Gå til innhold

KOMMENTAR: En tidsreise til gamle World of Warcraft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri gitt WoW en sjanse på grunn av stilen. Spillet kan sikkert være utmerket mtp historie og mekanikk, men klarte ikke å ta det seriøst eller leve meg inn i den overdrevne/fargerike/barnslige stilen. Smaken er som baken etc, og jeg liker generelt mer mørke, "realistiske", gritty spill. Husker godt for 10 år siden at jeg ikke kunne forstå hvordan kompisene mine klarte å bruke så mye tid på noe som visuelt så håpløst teit ut. Forstår det fortsatt ikke...

Lenke til kommentar

Gå inn i settings når du er inni spelet (ESC og så System) og dra Graphics Quality til 10. Den står på 3 som er meir likt slik det var.


Det visuelle har ikkje så mykje å seie om resten er fantastisk bra.
Everquest var vel aldri ei visuell perle, men var utruleg bra laga den gongen det kom ut.

Endret av Gazer75
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har aldri gitt WoW en sjanse på grunn av stilen. Spillet kan sikkert være utmerket mtp historie og mekanikk, men klarte ikke å ta det seriøst eller leve meg inn i den overdrevne/fargerike/barnslige stilen. Smaken er som baken etc, og jeg liker generelt mer mørke, "realistiske", gritty spill. Husker godt for 10 år siden at jeg ikke kunne forstå hvordan kompisene mine klarte å bruke så mye tid på noe som visuelt så håpløst teit ut. Forstår det fortsatt ikke...

 

Fordi det er tidløst. De nitty gritty spilla fra 2004 ser ut som en bøtte med dritt nå, wow ser ikke strøkent ut, men det ser helt OK ut, selv etter 16 år

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er en mann på 43 år å spillt daglig wow i over 10 år.. jeg er nå level 120 holy paladin horde. oxo klan leder til 800 medlemmer..wow har hjulpet min mentale helse.. er helt hekta.. flere eldre som meg burde prøve wow for er et komplisert og utfordrende spill uten blod og gørr.. rett å slett et tall spill med historie.. jeg liker player vs player for da kan man spiller mot mange.. opptil 40 vs 40 som er epic kamp.. husk at den som er flinkest til å hjelpe andre er den viktigste og beste spilleren. Lykke til

Lenke til kommentar

Jeg spilte Rogue i Vanilla for 14 år siden, men denne gangen ville jeg være en Shaman som jeg egentlig ville være den gangen, men som jeg aldri rakk å få høyere enn level 15 før neste expansion kom ut.

 

Har kommet meg opp på level 17 nå, og noen av vennene mine er med på turen. Vi storkoser oss, og prater skit på Discord mens vi spiller.

Endret av Ping7
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde også mine tvil med prøve dette spillet, da jeg hadde nada interesse av å spille ett mmo, siden jeg også likte solo type spill bedre, fortelling og gameplay er det som trekker meg personlig. Grunnen til at jeg i det hele tatt begynte med WoW var jo det endeløse maset av mine venner, også likte jeg rts spillene av Warcraft som kom før WoW (anbefales på det sterkeste btw!). Og jeg fikk nøyaktig hva jeg trodde spillet kom til å være, en langdryg prosess til å nå toppnivået. Det er karakteren din som du stadig gjør sterkere ved å levle og oppgradere som er så sykelig avhengighets skapende. Warcraft er tidløst. Nå skal det sies at jeg foretrekker retail over classic, da mye av QoL (quality of life) elementer gjør spillet mye raskere å levle og bli med i dungeons osv via premade groups funksjonen som finner folk for deg (men dette kan også være et mareritt å bruke til raids). Nå skal det sies at elementer fra classic savnes veldig i retail, f.eks talent systemet. Hver gang man levlet etter level 10 eller 15 kunne man bruke et poeng på talent treet kontra å måtte vente hvert 15'ende level i retail. Hvis classic blir for langdrygt, prøv retail isteden, WoW er et godt sammensveiset mmo uansett ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en gang har jeg satt føttene inn i Azeroth og dratt tilbake i tid, vekk fra min gode gamle 15 år gamle Shaman på level 113. Jeg ble lissom aldri helt lei wow, jeg bare begynte å spille det mindre og mindre og derfor lå jeg langt bak med utstyr som lar meg overleve et par angrep til. Men nå er det på'n igjen, der eventyret startet, venner ble til og minner man lengter tilbake til. WoW Classic blir en nostalgitripp for meg, og det beste er når jeg ser mine gamle venner fra den tiden også er på samtidig. Det varmer mitt hjerte.

Men jeg hater levling...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WoW Classic skinner ikke de første 15 levlene, er først når man begynner å få en akseptabel mengde skills og talents at ting blir interessant. Dungeons er alpha og omega for den sosiale opplevelsen, og guilds er ikke dumt å ha

Vil si at guilds er essensielt. Bli medlem av et sosialt guild og spillet blir vanvittig mye bedre. 

Lenke til kommentar

Hva liker folk best med WoW og denne typen spill? Ikke spilt selv. 

 

Jeg er enebarn og i 2004 ble jeg for første gang introdusert for et multiplayer spill over nett. For meg så ble dette spillet et favorittspill der jeg kunne spille med folk (Noe jeg normaltvis ikke kunne før) Jeg elsker disse type spill da man kan gå opp i level, gjøre oppdrag for å tjene penger, slakte dyr for å tjene penger, oppgradere dine proffessions i leather work, tjene penger på det, bruke penger på armor og bedre våpen for å komme videre i spillet :D Jeg storkoser meg.Dette er tross alt en av tidenes mest største spill og jeg kan garantere deg at minimum 10 av dine venner spiller spillet nå :D Du har mulighet til å teste ut spillet helt gratis i 14 dager så du kan jo dømme selv :D

Lenke til kommentar

 

Her skal du få et lite tips ang grafikk, skru den opp til dagens retail grafikk så slipper du den 15 år gamle.

 

Kan man gjøre det i Classic?

Ja. Classic kjøres i den moderne klienten. Grafikken er som default satt til 3/10 som er markert "Classic" - den er fremdeles bedre enn grafikken var den gang, spesielt med tanke på lyseffekter og slikt, men det er ganske close.

 

Skru den opp til 10 om du kan, og kos deg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...