Gå til innhold

Night in the Woods-utvikler Alec Holowka er død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tragisk, både for ham selv og hans familie og venner. Unner ingen å havne i den situasjonen at selvmord er eneste veien ut.

 

Hvorvidt medietrykket de siste dagene har bidratt til dette bør man nok ikke spekulere i. Håper ingen legger skylden på kvinnen som kom med de første avsløringene, dette er på ingen måte hennes feil og jeg mener absolutt at hun hadde rett til å si i fra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke særlig pent å se på kaoset på Twitter som led til dette og hvordan det blir til mer ild på bålet. Håper familie og venner kan få ro uten å bli dratt videre inn i det der.

 

Håper ingen legger skylden på kvinnen som kom med de første avsløringene

Litt sent for det.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at Zoë SJW Quinn påvirket dette er relativt høy. Sier ikke at sånt ikke skjer, men det er på ingen måte unikt i spillverden. Se bare på hvilken som helst bransje så er det sånn. Når menn og kvinner er på samme sted over lengre tid så blir det sånn. Natur kalles det. Betyr ikke at det er greit selvfølgelig, men det går an å være litt sterkere enn som så. Tenk på alle kvinnene (og menn for den saks skyld) som opplever ting som kan lett kalles harassment som bare feier det bort. Selv har jeg vært utsatt uttallige gang for sånt, men jeg er mann og "må vel tåle det" eller?

Jaja, litt rant dette, men hele denne saken er bare trist.

Endret av Kenny Bones
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se bare på hvilken som helst bransje så er det sånn. Når menn og kvinner er på samme sted over lengre tid så blir det sånn. Natur kalles det. Betyr ikke at det er greit selvfølgelig, men det går an å være litt sterkere enn som så. Tenk på alle kvinnene (og menn for den saks skyld) som opplever ting som kan lett kalles harassment som bare feier det bort. Selv har jeg vært utsatt uttallige gang for sånt, men jeg er mann og "må vel tåle det" eller?

 

"Spillutvikler Zoë Quinn hevdet på Twitter at Holowka isolerte henne i en måned i Winnipeg der han skal ha foregrepet seg på henne og gjort emosjonelle overgrep."

 

Jeg har ikke kjennskap til saken og sier ikke noe om hva som har skjedd eller ikke, men hvis dette er tilfelle så er det på ingen måte noe som "er sånn" eller noe man skal være sterk og feie bort. Og nei, hvis du som mann har blitt utsatt for sånt så er det heller ikke noe du må tåle.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Zoë Quinn bruker kjønnsnøytrale pronomener, jf. Wikipedia og Newsweek blant annet. Dette er ikke kritikk eller ros, jeg ønsker bare klargjøring om hvorvidt det er et uhell eller bevisst politikk fra Gamer.nos side at dere konsekvent bruker hun/henne slik at vi lesere evt. kan diskutere dette.

Endret av vindmølle
Lenke til kommentar

Zoë Quinn bruker kjønnsnøytrale pronomener, jf. Wikipedia og Newsweek blant annet. Dette er ikke kritikk eller ros, jeg ønsker bare klargjøring om hvorvidt det er et uhell eller bevisst politikk fra Gamer.nos side at dere konsekvent bruker hun/henne slik at vi lesere evt. kan diskutere dette.

 

Godt innspill. Var ikke klar over preferansen. Har redigert teksten for å reflektere dette nå.

Lenke til kommentar

"Spillutvikler Zoë Quinn hevdet på Twitter at Holowka isolerte henne i en måned i Winnipeg der han skal ha foregrepet seg på henne og gjort emosjonelle overgrep."

 

Jeg har ikke kjennskap til saken og sier ikke noe om hva som har skjedd eller ikke, men hvis dette er tilfelle så er det på ingen måte noe som "er sånn" eller noe man skal være sterk og feie bort. Og nei, hvis du som mann har blitt utsatt for sånt så er det heller ikke noe du må tåle.

Hele denne saken er helt ny for meg og, men jeg stusser over at det ikke virker å foreligge noen politianmeldelse eller etterforskning av overgrepene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cancel Culture i all sin prakt. Man anklager nokon for noko man ikkje kan bevise men som samtidig blir vanskelig å motbevise. Voldtekt, overgrep osv vil funke fjell gjerne framført av ei jente som da inntek offerrolla. Etter kvart henger fleire seg på med sine anklager eller tek avstand fra den som blir anklaget. Den anklaga blir og presse ut av arbeid og dermed kansellert. For di som utfører denne kanselleringa medfører det gjerne ein boost i følgere og boost som støtter opp om di økonomisk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Til dere som ikke evner å fatte hvorfor kvinner ikke nødvendigvis anmelder overgrep, og som velger å gulpe opp konspiratorisk tullball; utdann dere litt i temaet først. Gidder ikke skrive en lang post men det er mye forskning på temaet. Sånn oppsummert; mange anmelder ikke pga skam, frykt (i flere kontekster), overveldende sannsynlighet for at politiet gir faen osv osv. Med mindre du selv har vært utsatt for et overgrep vil det være vanskelig å forstår mekanismene i spill.

Endret av The Very End
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til dere som ikke evner å fatte hvorfor kvinner ikke nødvendigvis anmelder overgrep, og som velger å gulpe opp konspiratorisk tullball; utdann dere litt i temaet først. Gidder ikke skrive en lang post men det er mye forskning på temaet. Så gjør oss alle en tjeneste å spar oss for konspiratorisk tullball.

Jeg forstår at mange i utgangspunktet ikke anmelder ubehagelige hendelser rett og slett fordi det kan være ubehagelig og vondt i seg selv, men jeg stusser over tilfeller der det virker som en heller deler det på internett enn med politiet. 

Hovedgrunnen til at jeg spør er likevel at jeg overhodet ikke kjenner denne saken fra før, og dermed lurer på om det virkelig ikke foreligger noen anmeldelse, eller om det er mer informasjon rundt dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv ved tilfeller der anklagene stemmer bør man være forsiktig med å fremme slikt på nett rett og slett fordi at folk er jævlige. Det fremstår mer kynisk, og oppmerksomhetssøkende enn om det håndteres profesjonelt.

 

Tenker feks. på ProJared som for 3 måneder siden ble anklaget for utnyttelse av mindreårige fans; og hvor det i ettertid ble vist t anklagene var falske. Og fremsatt av "ofrene" for å få oppmerksomhet. Andre offentlige personer hadde også da underbygget påstander, men de viste seg også å være falske eller dreie om helt andre personer.

 

Selv om det i dette tilfellet skulle være sant, må man kunne tenke at selve utfallet ville vært annerledes om denne personen hadde gått gjennom de riktige instansene før boe var kjent for offentligheten, feks. via politianmeldelse. Og da etter avsagt dom eller forlik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Påstandene hennes er blitt underbygget av flere andre de siste dagene. Selv familien hans bekrefter jo også at det er sant."

 

Tenker du på kommentaren til søsteren?? Det var vel ingen bekreftelse. Heller en anerkjennelse at broren kunne vært en voldsom personlighet. Så langt som jeg har funnet på nett så er det så langt bare anklager,men det var nok til at media og offentligheten dømte han moralsk....

Lett å glemme alle eksemplene der offentligheten raser etter anklager,for så å bli stille når det viser seg å ikke være noe. Derfor man bør vente til nok fakta er inne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

At man skal være varsom er jeg helt klart enig i. Men tenk det scenarioet hvor du er misbrukt, og så er kommentarene som kommer når du tar til deg motet og gir beskjed at motpart bare har "sterk personlighet". Og det kan tenkes at man i det lengste har tenkt å la være å bruke nettet som formidlingsmedium, men når man så ser trynet/navnet trykka over media så er det kun så mye man kan tåle før det til slutt rakner og man føler for å si noe.

 

Jeg skal selvfølgelig ikke ta på meg rollen med å tale andres sak, men mekanismene rundt overgrep er tunge og vanskelige. Derfor blir jeg alltid litt fyrt opp når jeg ser (dette er rettet generelt og ikke mot enkeltpersoner) drittunger og mannssjåvinist uttale seg om ting dem enten er for kunnskapsløse eller ignorante til å forstå.

Endret av The Very End
  • Liker 3
Lenke til kommentar

At man skal være varsom er jeg helt klart enig i.

 

Og det synes jeg profesjonelle medier har vært. Hva idioter på youtube og reddit blåser opp er en annen sak, men har man litt omløp i huet så vet man at man ikke skal få "faktaene" sine derfra. Jeg mistenker at flere her i tråden er elendige på kildekritikk, og dermed velger å legge skylden på ofrene fordi outrage youtuberne de ser på ikke forholder seg til god presseetikk. 

 

"Påstandene hennes er blitt underbygget av flere andre de siste dagene. Selv familien hans bekrefter jo også at det er sant."

 

Tenker du på kommentaren til søsteren?? Det var vel ingen bekreftelse. Heller en anerkjennelse at broren kunne vært en voldsom personlighet. Så langt som jeg har funnet på nett så er det så langt bare anklager,men det var nok til at media og offentligheten dømte han moralsk....

Lett å glemme alle eksemplene der offentligheten raser etter anklager,for så å bli stille når det viser seg å ikke være noe. Derfor man bør vente til nok fakta er inne.

Andre spillutviklere bl.a. Flere av de har nå låst twitter-kontoen sin, men Kotaku f.eks. har henvisninger. 

Endret av Buddy Dakota
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er kvinnen som startet Gamergate og som flere ganger har gjort lignende sprell. Hun ventet flere år på å si noe. Hun gikk ikke til politiet men twitter. Målet var å "cancle" Holowka. Hun visste han slet psykisk men holdt det allikevel over en uke med dette på twitter. Etter han mistet alt tok han livet sitt. Etterpå fikk hun merkelig nok flere Patreon støttespillere... Finner henne ikke troverdig overhodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Zoë Quinn bruker kjønnsnøytrale pronomener, jf. Wikipedia og Newsweek blant annet. Dette er ikke kritikk eller ros, jeg ønsker bare klargjøring om hvorvidt det er et uhell eller bevisst politikk fra Gamer.nos side at dere konsekvent bruker hun/henne slik at vi lesere evt. kan diskutere dette.

 

Godt innspill. Var ikke klar over preferansen. Har redigert teksten for å reflektere dette nå.

Følte ærlig talt at det ble mer bevisst politikk fra deres side etter endringen.

 

For all del, jeg ser vanskeligheten med å titulere en ikke-binær person, men det ble rett og slett bare vanskeligere å lese teksten. Kan ikke si jeg er fan av ordet "hen", selv om jeg støtter ikke-binære i sin kamp.

 

Vet ikke helt hvor jeg skal med dette, men måtte bare få sagt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er kvinnen som startet Gamergate og som flere ganger har gjort lignende sprell. Hun ventet flere år på å si noe. Hun gikk ikke til politiet men twitter. Målet var å "cancle" Holowka. Hun visste han slet psykisk men holdt det allikevel over en uke med dette på twitter. Etter han mistet alt tok han livet sitt. Etterpå fikk hun merkelig nok flere Patreon støttespillere... Finner henne ikke troverdig overhodet.

 

For å sitere @nicholasmasyk på Twitter som oppsummerer dette greit:

gamergate clowns: "cyberbullying isn't real, it's the internet people are mean here, toughen up sweetie

?"

also gamergate clowns: "Zoe Quinn LITERALLY killed a man with her tweets, cancel culture is MURDER"

 

dog. shit. for. brains.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...