Gå til innhold

Er de fleste terroraksjonene i Norge fra høyreekstreme?


Anbefalte innlegg

Finn frem de fem som mangler fra lista mi, da. "La oss si" er ikke en kilde.

Helt rett at "La oss si" ikke er en kilde, men som listen en annen bruker postet viser, så er utsagnet; "4 av 10 terrorangrep  er gjort av høyreekstreme" et ganske rett utsagn.

 

edit: denne kilden jeg tenkte på:

https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme#Kronologisk_liste

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åja, skal vi gå lenger tilbake i tid? 40-åra, for eksempel?

 

Tiden er ikke hovedproblemet ditt, samplingsstørrelsen er.

 

Nesten alle terrorangrep i Norge er utført av høyreekstreme. Så enkelt er det.

Nesten alle fire du har tenkt på? Kom igjen, våkn opp.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

 

Listen du lenket til inneholder 9 angrep, hvorav du har demonstrert at 3 av de er høyreekstreme. Jeg vet ikke med deg, men jeg må legge en ekstra spiseskje godvilje til for å kalle 3 av 9 for nesten alle.

 

Forøvrig er det langt flere norske terrorangrep listet i den andre linken noen kom med her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt rett at "La oss si" ikke er en kilde, men som listen en annen bruker postet viser, så er utsagnet; "4 av 10 terrorangrep  er gjort av høyreekstreme" et ganske rett utsagn.

 

edit: denne kilden jeg tenkte på:

https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme#Kronologisk_liste

Jeg har sett den listen. Den er ikke bedre enn den jeg linket til, men inneholder ting som aldri har blitt oppklart, ulykker og flykapringer som var motivert av profitt. Min liste er bedre, men ikke perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Listen du lenket til inneholder 9 angrep, hvorav du har demonstrert at 3 av de er høyreekstreme. Jeg vet ikke med deg, men jeg må legge en ekstra spiseskje godvilje til for å kalle 3 av 9 for nesten alle.

 

Forøvrig er det langt flere norske terrorangrep listet i den andre linken noen kom med her. 

Kremt... Den inneholdt 8 artikler, hvorav et var et attentat, og en var en hevnaksjon gjort av Mossad. 

Av de andre seks var fem motivert av høyreekstremisme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kremt... Den inneholdt 8 artikler, hvorav et var et attentat, og en var en hevnaksjon gjort av Mossad. 

Av de andre seks var fem motivert av høyreekstremisme. 

 

Så du mener at granatmannen, som ikke ble oppklart, er et angrep av en høyreekstrem? Selv om saken er uoppklart?

 

Og skytingen mot synagogen i Oslo av en islamist regner du som høyreekstrem?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er selv utlending ig forstaar godt at noen ikke liker moerkhuder som kommer til norge og nyter det gode livet mens enkelte etniske nordmenn sliter i samfunnet. Der for har jeg flytyet raeva mi tilbake til utlandet. Jeg tror det underliggende problenet er usa, de har en tendens aa skape uro i fattige land og deretter ber land som norge ta imot flyktninger. Hadde usa ikke invadert og latt mitt land veare i fred saa hadde jeg aldri behoevet og flyttet fra mitt land. Blame anerica

Det underliggende problemet er ikke USA spesielt. Problemet er Israel, som kontrollerer USA, og med dette også NATO og de fleste europeiske land,

Lenke til kommentar

 Merkelig nok så er Lillehammersaken kategorisert under her ( det var et attentat), ..

 

Tilsvarende er vel attentatet mot eieren av Aschehoug forlag (Salman Rushdie saken) ikke terrorisme?

Men det skapte frykt? Og det var vel meningen? En ville ikke bare kvitte seg med en person?

 

Det inngår i definisjon av terrorisme at det skal skape utbredt frykt (for å oppnå noe). Slik var det forøvrig neppe angående Lillehammersaken.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nesten alle terrorangrep i Norge er begått av venstreekstreme.

 

Se der, så lett er det å lire av seg vrøvl.

Men nå er det kilder på påstanden at 4 av 6 er vestlige høyreekstremister.

 

Og ekstremistiske muslimer kan enten være religiøse konservative nasjonalister -- altså høyreekstreme med muslimsk smak i stedet for vanilje og krokan -- eller de kan begå aksjoner på bakgrunn av politisk uenighet urelatert til religion, utført på bakgrunn av vestens kriger i midtøsten og/eller opprettelsen av Israel og fortsatt støtte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ekstremistiske muslimer kan enten være religiøse konservative nasjonalister -- altså høyreekstreme med muslimsk smak i stedet for vanilje og krokan -- eller de kan begå aksjoner på bakgrunn av politisk uenighet urelatert til religion, utført på bakgrunn av vestens kriger i midtøsten og/eller opprettelsen av Israel og fortsatt støtte.

 

Islamister begår jo terrorangrep på grunn av deres bakstreverske religion. Hva er det de skriker før de sprenger seg selv i luften? Allahu akbar. 

 

Hvis du har sett en eneste krigsvideo av is så har du hørt allerede hørt allahu akbar 1 million ganger. De er religiøse terrorister. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Islamister begår jo terrorangrep på grunn av deres bakstreverske religion. Hva er det de skriker før de sprenger seg selv i luften? Allahu akbar. 

 

Hvis du har sett en eneste krigsvideo av is så har du hørt allerede hørt allahu akbar 1 million ganger. De er religiøse terrorister. 

Det han sier er at muslimer som begår terror ikke nødvendigvis ER islamister. På samme måte som "kristne" som frognerklovnen og bærumstaperen ikke er "kristenekstremister" på samme måte som de idiotene som dreper abortleger i USA.

Lenke til kommentar

Islamister begår jo terrorangrep på grunn av deres bakstreverske religion. Hva er det de skriker før de sprenger seg selv i luften? Allahu akbar. 

 

Hvis du har sett en eneste krigsvideo av is så har du hørt allerede hørt allahu akbar 1 million ganger. De er religiøse terrorister.

Konservative islamske nasjonalister.

I samme gate som vår kristennasjonalistiske terrorist fra utøya.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Men nå er det kilder på påstanden at 4 av 6 er vestlige høyreekstremister.

 

Og ekstremistiske muslimer kan enten være religiøse konservative nasjonalister -- altså høyreekstreme med muslimsk smak i stedet for vanilje og krokan -- eller de kan begå aksjoner på bakgrunn av politisk uenighet urelatert til religion, utført på bakgrunn av vestens kriger i midtøsten og/eller opprettelsen av Israel og fortsatt støtte.

Hvilke kilder?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...