Gå til innhold

TU Media passerer 10.000 betalende brukere – sikter mot mer enn dobling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Abonnerte på TU før, men er lei av at alle nettsider skal ha sine egne abonnement.

2 september er kanskje dagen da jeg forsvinner som leser på TU.no

Dere mediehus må gå sammme å tilby publikum _ett_ abonnement, så får dere fordele inntektene etter redaksjonelt bidrag og noe bonus ihht trafikk (men unngå clickbait horeri) pressestøtte må også koordineres. Sier ikke at det er enkelt, men redaksjonshusene bortover får ikke med seg brorparten av kundene på dagens modell. GJØR NOE MED DET!

 

Lykkes dere vil nesten alle abonnere, om ikke likt men kanskje en avart av slik man abonnerer på Spotify. Hvertfall sett fra brukernes ståsted. Kansje dere kan gå internasjonalt med løsningen før ett SanFransico basert eller svensk selskap likevel gjør det?

Endret av N8591NB4
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg følte meg rundlurt rett etter at jeg hadde tegnet abonnement. Etter få dager ble Tek.no skilt ut fra pakken, og jeg understreker _pakken_, jeg hadde tegnet abonnement på. Hverken kundeservice i TU Media eller hos ny eier verdiget meg som mye som et svar på min klage.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Abonnerte på TU før, men er lei av at alle nettsider skal ha sine egne abonnement.

2 september er kanskje dagen da jeg forsvinner som leser på TU.no

Dere mediehus må gå sammme å tilby publikum _ett_ abonnement, så får dere fordele inntektene etter redaksjonelt bidrag og noe bonus ihht trafikk (men unngå clickbait horeri) pressestøtte må også koordineres. Sier ikke at det er enkelt, men redaksjonshusene bortover får ikke med seg brorparten av kundene på dagens modell. GJØR NOE MED DET!

 

Lykkes dere vil nesten alle abonnere, om ikke likt men kanskje en avart av slik man abonnerer på Spotify. Hvertfall sett fra brukernes ståsted. Kansje dere kan gå internasjonalt med løsningen før ett SanFransico basert eller svensk selskap likevel gjør det?

 

Vil lure på hvem som vil betale 1 abonnent for hver interesse man har. men når viaplay hbo og netflix har forskjellig utvalg blir det uansett problemer med hvor mye man vil betale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gratulerer med milepælen!

 

Men må komme med litt malurt. Sendt en epost til redaksjonen fordi jeg synes det er dårlig med merking av artikler som i mine øyne helt klart passer under elbil, men heller forblir på hovedsiden, eller til nød havner på "Elektrisk".

 

Fikk svar på denne, noe som er flott, men ser ikke ut som man har skjerpet seg i det hele tatt. For i ettertid har det kommet artikler om Porsche Taycan på Ringen og VW ID.3 prisen klar, samt ekstra-artikler om tilskudd for el-varebiler, Statskraft som investerer i hurtiglade-kjede i Tyskland og EU som vil investere i norsk batterifabrikk.

 

Sagt på en annen måte, her er et veldig snevert syn på hva som kan inngå i elbil-seksjonen. Lar man seg selv lure ved at de har elbil som en egen kategori, mens journalister og redaksjon tror de er plassert rett, når de står under seksjonen for elektrisk? For det burde ikke være problem å ha de under begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Abonnerte på TU før, men er lei av at alle nettsider skal ha sine egne abonnement.

2 september er kanskje dagen da jeg forsvinner som leser på TU.no

Dere mediehus må gå sammme å tilby publikum _ett_ abonnement, så får dere fordele inntektene etter redaksjonelt bidrag og noe bonus ihht trafikk (men unngå clickbait horeri) pressestøtte må også koordineres. Sier ikke at det er enkelt, men redaksjonshusene bortover får ikke med seg brorparten av kundene på dagens modell. GJØR NOE MED DET!

 

Lykkes dere vil nesten alle abonnere, om ikke likt men kanskje en avart av slik man abonnerer på Spotify. Hvertfall sett fra brukernes ståsted. Kansje dere kan gå internasjonalt med løsningen før ett SanFransico basert eller svensk selskap likevel gjør det?

 

Vi har dessverre ikke tro på en modell a la Spotify for medier. I hver fall ikke ennå. Det har vært forsøkt - også med et inititativ her i Norge. Men har altså ikke hatt suksess.

Det betyr selvsagt ikke at det KAN komme en fremtidig løsning.

vh

Jan M Moberg

TU

Lenke til kommentar

Jeg følte meg rundlurt rett etter at jeg hadde tegnet abonnement. Etter få dager ble Tek.no skilt ut fra pakken, og jeg understreker _pakken_, jeg hadde tegnet abonnement på. Hverken kundeservice i TU Media eller hos ny eier verdiget meg som mye som et svar på min klage.

 

Hei farnol,

Det er beklagelig at du ikke fikk god kundeservice. Vi var ikke flinke nok. Tek.no tok med seg "sine" abo da de ble solgt til VG. Det er mulig det var her det gikk galt. Uansett ikke godt nok at du ikke fikk svar.

vh

Jan M Moberg

TU

Lenke til kommentar

 

Abonnerte på TU før, men er lei av at alle nettsider skal ha sine egne abonnement.

2 september er kanskje dagen da jeg forsvinner som leser på TU.no

Dere mediehus må gå sammme å tilby publikum _ett_ abonnement, så får dere fordele inntektene etter redaksjonelt bidrag og noe bonus ihht trafikk (men unngå clickbait horeri) pressestøtte må også koordineres. Sier ikke at det er enkelt, men redaksjonshusene bortover får ikke med seg brorparten av kundene på dagens modell. GJØR NOE MED DET!

 

Lykkes dere vil nesten alle abonnere, om ikke likt men kanskje en avart av slik man abonnerer på Spotify. Hvertfall sett fra brukernes ståsted. Kansje dere kan gå internasjonalt med løsningen før ett SanFransico basert eller svensk selskap likevel gjør det?

 

Vil lure på hvem som vil betale 1 abonnent for hver interesse man har. men når viaplay hbo og netflix har forskjellig utvalg blir det uansett problemer med hvor mye man vil betale.

Hei,

Folk har mange digitale abonnement. Men det vil helt sikkert føre til en "kamp om kronene". Nå kommer jo både Apple+ og Disney også inn i strømmemarkedet. Hvordan det vli bli for medier (som TU), blir spennende å følge. Selv er jeg tilfreds med at så mange hittill synes å være villig til å betale for digitalt abo herfra. Og håper selvasagt at vi klarer å opprettholde trenden.

vh

Jan M M

Lenke til kommentar

Gratulerer med milepælen!

 

Men må komme med litt malurt. Sendt en epost til redaksjonen fordi jeg synes det er dårlig med merking av artikler som i mine øyne helt klart passer under elbil, men heller forblir på hovedsiden, eller til nød havner på "Elektrisk".

 

Fikk svar på denne, noe som er flott, men ser ikke ut som man har skjerpet seg i det hele tatt. For i ettertid har det kommet artikler om Porsche Taycan på Ringen og VW ID.3 prisen klar, samt ekstra-artikler om tilskudd for el-varebiler, Statskraft som investerer i hurtiglade-kjede i Tyskland og EU som vil investere i norsk batterifabrikk.

 

Sagt på en annen måte, her er et veldig snevert syn på hva som kan inngå i elbil-seksjonen. Lar man seg selv lure ved at de har elbil som en egen kategori, mens journalister og redaksjon tror de er plassert rett, når de står under seksjonen for elektrisk? For det burde ikke være problem å ha de under begge.

 

Hei, takk for nytt innspill. Vi skal skjerpe rutinene. Elbil er ment som en seksjon om personbiler, men de fleste eksemplene du nevner skal egentlig være med der. Elvarebil-saken er rettet mer mot proffmarkedet og handler heller ikke om personbiler. Men jeg ser at det kan være naturlig å tenke at det også er "elbiler". Så vi skal se litt på om den type artikler, som det helt sikkert blir flere av i TU, også bør ligge under elbil. Flott om andre lesere også gir sitt syn på akkurat det.

Lenke til kommentar

Hei, takk for nytt innspill. Vi skal skjerpe rutinene. Elbil er ment som en seksjon om personbiler, men de fleste eksemplene du nevner skal egentlig være med der. Elvarebil-saken er rettet mer mot proffmarkedet og handler heller ikke om personbiler. Men jeg ser at det kan være naturlig å tenke at det også er "elbiler". Så vi skal se litt på om den type artikler, som det helt sikkert blir flere av i TU, også bør ligge under elbil. Flott om andre lesere også gir sitt syn på akkurat det.

 

Hei og takker for svar. Er nok mange som ser for seg personbil-varianter av varebiler når bare rekkevidden blir god nok, slik som den er på nye Mercedes Benz EQV. Man ser også for seg kommende weekendcamper-versjoner basert på biler i transporterklassen og campingbilversjoner basert på f.eks. elektrisk versjon av f.eks. Sprinter. Derfor er det greit at disse trekkes inn som elbiler.

 

Markedet er ennå nytt og spennende, og pga få modeller totalt, så tror jeg mange ser litt bredere på det med elektriske versjoner. Dette vil tidsnok vannes ut når markedene er mer mettet på modeller. Da tror jeg det er viktigere å skille segmentene enn nå.

Lenke til kommentar

Vi har dessverre ikke tro på en modell a la Spotify for medier. I hver fall ikke ennå. Det har vært forsøkt - også med et inititativ her i Norge. Men har altså ikke hatt suksess.

Det betyr selvsagt ikke at det KAN komme en fremtidig løsning.

vh

Jan M Moberg

TU

 

Det er sånn jeg ser det klare paralleller til kampen mot strømmetjenestene her.

 

Folk ønsket musikk slik mange ønsker nyheter og god journalistikk, de var ikke lenger fornøyd med å måtte kjøpe et begrenset utvalg kassetter og LP plater. Medievanene er også i endring, folk konsumerer bredere og mange mer, lokalavisa og enkelte fagtidsskrifter blir for snevert.

 

Dersom jeg skulle hatt abonnement på alle de nettsidene jeg ønsker å lese blir det fantasisummer, hvordan da velge? I musikk verdenen tok folk i bruk diverse ulovlige nedlastingsmetoder, i mediehverdagen min blir svaret det er masse gratis med høy kvalitet der ute.

 

For musikk viste det seg at folk egentlig ikke ønsket å være lovbrytere, de ønsket bare noe som fungerte og var priset fornuftig. Det er ingen grunn til å tro at ikke det samme gjelder for skriftlige medier.

 

Jeg er overbevist om at medienorge bør tenke seg om en gang til før Google, Apple eller noe helt nytt stikker av med mesteparten av inntektene. Hadde platebransjen våknet i tide ville de hatt inntektene og Spotify antagelig ikke eksistert.

 

De tre lokalavisene her jeg bor hadde også tjent penger på meg igjen. Det har de dessverre ikke gjort på reklame engang siden svært når 100% ble + artikler. Men TU hadde nok tjent mer på meg :)    

Lenke til kommentar

Hei,

Folk har mange digitale abonnement. Men det vil helt sikkert føre til en "kamp om kronene". Nå kommer jo både Apple+ og Disney også inn i strømmemarkedet. Hvordan det vli bli for medier (som TU), blir spennende å følge. Selv er jeg tilfreds med at så mange hittill synes å være villig til å betale for digitalt abo herfra. Og håper selvasagt at vi klarer å opprettholde trenden.

vh

Jan M M

 

Jeg tror derimot at mediabransjen skyter seg litt i foten med at alle skal ha en egen strømmetjeneste. Jeg tror nemlig flere personer kommer til å gå tilbake til å være pirater når det skjer. Nå er jo ikke dere i TU i samme båt som Netflix og HBO. Men om mediahusene splitter opp abonentene sine for mye kan det fort bli hard kamp om kronene folk er villig til å bruke på media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...