Gå til innhold

Hodelykt/Lommelykt (og tips) til skogturer i mørke/natt?


Taurean

Anbefalte innlegg

Dagene blir mørkere nå som det går mot høst, og jeg er mest aktiv på kveld og natt. Har lyst til å gå meg turer om nettene, men det er mest skog og mark rundt her, ikke så mye bygater å gå i. Jeg er ikke redd for å gå i mørket, men en skikkelig lommelykt hadde vel vært på sin plass.

 

Er usikker på om jeg skal bruke hodelykt eller lommelykt, eller begge deler. Noen som har erfaring om hva som kan virke best?

 

Tar gjerne mot andre tips om skogvandring om nettene også. Det er mest ulendt terreng med både steinbrudd og alt mulig av underlag. Både tett skog og litt åpen skog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å fy f, 5000 spenn!! ^^ Er det 1 kr per lumen da eller ^^ Jøye meg. Jaja, den gir vel godt lys da! 5000 lumen, en vanlig 60 watt lyspære gir ca 800 lumen, så kan tenke meg den virker bra. Kan være fin hvis man blir angrepet, kan vel blende selv en bjørn den om man skrur den på maks styrke. Men da ser man jo ikke hvor man løper ^^

 

Ser det er andre produkter da. Takk for forslag!

Lenke til kommentar

Å fy f, 5000 spenn!! ^^ Er det 1 kr per lumen da eller ^^ Jøye meg. Jaja, den gir vel godt lys da! 5000 lumen, en vanlig 60 watt lyspære gir ca 800 lumen, så kan tenke meg den virker bra. Kan være fin hvis man blir angrepet, kan vel blende selv en bjørn den om man skrur den på maks styrke. Men da ser man jo ikke hvor man løper ^^

 

Ser det er andre produkter da. Takk for forslag!

Den er ikke helt gratis nei men jeg kjøpte den uten å betale mva og fikk i tillegg god rabatt.

Har også noen enklere lykter men BAD5000 har lett for å være den jeg foretrekker, batteritiden på lav styrke er ganske så heftig og den funker til å lyse opp fjellsidene i mørketiden.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Prøver meg i denne tråden...

Noen gode innspill på hodelykt til barn vedrørende hvor kraftig den bør være. Barn har jo bedre mørkesyn enn voksne, for sterkt lys kan også gi for mye "tunnellsyn" og blende andre.

Skal brukes til aktivitet i skog sammen med andre barn utover høst/vinter.

Ser ikke for meg store summer på hodelykt, og den må være lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...