Gå til innhold

Huawei-boikotten får følger: – Selskapets neste toppmobil kommer uten Google-tjenester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Heldigvis trenger man ikke å være avhengig av google play for apper da det finnes både nettsider og andre tjenester som gir akkurat de samme appene.

 

Fler og fler apper krever Google Play services dessverre :(

For plebeiere vil det trolig skape hodebry, og i praksis innebære redusert salg for Huawei.

For de som frekventerer denne nettavisen derimot, bør dette være trivielt.

 

For min del pleier jeg å velge bort programmer som på død og liv skal benytte "Google Play Services" (vi snakker stort sett om logging til Google, og sjelden om verdiskapende funksjoner), men hvis man trenger det, f.eks når man skal aktivere en Segway sparkesykkel før første gangs bruk (ja jeg vet, det er en smule ironisk mtp Segway sitt opphavsland ;-)

kan man laste ned Play Services fra:

https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/google-play-services/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

En telefon som ikke er forhånds-infisert med Google-apper er jo en kjempefordel!

 

Du tror denne altså ikke kommer infisert med andre apper som er vel så ille? Gjerne da apper som skal erstatte google sine.

 

Huawei-telefoner er uansett et dårlig kjøp hvis du vil ha en "fri"-opplevelse, siden de fra april 2018 har begynt å låse ned bootloaderen, som gjør det vanskelig, om ikke umulig, å installere sitt eget OS (for eksempel LineageOS) for å unngå alle "forhåndsinfiserte" apper.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Huawei-telefoner er uansett et dårlig kjøp hvis du vil ha en "fri"-opplevelse, siden de fra april 2018 har begynt å låse ned bootloaderen, som gjør det vanskelig, om ikke umulig, å installere sitt eget OS (for eksempel LineageOS) for å unngå alle "forhåndsinfiserte" apper.

 

Det har du helt rett i.

I PC-verdenen ville det vært helt uhørt om du ikke kunne installere et annet OS på enheten, om du ønsker det.

 

Det, og mangelen på audioutgang, er etter mitt syn det som taler mest i mot Huawei.

I motsetning til artikkelens bekymring rundt Google Tjenestene.

 

Om det er noe ekstra jeg skulle ønske Android telefoner ble standard utstyrt med, var et velfungerende program (brannmur), hvor du som bruker har mulighet til å styre det enkelte programs internettilgang.

Akkurat som man i dag, kan styre et programs "Tillatelser".

 

Men det ville trolig samtidig skapt utfordringer for annonsemodellen til Google, så her kunne Apple hatt en god anledning til endelig å ha vært innovative.

Endret av seventhwave
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...