Gå til innhold

KOMMENTAR: Nå ligger Huawei tynt an ... igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men allikevel anbefalte Huawei eiere meg, å kjøpe Huawei mobil. Glad jeg ikke følgte det rådet.

 

Greit nok at du er glad for det, men det potensielle problemet som skisseres i denne artikkelen gjelder modeller som ennå ikke er lansert. Modeller fra Huawei som allerede er på markedet rammes ikke av problemene med apper via Google Play.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Insta, fb og snap har jeg ikke. Har prøvd å de-googlifye meg selv men pga latskap er ikke dette blitt gjort ennå. På tide å kjøpe Huawei snart...

 

Nå Huawei begynne å lage alt i Kina. Samarbeid med andre, f.eks Purism Librem 5, Pinephone, UBports og alle de andre som driver med FOSS.

 

 

Mye vestlig propaganda i denne artikkelen. Hvorfor er det negativt når Kina spytter inn penger i kinesiske selskaper og positivt når f.eks. Norge gjør det samme med norske selskaper? (Jeg vet allerede svaret deres, så ikke bruk kalorier på i skrive noe svar).

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte i 2017 en honor telefon fra Kina uten google. Ingen problem å installere dette på telefonen. Det er bare å google seg frem til hvordan man får telefonen til å synke seg med Google og last ned google play utenom. Ingen problem. Det vil garantert komme en oppskrift på dette på tek.No hvis krisen skulle fortsette. Det er så enkelt at til og med mor greier det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men allikevel anbefalte Huawei eiere meg, å kjøpe Huawei mobil. Glad jeg ikke følgte det rådet.

Er vel ikke noe gale med å kjøpe de telefonene som allerede finnes på markedet? Dette er vel snakk om nye modeller.

 

Edit: Ser at andre har påpekt dette allerede. Selv håper jeg Kina kan klare å komme med en sikkerlig konkurent til USA når det kommer til app store. 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Men når både Microsoft og Apple blir tatt for å spionere ved å lytte på opptak gjort av folk så er det ingen som bryr seg.... Tragisk.

 

Huawei har faktisk hatt de beste telefonene jeg noen sinne har hatt og jeg har hatt alt fra A-Å, men aldri vært så fornøyd som med Huawei.

 

Det kan så være at det er uheldig at slike ting skjer, men det er ikke veldig vesentlig i denne saken.

Lenke til kommentar

Det er særs vesentlig. Man ser at Apple har tap i koreansk rett, Samsung må betale i Amerikansk rett. Skulle tonen fra offisielt amerikansk hold vært subjektiv ville man ha måttet rettet samme og hardere kritikk mot amerikanske selskaper (Intel, Apple, MS (osv))

 

Når det er sagt er det lite rent mel i posene hos noen av de store aktørene.

 

UBPorts, LineageOS, Replicant, Debian ARM, PostmarketOS, Sailfish osv, vi trenger disse for å ha teknologi i anvendelig form. Ellers blir verden fort gjennomovervåket og fordummet.

 

Å håpe at Huawei skal legge alle kortene på bordet og konkurrere grøten ut av tarvelige Apple og Samsung, noe det fint har maskinvare-teknologi til, er ønskelig, og mulig, men mer ønskelig tekning enn noe annet for øyeblikket.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Ånei, miste snapchat og Instagram? Full krise!

 

Prøv å selg en telefon som ikke har funksjoner som appelerer til massene. Uten forventede apper og funksjonalitet vil en telefon selge dårlig og telefonen blir ikke lenger tilgjengelig på markedet.

Produsentene tør jo ikke en gang lansere telefoner med heldekkende skjerm uten å borre hull til frontkamera. Skulle gjerne hatt en telefon uten frontkamera

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ånei, miste snapchat og Instagram? Full krise!

 

Microsoft prøvde, og feilet. Snapchat var ikke spesielt fan av Microsoft, og gadd ikke å gi ut app til Windows Phone, bare til Android og iPhone. Skal ikke se bort i fra at det gjorde at mange (særlig unge kjøpere) droppet Windows Phone. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Insta, fb og snap har jeg ikke. Har prøvd å de-googlifye meg selv men pga latskap er ikke dette blitt gjort ennå. På tide å kjøpe Huawei snart...

 

Nå Huawei begynne å lage alt i Kina. Samarbeid med andre, f.eks Purism Librem 5, Pinephone, UBports og alle de andre som driver med FOSS.

 

 

Jeg er selv stor fan FOSS. Først og fremst på PC hvor jeg har i alle år har brukt mye Linux og *BSD, men også på eldre telefoner hvor jeg har flashet alternative OS  :w00t:

 

Men nettopp dette er en av grunnene til at jeg for en tid tilbake bestemte meg for å droppe Huawei fordi de fjernet muligheten for å unlocke bootloaderen på telefonene sine. På telefoner fra f.eks. Google og Samsung er dette null stress.

Lenke til kommentar

 

Ånei, miste snapchat og Instagram? Full krise!

 

Microsoft prøvde, og feilet. Snapchat var ikke spesielt fan av Microsoft, og gadd ikke å gi ut app til Windows Phone, bare til Android og iPhone. Skal ikke se bort i fra at det gjorde at mange (særlig unge kjøpere) droppet Windows Phone. 

Det er ingen tvil om at dette førte til Windows Phone sin død.

Jeg viste min Lumia 1020 til mange unge som var veldig begeistret og gjerne ville ha en slik telefon, inntil jeg fortalt at men kunne ikke få Snapchat til den. DA var den plutselig helt uinteressant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men allikevel anbefalte Huawei eiere meg, å kjøpe Huawei mobil. Glad jeg ikke følgte det rådet.

Hadde du kjøpt hvilken som helst telefon fra Huawei i dag hadde det ikke vært noe galt med hverken telefonen eller appene, og ville sannsynlig ikke fått det i fremtiden heller. Idiotisk kommentar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Produsentene tør jo ikke en gang lansere telefoner med heldekkende skjerm uten å borre hull til frontkamera. Skulle gjerne hatt en telefon uten frontkamera

 

Flere produsenter som har heldekkende skjerm uten hull til frontkamera. Min Xiaomi Mi 9T har "pop up" frontkamera. OnePlus, ASUS Nubia, Vivo og sikkert flere har modeller med heldekkende skjerm. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...