Gå til innhold

Model 3-eiere ble utelåst mens appen var nede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Tesla:

Merk: en tilkoblet telefonnøkkel bruker Bluetooth-frekvenser i stedet for en nettverkstilkobling til å kommunisere med din Model 3. Dette betyr at hvis du er parkert i en underjordisk garasje foruten signaldekning på telefonen eller bilen, kan du fortsatt låse opp og starte bilen uten problemer

 

Det betyr at appen ikke trenger å være online. Så rart at de ble låst ute....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Det betyr at appen ikke trenger å være online. Så rart at de ble låst ute...."

 

Jeg har stått utenfor bilen med nøkkel i hende uten at bilen brydde seg noe nevneverdig om det.

Softwaren i desse bilene er på en god dag like buggy som Windows ME og Vista.

 

Her om dagen kresja hovedskjermen seg når jeg hadde parkert.. Jeg tenkte ikke noe mer over det at jeg ikke fikk åpna bagasjeluka, så jeg gikk bare ut å tok det via nøkken. Null problem. Trødde i lader å gikk å la meg. Dagen etter så sto skjermen av, men bilen sto med musikk på, og varmeapparatet hadde stått på hele natten. Bilen hadde kun ladet 30%.

 

Folk kan forsvare de bilene så mye de vil med hjerte sitt altså. Men for meg så blir bilen en enda stor beta versjon.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Litt beta er det jo. Det koster litt frustrasjon å være med på et slikt prosjekt som Tesla.

 

Selv har jeg sluppet unna mye av fjaset, men ser at mange andre ikke gjør det.

 

Jeg også. Har hatt Model S i over fem år og kan telle på en hånd antall dager den har vært på verksted, og da har jeg alltid fått lånebil.

 

Men har også greid trikset med å låse inn telefonen i bilen en dag jeg hadde glemt å ta med nøkkel :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøss. Jeg mener at jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte internett for å starte bilen med mobilen da jeg fikk utlevert min model 3.

 

I tillegg fikk jeg beskjed om at jeg aldri kom til å ha behov for nøkkelkortet mitt fordi mobilnøkkel fungerte så godt...

Trenger jo ikke internett, det hadde de vell? Men var vell det at de ble logget ut. Det bør de jo fikse.

 

Ellers har du vell truffet på vell optimistiske selgere, dessverre normalt

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Burde bilene ha kjøpt teknologi fra det norske kort-selskapet IDEX? Da kunne bilene bare hatt biometrisk åpning av dører, samt start/stopp av bilene ved å ha slikt integrert i dørhåndtak, samt ratt. 

 

Stole på et selskap som ikke klarer å holde tjenerne sine påslått, med biometri-data? For å få opp en bil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stole på et selskap som ikke klarer å holde tjenerne sine påslått, med biometri-data? For å få opp en bil?

Hehe, tjernerne sine påslått? Snakker du om IDEX? 

 

Har ikke nok kunnskap om IDEX til å kunne si noe om det, men hvorfor ikke biometri-data? Løsningen rundt hvor dataen ligger, trenger jo ikke fyke på nett på noe vis. Det er jo hele poenget med IDEX sin løsning? 

Lenke til kommentar

Veldig irriterende. Jeg var ferdig på jobb klokka 03.00, sliten og trøtt gledet jeg meg til å komme meg hjem for å sove. Etter å ha stått og bannet og prøvd å komme meg inn i bilen i en halvtime måtte jeg ringe etter taxi. Taxien brukte 45 minutter på å komme og kostet meg 800 kroner. Og nå trenger jeg bilen, men den står på jobben, ikke fikk jeg ladet den som planlagt heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig irriterende. Jeg var ferdig på jobb klokka 03.00, sliten og trøtt gledet jeg meg til å komme meg hjem for å sove. Etter å ha stått og bannet og prøvd å komme meg inn i bilen i en halvtime måtte jeg ringe etter taxi. Taxien brukte 45 minutter på å komme og kostet meg 800 kroner. Og nå trenger jeg bilen, men den står på jobben, ikke fikk jeg ladet den som planlagt heller.

Hvorfor i svarteste har du ikke nøkkelen samme med andre kort som førerkort og bankkort?

 

"Common sense isn't common practice" åpenbart

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...