Gå til innhold

Klarna delbetaling


Madridista1212

Anbefalte innlegg

Hei, siden jeg er student så må jeg ha et lite lån for å kjøpe elsykkel.

Min mor har sagt seg enig i være medlåntaker/kausjonist på et forbrukslån. Men er umulig for meg å få forbrukslån.

 

Derfor har jeg sett på Klarna delbetaling som et alternativ. Problemet her er at min mor skal kjøpe ny leilighet i nærmeste framtid, og vil derfor ikke ta lånet selv, for hun er redd hun får et lavere finansieringsbevis hos banken.

 

Spørsmålet mitt er, vil klarnas delbetaling vises hos min mor i kredittvurderingen hennes i banken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor må du involvere moren din i kjøpet om du skal betale med Klarna? Er du under 18 ?

 

Om du ender på at du MÅ kjøpe deg sykkel, så er det vel bare å gjøre det ved å velge "Betal med Klarna 14 dager" når du gjennomfører handelen. Da får du jo ganske umiddelbar tilbakemelding på om du kan gjøre dette alene eller ikke. Når du har fått fakturaen, kan du uansett betale deler av beløpet. Da får du automatisk delbetaling på resten. Jeg har gjort dette selv, og fikk da automatisk opprettet en "Klarna Konto", med månedlige avdrag på resten av beløpet.

Lenke til kommentar

Hvor stort er et "lite lån" for å kjøpe sykkel? Siden du er student har du vel fått stipend og lån for august, og den utbetalingen er større enn de andre månedene... Hva med å bruke dem? 

Ellers er det ugunstig å kjøpe sykkel på avbetaling, for med 25% rente blir det vesentlig dyrere. Går det an å kjøpe en brukt sykkel på finn.no? Der får du en fint brukbar en for rundt tusenlappen. Så kan du bruke den frem til du har spart opp nok til å kjøpe el-sykkel

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...