Dette øker jo også risikoen for at de av oss som har pint oss igjennom køer på populære servere ender opp med servere som ikke er så populære likevel om for mange benytter tjenesten. Samtidig så er det risiko ved å benytte tjenesten om du mot formodning klarer å få med deg hele communitiet til å benytte den da det er null garanti for hvor mange som benytter den så du flytter potensielt over til en server som vi ha temmelig dårlig populasjon om 2-3 uker når hypen har lagt seg. Det er jo ikke noe angrerett her, så om du benytter tjenesten også viser deg seg at serveren du flytter til ender opp som low populated om 2-3 uker så er det jo ingen vei tilbake.

 

 

Free transfers må jo til på et eller annet tidspunkt om det forstsetter å være 8k+ køer på de mest populære serverne hver dag. Men det har bare gått 8 dager.... Hypen har jo ikke lagt seg enda. De burde klare å avvente en 3 uker etter lansering før man begynner med sånne ting. Åpne for free transfer før ting har normalisert seg og hypen har lagt seg er jo ren idioti.

Lenke til kommentar

De har fått enormt med PR pga for få servere, køer etc

Hadde det vært plass til alle på dag 1 hadde man ikke hørt noe særlig mer enn på rene MMO/WoW sider.

 

Ja det er nesten sånn at jeg tror de gjør det med vilje. For 8-9 timer ventetid for å komme inn på et spill betyr enorm aktivitet noe som igjen er en god ting for et MMO. Men klager ikke, jeg elsker spillet og satser på at de får ned køen med dette.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er bra. De største serverne har fortsatt altfor lange køer, det er flere jeg kjenner som ikke har ønsket å lage ny karakter siden de har investert så mye tid i karakterene sine på Firemaw. Endelig får de kunne flytte fritt til servere med mindre belastning og vært med sine venner. Vi ble splittet ved release, det tok tok timer å komme seg til lvl 6 på Firemaw, og vanligvis tar jo det bare 40 minutter. Jeg kom inn først på Firemaw ved release, men vennene stod langt bak i køen og valgte derfor å lage karakterer på Stonespine. Selv på denne flunka nye serveren, og er det nå ca. 30min kø hver kveld etter 19:00. Jeg ble egentlig litt overrasket over hvor mange skandinavere det ble på Stonespine, så det var en hyggelig overraskelse :)

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Hvorfor har de så mange servere? Må vel være mye enklere for brukere å kun forholde seg til en, sånn som f.eks ESO gjør det?

 

På den måten mister man litt det som dro mange til vanilla, altså et community og en server der du hørte hjemme. Du møtte på de samme folkene flere ganger under levling, og dro i dungeons med de samme ofte. Nå i BFA og f.eks ESO kan du spille leeeenge uten å møte på de samme folka igjen. Og da er litt av sjarmen borte for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...