Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med windows 10


Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har et problem med min stasjonære pc for tiden. Når jeg starter den opp så må jeg alltid restarte den en ekstra gang før windows vil starte opp. Den stopper alltid opp når windows logoen vises og kommer ikke lenger før jeg restarter den. 

I tillegg så har jeg problemer når maskinen har gått i hvilemodus og jeg skal starte den opp igjen. Da får jeg ikke bilde på skjermen i det hele tatt og må restarte for å få liv i den.

 

Jeg tror dette begynte etter at jeg installerte libusb driver på pcen. Dette var for å få koblet til et kamera.

 

Noen som har en løsning på mine problemer? Jeg kan veldig lite om akkurat dette så fint om noen kan hjelpe.

 

Specs:

Windows 10 Enterprise 64bit

Asus Sabertooth 990fx

NVIDIA GeForce GTX 650 Ti BOOST
AMD FX 4100 Quad-Core
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Slettet driveren nå og tror kanskje det fungerte. Men nå får jeg ikke kameraet til å fungere med darktable lenger :hm:

Men det er vel kanskje bedre det enn at pcen ikke funker.

 

Takk uansett :)

Hvis det viser seg at det er det som er feilen så vet du det og du kan jobbe videre med det. Det er enklere å Google etter spesifikke problemer. Det kan hende det er noe drivekonflikter mellom default driverne til windows (som automatisk blir lastet ned når du f.eks kobler til kamera første ganga) og driverne du laster ned fra nettsiden til kameraet. Det som ofte blir anbefalt er å koble fra nett slik at drivere ikke automatisk blir installert. Noe som kan hjelpe hvis dette er tilfellet.

 

Ellers er det jo bare å kjøpe et annet kamera med bedre software.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...