Gå til innhold

Skifte (front)dekk elsparkesykkel + merkelig situasjon


Taurean

Anbefalte innlegg

Hei nå har vi fått dekket på bakhjul. Helt ok og deilig å slippe stadig luftfylling. Dekk har samme dimmensjon som gammelt. Men allikevell 2 cm mindre diameter og helt umulig å få på uten "overtalelse. Dvs silikon / glidemiddel om du har og verktøy. Lastestropper var bra verktøy i kombinasjon med dekkspake.

Screenshot_20200724-103048_Gallery.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Eddh skrev (3 timer siden):

Skulle bytte slange på min el scooter. Gikk greit og få av dekket. Men helt umulig og få på dekket igjen ? noen som har noen tips? 

Det er forskjell på hjul, dekk og slanger. Men:

Kjøp dekkspaker av plast på clas ohlson. Du må bruke tid på å lære å bruke dem riktig.

Lenke til kommentar
Taurean skrev (7 timer siden):

Det er forskjell på hjul, dekk og slanger. Men:

Kjøp dekkspaker av plast på clas ohlson. Du må bruke tid på å lære å bruke dem riktig.

Åja, men da skal jeg prøve det ? virker jo som dekket er for stivt og for lite, så umulig og få det på igjen. Så noen la dekket i micro i noen minutter for og mykne opp, men hjalp lite på mitt dekk 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Taurean skrev (På 2.9.2019 den 23.41):

 

Foranledning:

 

Min HX X7 er antageligvis veldig lik i dekk som de fleste andre lignende produkter. 8.5 tommers dekkomkrets.

 

Har andre prøvd å skifte slange eller dekk? Å få av dekket er ikke direkte en enkel oppgave! Men jeg har klart det.

 

Bare spør spørsmål angående hjulskifte. Husk at det ikke er umulig ^^ Det er bare en temmelig vrien jobb.

Du klarte nå i hvertfall å få slangen på igjen. Ventilen på dekket var helt umulig å få inn gjennom hullet i felgen. Måtte gi opp (E-wheels E2S pro). Det var så vidt jeg fikk ut ventilen på den gamle slangen.

Endret av Tom Tallak
Mer tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...