Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

"MyHeritage" har opprettet en bruker under mitt navn, hva kan jeg gjøre?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Fant meg selv på nettsiden under mitt ekte navn hvor noen har utgitt seg for og være meg, lagt til en haug av folk under et slekts tre.. Ser ut som et familie-medlem har vært innom og hatt det veldig moro. Ser ikke ut til og få noe svar på epost fra de ettersom jeg sendte en klokken 17:43~ ish.

 

Hvordan går jeg fram her? Ønsker ikke at noen bruker mitt navn og hiver falsk-informasjon på nettsiden, ihvertfall har jeg selv lyst og ordne opp.. men har ikke tilgang til noe bruker med mitt navn så forstår ikke helt hvorfor noen gjør dette i mitt navn.

 

Hva slags rettigheter har jeg her?

 

Ser SlettMeg hadde en guide hvis du var bruker med support, men venter på svar. Sender en post her for og lure på hva jeg kan gjøre.. Ikke gøy og oppleve noen utgir seg for og være meg selv. Hjelp.



Anonymous poster hash: acd75...624
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kun deg med ditt navn i verden?

Kan være noen har likt navn som deg..

 

Om du sendte en mail etter arbeidstid i dag(evt i går om man skal pirke på at klokken er over 24) er det vel litt tidlig å konkludere med at du ikke får svar?

Gi dem noen dager, minst, de har neppe 24/7 support med minutters svartid på henvldelser..

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ja den sida er liksom basert på at man skal legge inn all infoen selv. Det er ikke noe søkeregister som blar frem navn og fødselsdato på folk de vil ha med i slektstreet sitt, det er ikke knyttet opp mot noe folkeregister.

 

Men man kan legges til i andre trær om noen allerede har lagt inn all info. Jeg kunne hvertfall det for noen år tilbake når jeg drev med det. Om TS har et vanlig navn kan det hende noen andre lengre ut i slekten med samme navn har lagt inn info.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fant meg selv på nettsiden under mitt ekte navn hvor noen har utgitt seg for og være meg, lagt til en haug av folk under et slekts tre

 

Som andre også sier, så behøver man ikke ha en bruker på Myheritage for å bli lagt til i et slektstre.

 

Det er nok bare en i din slekt, som barn, foreldre, besteforeldre, tante/onkel, søskenbarn, tremenning, firmenning eller noe annet som har lagt deg til i sitt slektstre. Hvis de kjenner til andre i din slekt som er nærmere deg enn de, så kan de være lagt til under deg igjen.

 

Hvis du tenker på det, så er det ganske naturlig. For hvordan skulle man få lagt til sin tippoldefar som døde i 1980 i sitt slektstre, hvis man kun kan legge til de som har en konto på Myheritage?

 

Så kan man selvsagt gruble litt på lovligheten av å legge ut andres personopplysninger på den måten uten den personens samtykke. Personnummer legges ikke ut, men fullt navn, fødselsdato og fødselssted kan i hvert fall registreres, samt at man da naturligvis får info om den personens foreldre, barn og annen slekt. Jeg har sett litt på Myheritage uten å lage mitt eget slekstre, men har funnet meg selv i et par andre slektstre som er uavhengige av hverandre (uvanlig navn, samt at fødselsdato og foreldre stemmer). Den som eier et av slekstreene jeg er med i, aner jeg ikke hvem er, men mulig en av mine foreldre vet det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...