Gå til innhold

Nå blir denne kinesiske elbilen tilgjengelig i Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem gidder å betale 299000 for denne kinabilen når du kan få en Tesla grunnmodell fra 340000 kr ??  

 

Legg på 40k så har du en bedre bil på alle måter.

 

Tror ikke det finnes en eneste eier av Tesla som ikke har hatt lånebil på parkeringsplassen sin i borettslaget hos oss. Det meste virker å være mindre justeringer, men urovekkende hvor mye feil det er på de bilene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvem gidder å betale 299000 for denne kinabilen når du kan få en Tesla grunnmodell fra 340000 kr ??  

 

Legg på 40k så har du en bedre bil på alle måter.

 

Tror ikke det finnes en eneste eier av Tesla som ikke har hatt lånebil på parkeringsplassen sin i borettslaget hos oss. Det meste virker å være mindre justeringer, men urovekkende hvor mye feil det er på de bilene.

Tror du at det er færre og mindre alvorlige feil på disse simple ping pong-bilene?
Lenke til kommentar

Trolig mye bedre byggekvalitet enn en Tesla Model 3 og bedre service apparat.

 

Hva får deg til å tro det?

Jeg er ingen Tesla-fanatiker og jeg er realist ift kvalitet på bil og service. Mulig Kina-bilen er bedre på noe. Mulig at den er bedre på mye. Mulig den ikke er det. Vi baserer oss ikke på «trolig». Vi kan si kanskje. Men hva betyr vel det?

Lenke til kommentar

Skinnseter av hund og katt?

Nei takk.

Jeg ville uansett ikke kjøpt noe så dyrt som bil derifra. Det klokeste er å støtte fabrikker i USA og Europa, enten det er snakk om biler med forbrenningsmotor eller elektrisk.

 

Vanskelig å ta deg seriøst med en sånn kommentar. Noen av bilene med minst feil er fra blant annet Japan og Sør-Korea. Faktisk er pallplassene i siste rapport fra J.D. Power alle tilhørende bilmerker under Hyundai. https://www.jdpower.com/business/press-releases/2019-initial-quality-study-iqs

 

Tesla er dessverre ikke inkludert der. Leser man derimot på Consumer Reports har de blant annet slutte å anbefale Tesla Model 3 pga følgende:

The Model 3 had below-average reliability. Members told us about problems in their cars, including issues with the door handles and loose interior trim and molding, along with paint defects, and problems with the windows—including glass defects such as cracks.

https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/cars-lose-cr-recommendation-over-reliability-issues/

 

Skal dog nevnes at de fleste jeg kjenner med Tesla er veldig fornøyde med bilene sine, til tross for at de har opplevd noen turer for å fikse diverse feil.

 

Tror du at det er færre og mindre alvorlige feil på disse simple ping pong-bilene?

 

Det har vi få forutsetninger for å vite. Vi vet noe om hvor mange feil det er på Tesla. Og generelt hvordan det er med diverse andre merker. Kinesiske merker er vel historisk sett vært en god blanding av rene kopier og elendig kvalitet, men mye tyder på at det er i ferd med å endre seg.

 

Uansett ville jeg nok ventet til man får bilen i nærmere ettersyn, men avfeier ikke bilene på forhånd. Det gjelder i grunn alle nye biler/merker på markedet.

 

Edit: typo

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro det?

Jeg er ingen Tesla-fanatiker og jeg er realist ift kvalitet på bil og service. Mulig Kina-bilen er bedre på noe. Mulig at den er bedre på mye. Mulig den ikke er det. Vi baserer oss ikke på «trolig». Vi kan si kanskje. Men hva betyr vel det?

Fordi med Tesla sin Model 3 har 3 av 4 av bilene feil ifølge en leverandør. Det er bare en av mange bekreftelser på Tesla sin labre kvalitet. At service apparatet i Norge har vært elendig er også velkjent.

 

Det er ingen som gjør noe lignende (leverer biler med så mye feil) og det vil garantert ikke dette kinesiske merket heller siden så stor feilprosent er helt vilt dårlig. Nå det er sagt, så hadde jeg ikke selv vurdert det. Men opp i mot Tesla som enkelte vurdert det her, så burde man dette valget være tryggere slik vi kjenner til Tesla sin horrible historie.

Endret av gamlefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...