Gå til innhold

Nå blir Office mørkt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med det mørke temaet jeg har brukt i Office i flere år, har ikke det telt som mørkt?

 

Neida, dette blir jo en innstilling som tar etter valget man gjør i Innstillinger i Windows, fremfor å velge mørkt tema i Word/Outlook slik man har kunnet gjøre med Office 2016.

Lenke til kommentar

Mote. I vanlig dagslys / lyse omgivelse er fordelen kun at det sparer strøm. Men, hvis du liker det: følg saueflokken og bruk det.

1. Ikke mote /trend. Det er absolutt flere fordeler.

 

2. Ikke alt skjer lyse tilstander.

 

Alt for enkelt å kalle andre for saueflokken. Kanskje du er sauen som bare fulgte lyst tema i stedet for å bruke egne mørke tema?

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg brukte mørk bakgrunn på mine første PC-er fra ca 1985 og i flere år framover (WP, Turbo Pascal og AutoCAD, Lotus 123). Så, mørkt «tema» er ikke noe nytt. Men, jeg er ikke i tvil: i dag, i normalt arbeidslys funker det best med lys bakgrunn.

Comma: jeg tror ingen her er sauer. Til orientering så har vi noe som kalles ordspill/ordtak. Det brukes i dette tilfellet for å fortelle at noen blir påvirket av andre sine meninger uten å være i stand til å gjøre egne vurderinger. «Keiserens nye klær» er også et uttrykk jeg kunne brukt (gjerne les/google den historien hvis du ikke skjønner den, Comma).

For øvrig tror jeg heller ikke en sau er i stand til å forstå forskjellen på en mørk eller lys bakgrunn.

Faktabasert og kunnskapsbaserte valg er avgjørende for utvikling og framskritt. Så, derfor håper jeg det blir valgfritt å følge saueflokken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hva med det mørke temaet jeg har brukt i Office i flere år, har ikke det telt som mørkt?

Neida, dette blir jo en innstilling som tar etter valget man gjør i Innstillinger i Windows, fremfor å velge mørkt tema i Word/Outlook slik man har kunnet gjøre med Office 2016.

Nei det å velge et mørkt tema var tydeligvis gammeldags og helt ubrukelig i dagens kast og bruk samfunn.

Har klart meg lenge med et litt mørkegrå tema.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...