Gå til innhold

TEST: Innertier for deg som faktisk jobber på den bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har skjedd med portable projektorer? Finnes det ikke de man kan koble rett i usb og skyte på veggen foran deg? Må da være utrolig greit når man sitter på hotell rommet å jobber.

 

De aller fleste har veldig dårlig oppløsning (f.eks. 854x480 piksler) og lav lysstyrke (sånn at rommet må være helt mørklagt).

Men jo, hvis man filtrerer på f.eks. full-HD-oppløsning og vekt under 1 kg på prisjakt.no

https://classic.prisjakt.no/category.php?l=s344615592&o=eg_17&rev=1#prodlista

så finnes det faktisk noen fra ca 8000 kr og oppover.

Men jeg tror flerskjermsoppsett der skjermene er nærmere hverandre er betydelig mer produktivt for de aller fleste enn å veksle med øyene mellom bilde på avstand på veggen og bilde på skjermen på nær hold.

 

Oppdatering: Og nei, de med grei nok lysstyrke krever som regel strøm fra veggen. Lyssvakere projektorer har ofte innbygget oppladbart batteri.

Endret av Pylons
  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Skjerm: 15,6" 60Hz OLED HDR, 3840 x 2160 (16:9)

+ ScreenPad Plus med 14" LED-panel (3840 x 1100)"

 

Rettelse: ScreenPad Plus med 14" IPS LCD-panel!!

 

LED panel eksisterer ikke på forbrukermarkedet enda utenom OLED...

Alle som reklameres som LED panel er en variant (IPS, VA, TF etc) av ett LCD med LED bakbelysning... Synd de bruker IPS LCD også siden kontrast på IPS er elendig iforhold til VA LCD og helt fullstendig ræva sammenlignet med OLED.

Lenke til kommentar

 

Og du kjøpte vel ikke en bærbar kun for å jobbe på den disse to stedene?

 

Kjøpte bærbar for å ha hjemme. Kommer til å kjøpe neste bærbare også for å ha hjemme.

 

En bonus at man kan ta den med på hytta, men det har jeg gjort kanskje 5 ganger på like mange år. En større bonus at pc'en kan plasseres der man ønsker, det være seg på stuebordet mens man pusler med litt jobb/koding/hobby mens man følger med på noe på tv'en, i senga en sløv søndagsformiddag før ungene har stått opp, på kontoret når man vil ha fred og fullt fokus osv osv. Og rydde den bort når man er ferdig.

 

Et minus at det koster mer enn stasjonær med samme ytelse selvfølgelig, men det blir en subjektiv avveiing.

Lenke til kommentar

 

Det finnes portable skjermer man kan ta med i pc-veska

 

Svært dårlig alternativ om poenget er at man vil ha den i én og samme maskin da... Da har du ikke skjønt vitsen med dette oppsettet i det heletatt...

Vitsen med dette er vel å betale mye penger for en dårlig "fiks", og den beste løsningen er der allerede for en mye lavere pris. En jobber bedre på en monitor nr 2 enn på de små ekstraskjermene der Så du skjønte kanskje ikke hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Hva skal man med en bærbar maskin som knapt nok er bærbar.  Bærbar skrivebordsmaskin er selvmotsigende.

 

Det finnes flere behov enn å få plass i en sekk. Det kan f.eks være et ønske om å kunne bruke pc flere steder, eller mangel på et dedikert kontor. Det er en grunn til at det selges flere bærbare enn stasjonære. Det er flere faktorer enn ytelse pr krone.

 

Min bærbare veier 4.8 kg. En utrolig dårlig egenskap om jeg skulle brukt den til f.eks studier eller frem og tilbake på jobb. Men ikke noe jeg har vært plaget av i løpet av de 5+ årene den har vært i bruk, ettersom den brukes nesten utelukkende hjemme.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...