Gå til innhold

KOMMENTAR: Akkurat som i 2005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg Blizzard her viser forretningsforståelse uten sidestykke. Det er nå gått 14 år siden release, og vi som den gang husker dette som noe av det mest magiske øyeblikk innen gaming, har gjerne fått barn. Dette vil vi nå gjerne også at våre barn skal oppleve. Igjen legger vi inn sub, ikke bare på 1 konto men gjerne 2 eller 3... Pengemaskin! Men vi liker det :)

Lenke til kommentar

 

Ser ut til at blizzard har gjort om på koden i natt så det skal vist være lettere å komme seg in på serveren. :)

 

Skjer hver gang. Full stopp på launch, men ting løser seg opp etter bare noen dager. Men lærer folk? Aldri. :p

Det handler ikke om å "lære". De fleste var vel klar over at det ble kø, og sitter i den. De fleste har vel lært at det blir bedre etterhvert, men de fleste er vel ok også med å vente litt ekstra de første dagene. Tror folk har lært.

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

Nå har jeg hørt det og. Er det dumt at ingen klager?

Lenke til kommentar

 

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

Nå har jeg hørt det og. Er det dumt at ingen klager?

Sa jeg noengang at det var dumt at ingen klaget? Jeg skrev at det var morsomt hvordan noe som i et hvilket som helst annet spill hadde blitt kjempekritikk, blir tatt imot med åpne armer fordi nostalgien spiller en såpass stor rolle.

Tror du virkelig folk hadde giddet å sitte timevis i kø slik som forfatter av kommentaren, dersom dette var et nylansert spill i en helt ny IP? Det tror nemlig ikke jeg og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Var ikke ment som noe negativt mot verken spillet eller de som spiller det, men mer som en morsom observasjon på menneskelig natur.

Lenke til kommentar

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Det er utrolig mange som klager. Bare sjekk de offisielle forumene eller Twitter.

Lenke til kommentar

 

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Det er utrolig mange som klager. Bare sjekk de offisielle forumene eller Twitter.

Men dette er ikke nytt hos Blizzard. Selv om Blizzard har 15 års erfaring med å drifte verdens største MMO så beviser de stadig at dem har ikke lært en dritt! Dette skjer ved hver eneste patch...

Lenke til kommentar

 

 

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Det er utrolig mange som klager. Bare sjekk de offisielle forumene eller Twitter.

Men dette er ikke nytt hos Blizzard. Selv om Blizzard har 15 års erfaring med å drifte verdens største MMO så beviser de stadig at dem har ikke lært en dritt! Dette skjer ved hver eneste patch...

Peronlig synes jeg ikke dette er så rart egentlig.

Se for deg at du selv er utvikleren, du skal slippe et nytt spill og du har denne problemstillingen: Hvor mange spillere får vi?

Du vet ikke hvor mange som kommer til å være der fra dag 1, og ikke hvor mange som kommer til å være der 1-6 måneder fra nå, og hvor mange vil normalt sett være sammtidig?. Hvordan løser du dette?

Den mest logiske løsningen jeg kan tenke meg er å starte med "lav" kapasitet og gradevis øke over tid til man får justert seg inn. Det værste for serveren er at alle er på samme sted, noe man er i begynnelsen, så gir mening å begrense dette. Etterhvert som spillere spres utover kan den takle fler.

Så jeg tror nok ikke det er et tilfelle av at de ikke har lært, tvert imot, jeg tror de faktisk HAR lært. Det å legge inn mye tid og penger i et problem som stort sett gjelder kun de første dagene er rett og slett ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Sa jeg noengang at det var dumt at ingen klaget? Jeg skrev at det var morsomt hvordan noe som i et hvilket som helst annet spill hadde blitt kjempekritikk, blir tatt imot med åpne armer fordi nostalgien spiller en såpass stor rolle.

Tror du virkelig folk hadde giddet å sitte timevis i kø slik som forfatter av kommentaren, dersom dette var et nylansert spill i en helt ny IP? Det tror nemlig ikke jeg og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Var ikke ment som noe negativt mot verken spillet eller de som spiller det, men mer som en morsom observasjon på menneskelig natur.

 

Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Hele denne setningen oser av ironi og misnøye.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det som er litt morsomt er at, hadde dette vært et hvilket som helst annet spill i 2019, så hadde klagestormen på diverse forum, kommentarer og anmeldelser vært enorm. Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Det er utrolig mange som klager. Bare sjekk de offisielle forumene eller Twitter.

Men dette er ikke nytt hos Blizzard. Selv om Blizzard har 15 års erfaring med å drifte verdens største MMO så beviser de stadig at dem har ikke lært en dritt! Dette skjer ved hver eneste patch...

Peronlig synes jeg ikke dette er så rart egentlig.

Se for deg at du selv er utvikleren, du skal slippe et nytt spill og du har denne problemstillingen: Hvor mange spillere får vi?

Du vet ikke hvor mange som kommer til å være der fra dag 1, og ikke hvor mange som kommer til å være der 1-6 måneder fra nå, og hvor mange vil normalt sett være sammtidig?. Hvordan løser du dette?

Den mest logiske løsningen jeg kan tenke meg er å starte med "lav" kapasitet og gradevis øke over tid til man får justert seg inn. Det værste for serveren er at alle er på samme sted, noe man er i begynnelsen, så gir mening å begrense dette. Etterhvert som spillere spres utover kan den takle fler.

Så jeg tror nok ikke det er et tilfelle av at de ikke har lært, tvert imot, jeg tror de faktisk HAR lært. Det å legge inn mye tid og penger i et problem som stort sett gjelder kun de første dagene er rett og slett ikke verdt det.

Nåja.. De satt opp kun 4 servere i starten og ble "overasket" over hvor mange som faktisk ville spille Classic og lage seg karakterer. Så adda de nye servere, og enda var ikke det nokk, og nå har de lagt til enda flere og fremdeles er alle serverne fulle. Blir nokk rekord i helgen mtp average quetimes. Må også nevnes: "You think you do, but you dont."

Lenke til kommentar

 

Sa jeg noengang at det var dumt at ingen klaget? Jeg skrev at det var morsomt hvordan noe som i et hvilket som helst annet spill hadde blitt kjempekritikk, blir tatt imot med åpne armer fordi nostalgien spiller en såpass stor rolle.

Tror du virkelig folk hadde giddet å sitte timevis i kø slik som forfatter av kommentaren, dersom dette var et nylansert spill i en helt ny IP? Det tror nemlig ikke jeg og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Var ikke ment som noe negativt mot verken spillet eller de som spiller det, men mer som en morsom observasjon på menneskelig natur.

 

Artig hvordan litt nostalgi gjør at folk blir litt blinde for det som egentlig kan kalles en total fiasko hva angår lanseringstimene. Men kjekt at folk koser seg da :-)

 

Hele denne setningen oser av ironi og misnøye.

Nå er du jo kun ute etter å få det siste ordet. At du feiltolker hva jeg mener når jeg skriver det jeg gjør, er ikke mitt problem. Ha en fin dag :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...