Gå til innhold

Greta Thunberg har seilt til New York - tulleprosjekt?


Anbefalte innlegg

Fra en kommentar på VG:
 

"At en 16-åring får lov til å fronte FNs-klimapolitikk, istedenfor en kunnskapsrik professor, tyder på at klimakampen handler mer om følelser enn fakta. Jeg har fulgt nøye med på klimadebatten siden slutten av 80-tallet, og jeg kan med hånden på hjertet si at det aller meste som kommer fra FNs-klimapanel er grunnløse dommedagsprofetier.

I 1989 mente klimaforskerne at temperaturen på jorden ville stige med 5 grader "de neste 30 årene" dersom ikke utslippene ble redusert kraftig. Siden den gang har Kina fått utslippene til å eksplodere, men temperaturen har kun steget 0,5 grader.

Vi skal selvsagt ta vare på miljøet, men det er ingen grunn til å frykte for fremtiden. Miljøfanatikerne er stort sett kun interessert i oppmerksomhet, og nå viser forskning at også mikroplast blir brutt ned av bakterier.

Slapp av og nyt livet, for jorden kommer ikke til å gå under "

 

Dette tror jeg langt på vei stemmer. Sånn har jeg også oppfattet det, Overdrevent hysteri. Naturen går nok sin egen gang, den menneskelige påvirkninger er bare fugleskitt. Er ganske sikker på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra en kommentar på VG:

 

 

"At en 16-åring får lov til å fronte FNs-klimapolitikk, istedenfor en kunnskapsrik professor, tyder på at klimakampen handler mer om følelser enn fakta. Jeg har fulgt nøye med på klimadebatten siden slutten av 80-tallet, og jeg kan med hånden på hjertet si at det aller meste som kommer fra FNs-klimapanel er grunnløse dommedagsprofetier.

I 1989 mente klimaforskerne at temperaturen på jorden ville stige med 5 grader "de neste 30 årene" dersom ikke utslippene ble redusert kraftig. Siden den gang har Kina fått utslippene til å eksplodere, men temperaturen har kun steget 0,5 grader.

Vi skal selvsagt ta vare på miljøet, men det er ingen grunn til å frykte for fremtiden. Miljøfanatikerne er stort sett kun interessert i oppmerksomhet, og nå viser forskning at også mikroplast blir brutt ned av bakterier.

Slapp av og nyt livet, for jorden kommer ikke til å gå under "

 

Dette tror jeg langt på vei stemmer. Sånn har jeg også oppfattet det, Overdrevent hysteri. Naturen går nok sin egen gang, den menneskelige påvirkninger er bare fugleskitt. Er ganske sikker på det.

 

Bra innlegg. Lurer på hva som skjer når disse ungdommene skal overta styre og stell. Får håpe de blir voksne og gjennomskuer klimabløffen.

 

Utrolig hvordan prognoser til klimaforskere stadig slår feil, uten at det får konsekvenser. Forskere og media bare kommer med nye prognoser, som om ingenting skulle ha hendt.

Endret av Vaniman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Kommentar fra yahoo :

 

Join the conversation in the Yahoo News appDownload

616 viewing

Top Reactions

15 people reacting

Victor

Victor14 hours ago

If one of these "climate change people" can actually provide a realistic plan on getting us off of Fossil fuels then I would listen to the complaints. the "Answer" is electric vehicles but wait how do we charge the batteries? By getting electricity from a power plant that, guess what, burns fossil fuels. We could use nuclear but that is also a no no to environmentalists so lets use wind and solar. For solar to replace fossil fuel burning plants we need to cover approximately the land mass of California. We could use wind but that also requires an enormous amount of land. the only real solution is to pump more money into Fusion reactors which are many many years away and very expensive to build. So if we spent less time complaining and more time actually engineering a solution We might be better off.

 

Also note

The reduction in the US of nearly 800 million tons of CO2 emissions since 2007 is almost five times greater than the second ranked country (UK) is just slightly less than the reductions of the next ten countries combined (UK, Italy, Ukraine, Spain, Japan, Russian Federation, France, Germany, Canada, and Greece).Nov 8, 2017

 

But China is today's biggest emitter, by a mile.

In 2014, China released 10.3 billion metric tons of carbon dioxide from fossil fuels and industry; the United States released more than 5.2 billion metric tons that year.Apr 26, 2018

 

Why don't they go have a rally in china and India

Less

 

RAREINCHG

RAREINCHG15 hours ago

To all the school kids going on 'strike' for Climate Change:

You are the first generation who have required air-conditioning in every classroom.

You want TV in every room and your classes are all computerised.

You spend all day and night on electronic devices.

More than ever, you don't walk or ride bikes to school but arrive in caravans of private cars that choke local roads and worsen rush hour traffic.

You are the biggest consumers of manufactured goods ever and update perfectly good expensive luxury items to stay trendy,

Your entertainment comes from electric devices.

Furthermore, the people driving your protests are the same people who insist on artificially inflating the population growth through immigration, which increases the need for energy, manufacturing and transport.

The more people we have, the more forest and bushland we clear and more of the environment is destroyed.

How about this...

Tell your teachers to switch off the air-con.

Walk or ride to school. Switch off your devices and read a book.

Make a sandwich instead of buying manufactured fast food.

No, none of this will happen because you are selfish, badly educated, virtue signalling little 'princesses', inspired by the adults around you who crave a feeling of having a 'noble cause' while they indulge themselves in Western luxury and unprecedented quality of life.

Wake up, grow up and learn to research facts and think for yourself and not blindly accept the words and thoughts of others - I don't think you formulated this action plan all by your self - suspect you may have had some influence and 'guidance' from those you trust ....a word of warning, be cautious of the influence of the 'left' because there may be a time in the future that you will be the ones left out..."

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Litt av en stråmann du har der. 

 

For klimaskeptikerne vil jo ikke ha sunne barn, levelige byer og rent vann og luft, ikke sant? Selvfølgelig vil jo ikke konservative ha en bedre verden. 

 

Klassisk fra klimahysteriet. Om du ikke underkaster deg fullstendig så er du ond og ønsker ingenting godt.

 

Og for å ta tegningen så har ingenting av de forslagene som er på tavlen direkte knyttet til CO2 og såkalt menneskelig glogal oppvarming. Jeg er ganske så sikker på at blandt disse streikende barna så er det en urovekkende stor andel som tror at CO2 er en giftig skummel gass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullefigur, virkelig?

 

Hun er en ungdom som bruker stemmen sin og brenner for noe som er veldig viktig.

 

Synes det er et veldig kult prosjekt jeg. Hun har igjen lykkes med å skape oppmerksomhet og engasjement.

 

Og hun gjør dette på tross av alt hatet hun får hver eneste dag av godt voksne folk på internett.

Greta Thunberg er en prorammert og indoktrinert jente, som malthaverne og politikerne bruker for å fremme sin onde agenda.

Det er ikke noe som er viktig med dette, for makthaverne og politikerne manipulerer selv vær og klima for å skremme folket. 

 

 

Teknologien for slik manipulasjon av vær og klima er gammel, og avtalen om å bruke dette mot folket er underskrevet av de fleste land. Den norske regjering skrev under denne avtalet i 1977 og 1979.

 

http://www.newworldwar.org/weatherwar.htm

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Klassisk fra klimahysteriet. Om du ikke underkaster deg fullstendig så er du ond og ønsker ingenting godt.

 

Og for å ta tegningen så har ingenting av de forslagene som er på tavlen direkte knyttet til CO2 og såkalt menneskelig glogal oppvarming. Jeg er ganske så sikker på at blandt disse streikende barna så er det en urovekkende stor andel som tror at CO2 er en giftig skummel gass. 

Dette klimahysteriet er en del av agenda 21

https://www.prepperfortress.com/what-is-agenda-21-the-uns-diabolical-plan-to-kill-you/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

«Prepper Fortress» og «New World War» ja. Kule kilder. Det er ikke ulovlig å tro på slike konspirasjonskilder, men du kan ikke forvente at oppegående folk som tror på vitenskapen skal endre syn bare fordi du kaller de hysterikere.

Dette var en side jeg valgte fordi den inneholder riktig informasjon, og riktig informasjon blir ikke feil om den fins på en webside du ikke liker.

Mao riktig informasjon er riktig uanset hvilken webside den finnes på.

 

Det fins mange flere websider og youtubevideoer med samme informasjonr.  Så jeg tror ikke problemet er den websiden jeg linket til, problemet er dine egne fordommer.

Lenke til kommentar

Greta Thunberg er en prorammert og indoktrinert jente, som malthaverne og politikerne bruker for å fremme sin onde agenda.

Det er ikke noe som er viktig med dette, for makthaverne og politikerne manipulerer selv vær og klima for å skremme folket. 

 

 

Teknologien for slik manipulasjon av vær og klima er gammel, og avtalen om å bruke dette mot folket er underskrevet av de fleste land. Den norske regjering skrev under denne avtalet i 1977 og 1979.

 

http://www.newworldwar.org/weatherwar.htm

Det går an å forstå klimavitenskap.

Man trenger ikke være programmert for å forstå fakta.

 

Klimanekterene virker betydelig mye mer programmerte, og vi vet at det er organiserte talking points i klimafornekterlobbyen for tiden, og at et av dem handler om å irrasjonelt rakke ned på Thunberg.

 

...

 

Joda.

Hun kan være indoktrinert med fakta -- eller hun kan ha forstått fakta.

Men det er lite relevant, da det er fakta innen vitenskap hun fronter.

 

...

 

Det som virkelig er trist er menn i tjue, tredve og førtiårene som vet mindre enn en 16-åring om verden de har levd i mye lengre.

Lenke til kommentar

Fra en kommentar på VG:

 

 

"At en 16-åring får lov til å fronte FNs-klimapolitikk, istedenfor en kunnskapsrik professor, tyder på at klimakampen handler mer om følelser enn fakta. Jeg har fulgt nøye med på klimadebatten siden slutten av 80-tallet, og jeg kan med hånden på hjertet si at det aller meste som kommer fra FNs-klimapanel er grunnløse dommedagsprofetier.

I 1989 mente klimaforskerne at temperaturen på jorden ville stige med 5 grader "de neste 30 årene" dersom ikke utslippene ble redusert kraftig. Siden den gang har Kina fått utslippene til å eksplodere, men temperaturen har kun steget 0,5 grader.

Vi skal selvsagt ta vare på miljøet, men det er ingen grunn til å frykte for fremtiden. Miljøfanatikerne er stort sett kun interessert i oppmerksomhet, og nå viser forskning at også mikroplast blir brutt ned av bakterier.

Slapp av og nyt livet, for jorden kommer ikke til å gå under "

 

Dette tror jeg langt på vei stemmer. Sånn har jeg også oppfattet det, Overdrevent hysteri. Naturen går nok sin egen gang, den menneskelige påvirkninger er bare fugleskitt. Er ganske sikker på det.

 

Helt feil, og viser grunnen til hvorfor vi treger Greta. Mens Erna og alle andre setter klima mål som er alt for dårlige og så ikke greier å nå de målene en gang, forteller Greta hvordan det faktisk er.

 

Vitrnskapsfolk er vitenskapsfolk de er interessert i vitenskapen ikke politikken og er ofte ikke gode på å fremme deres egen sak i media (hadde de hvert det ville vi ikke hatt dere klima nektere og vaksine nektere) så da trenger man karismatisk leder som kan si hva vitenskapsfolk sier men på en måte som gjør at folk hører etter.

Hun måtte bokstavlig talt fortelle FN hva deres egene klima reporter sier. Og det de sier er at verden gjør alt for lite for å stopppe klima endringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vitrnskapsfolk er vitenskapsfolk de er interessert i vitenskapen ikke politikken og er ofte ikke gode på å fremme deres egen sak i media (hadde de hvert det ville vi ikke hatt dere klima nektere og vaksine nektere) så da trenger man karismatisk leder som kan si hva vitenskapsfolk sier men på en måte som gjør at folk hører etter.

 

Nei, det premisset der er feil. Du kommer alltid til å ha konspirasjonsteorister, uansett hvor gode formidlerne er. 

Lenke til kommentar

Helt feil, og viser grunnen til hvorfor vi treger Greta. Mens Erna og alle andre setter klima mål som er alt for dårlige og så ikke greier å nå de målene en gang, forteller Greta hvordan det faktisk er.

 

Vitrnskapsfolk er vitenskapsfolk de er interessert i vitenskapen ikke politikken og er ofte ikke gode på å fremme deres egen sak i media (hadde de hvert det ville vi ikke hatt dere klima nektere og vaksine nektere) så da trenger man karismatisk leder som kan si hva vitenskapsfolk sier men på en måte som gjør at folk hører etter.

Hun måtte bokstavlig talt fortelle FN hva deres egene klima reporter sier. Og det de sier er at verden gjør alt for lite for å stopppe klima endringer.

 

Nå sier jo de som virkelig er inne i dette faglig, at det er lite vi kan gjøre uansett. Det er kommet så langt, at menneskelig inngripen for å få stoppet utviklingen, vil være ubetydelig.

Det er altså det samme begge veier, så der vedkjenner man egentlig at mennesker kan påvirke lite.

Hvis det var så enkelt, kunne man jo bare begynne å slippe ut motsatte stoffer i stort monn, stoffer som

ville ha motsatt effekt enn de stoffene man mener lager klimatrøbbelet.

 I fjern framtid kan en muligens gjøre mer for å styre klimaet, når det er kommet ukjent avansert teknologi for det.

Men nå har det jo visstnok kommet fram da, at klimaforskernes spådommer på 80 tallet slo helt feil. Hvorfor skal vi sette så mye mer lit til dem nå?

Og så er der andre forskere som sier feks: at issmeltingene i nord, vil føre til sterk tilstrømning av kaldt havvann som brer seg nedover, og kan/vil nøytralisere, i verste fall stoppe gulf-strømmen.  Da blir det virkelig kaldt. Spesielt på våre kanter.

Skal ikke påstå noe sikkert, men min magfølelse er at menneskelig påvirkning er ubetydelig, og at det er naturen selv som gjør endringer, ganske uavhenging av utslipp og denslags.

 

Det verden først og fremst gjør alt for lite av, er å stoppe befolknings-økningen. Og å få redusert befolkningsantallet vesentlig. Det burde være den store saken de skulle satt alt mulig inn på å får gjort noe med. Men det er dessverre altfor få som forstår hvor alvorlig det problemet vil bli. Og allerede er. Det hindrer jo helt at berging av menneskeliv( fra aldrings-døden) får muligheten til å komme skikkelig på banen, og få arbeidsrom og oppmerksomhet.

Hvis det var noen "skam" som burde være i vinden, så var det fødeskam.Samme hvor i verden man er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...