Gå til innhold

PewDiePie blir den første Youtuberen med 100 millioner følgere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man veit man er blitt en gammal surkuk når man bare MÅ poengtere at noe er utenfor sin egen aldersgruppe, og helst videre peke til at det er barnslig / teit / uforståelig og den slags ;)

 

Hilsen en på 30 som sjeldent ser på nevnte person, men som har forståelse for at det er mange der ute som kan finne hans og liknende innhold fascinerende. Så får vi andre holde oss til nyhetene på NRK og kamferdropsa.

 

Så rett som det kan bli. Fins ikke noe mer patetisk enn folk som skal klage på hva andre liker. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

100millioner.. det blir vel ett lite stykke modern historie dette. Interessant at en "hvem som helst" har klart å nådd såpass milepæl.

 

Er det noe måte å skille om dette er aktive abonnementer? Synes det er litt underlig at at en med 100millioner abonnementer får rundtom 10millioner views per video....

 

Blir vel litt som at en med 1 million følgere på si Twitter, ikke får mer enn 100k likes feks.

Lenke til kommentar

PewDiePie har ein veldig fjortis-retta oppførsel som di unge liker. Skrik og skrål er moro ei stund, men blir fort litt sånn barnslig. Kanskje det forklarer at di hiver seg på abo men sklir fra etter ei stund. Alderen innhenter alle og spesiellt di unge som gjerne forandrer seg mykje i tenåra.

 

Uannsett står det respekt av PewDiePie å holde på såpass lenge og samtidig stå for sin stil. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PewDiePie har ein veldig fjortis-retta oppførsel som di unge liker. Skrik og skrål er moro ei stund, men blir fort litt sånn barnslig. Kanskje det forklarer at di hiver seg på abo men sklir fra etter ei stund. Alderen innhenter alle og spesiellt di unge som gjerne forandrer seg mykje i tenåra.

 

Uannsett står det respekt av PewDiePie å holde på såpass lenge og samtidig stå for sin stil. :)

 

Er en god stund siden han har basert innholdet sitt på "skrik og skrål" som du beskriver over her :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at en "sub" er permanent. De fleste fjerner jo abonnementet om de vokser ut av innholdet som tilbys, hvis ikke så forpestes både forsiden og sub-siden på YouTube med masse innhold du ikke er interessert i.

 

Men jeg tror nok PewDiePie har fått temmelig mange fiktive abonnementer i "duellen" med T-Series, er mange som har opprettet dummykontoer her for å abonnere så det generer jo ikke noe økning i antallet views per video. Samtidig så er det nok temmelig mange gamle kontoer som ikke lenger i bruk som henger igjen fra "gammelt av" som jo ikke forsvinner.

 

Som frua her i huset når hun byttet fra sin gamle gmail-konto til Office365 hostet på eget domenet og med det så medførte det også opprettelse av ny Googlekonto, den gamle ligger jo fremdeles igjen med 1 sub til PewDiePie til tross for at den ikke er i bruk lenger.

 

 

Folk som blir så opprørt over at noe de selv ikke er interessert i kan være såpass populært at de må begynne å rakke ned på andre burde kanskje se seg selv i speilet. Er ikke akkurat spesielt moden oppførelse for å si det mildt.

 

Argumentene om at Felix er rasist og det ene og det andre er jo også helt  latterlig overdrevet, som det som oftest blir når personer som er populære, helst i sjangre mange selv ikke klarer å identifisere seg med derfor skal det rakkes ned der det rakkes ned kan. Tipper brorparten av nordmenn har ytret N-ordet i en eller annen sammenheng uten at brorparten av oss automatisk er rasister av den grunn. Det går an å ha litt perspektiv på ting og ikke automatisk måtte kaste folk på bålet og bli helt ekstremist av den grunn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sikkert bra det, mange yngre folk som liker casual gaming, mens de ser på en idiot som uttaler seg rasistisk som å skrike nigger på stream og slikt.

Jeg holder meg heller til å se på folk med en hjerne inne i kranium.

 

Ja, det er det han mangler - hjerne i kranium. Han er en Youtube-sensasjon som i tillegg til å sørge for egen suksess har bidratt masse til veldedighet, men la oss dømme ham og hele hans karriere utifra feilene han har gjort. Så tar vi med de tilfellene der småtteri ble blåst opp av media også. Han er så sykt dum ass! Du og jeg er så heldige som ikke gjør feil på jobb, slik som alle de folka uten hjerne i kraniet gjør.

 

Jeg er riktig nok ingen blodfan, men det er gøy å se hvordan han har utviklet seg. For meg fremstår han som en jordnær person med selvironi.

Han har stått i det når det er blåst rundt ham og evnet å holde seg relevant ved stadig å fornye seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

 

100millioner.. det blir vel ett lite stykke modern historie dette. Interessant at en "hvem som helst" har klart å nådd såpass milepæl.

 

Er det noe måte å skille om dette er aktive abonnementer?

Synes det er litt underlig at at en med 100millioner abonnementer får rundtom 10millioner views per video....

 

 

 

 

- Det er en logisk forklaring på dette fenomenet...

Selv om han har 100 Millioner følgere så betyr det ikke automatisk at alle disse ser på hver eneste video.

 

Det er å være fanatisk interesert, eller Brown Nosing som jeg liker å kalle det.

 

Personlig så følger jeg mange forskjellige på YouTube, men har til dags dato aldri sett alle videoer som noen jeg følger har upload'et.

Noe er av interesse, mens det andre lar jeg være å bruke tid på.

 

Hva man liker er en høyst subjektiv smaksak...

Noen liker en video, mens andre liker en annen video.

Slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å fortsette å være.

 

-----

 

Det der med aktive og reelle følgere er vanskelig å få rede på.

For min del så kan det gjerne gå lang tid i mellom hver gang jeg er innom profilen til en av de som jeg følger.

Binging er ikke et ukjent fenomen i så måte.

 

Men jeg velger ikke å bare følge noen som jeg ikke kommer til å ha særlig interesse for, bare for å gi dem følgere.

 

Der finnes dog unntak...

Noen av dem jeg følger, følger jeg fordi jeg har hatt en morsom og/eller interesant sammtale med vedkommende i kommentarfeltet under en eller flere videoer som jeg har settt opp gjennom årene.

Og det er ikke alltid at vedkommende da er en av disse som aktivt driver med uploading av innhold til tjenesten.

 

Men har dem en video eller 3 så tar jeg gjerne en liten titt av ren nysgjerrighet.

 

-----

 

Et ganske så kontroversielt tema i denne sammenheng er det som handler om Scripted-Followers.

Det at dem plutselig en dag finner ut at dem følger folk som dem ikke visste at dem gjorde.

 

En annen side av denne saken er at der finnes dem som kjøper seg følgere for å bli mer populær.

 

Akkurat som at "Sex Sells" så kan man godt si det samme om fenomenet "Give aways", noe som nok trekker til seg ganske stor oppmerksomhet fra griske mennesker.

Som er en indirekte måte å kjøpe seg følgere på.

 

Der er et gammelt, men nokså passende uttrykk i så måte...

"Ingenting smaker bedre enn mors kjøttkaker, fordi dem er gratis."

 

Flere enn et par av dem jeg følger har på et eller annet tidspunkt brukt "Give aways" i så måte, for å holde på følgerne sine, men personlig har jeg aldri deltatt i en av disse såkalte konkuransene.

 

Det er tross alt dem jeg liker og ikke tingene som dem gir bort gratis.

 

Sangen "Homeboy" av Coolio er veldig passende i så måte...

 

Med såpass mange følgere som PewDiePie nå har er det vanskelig å unngå å tenke på om han kun har rent mel i posen han også.

Lenke til kommentar

Sikkert bra det, mange yngre folk som liker casual gaming, mens de ser på en idiot som uttaler seg rasistisk som å skrike nigger på stream og slikt.

Jeg holder meg heller til å se på folk med en hjerne inne i kranium.

Er ikke så viktig å se på det, bare man fikk med seg den ene glippen i kampens hete og gjentar den gang på gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Sikkert bra det, mange yngre folk som liker casual gaming, mens de ser på en idiot som uttaler seg rasistisk som å skrike nigger på stream og slikt.

Jeg holder meg heller til å se på folk med en hjerne inne i kranium.

 

Rart korleis ein person skal bli dømt så hardt for ein av dei svært få glippene han har gjort i sinn karriere

 

Men sånn som eg forstår det, har vell du aldri gjort noko feil eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er lenge siden han sluttet å spille i videoene sine xD En sjelden gang kommer det... (unntak MC serien).
Han har et godt voksent publikum i dag, Elon Musk og Dr Phil blant annet har vært med i en av videoene hans...

Humoren er selve internet humoren på sitt beste i meme reviews videoene.

 

Alt det dumme han blir anklaget for, er dårlig journalistikk, tydelig at store aviser som New York times gir ut falske påstander og så mange faller for det ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at en "sub" er permanent. De fleste fjerner jo abonnementet om de vokser ut av innholdet som tilbys, hvis ikke så forpestes både forsiden og sub-siden på YouTube med masse innhold du ikke er interessert i.

 

Men jeg tror nok PewDiePie har fått temmelig mange fiktive abonnementer i "duellen" med T-Series, er mange som har opprettet dummykontoer her for å abonnere så det generer jo ikke noe økning i antallet views per video. Samtidig så er det nok temmelig mange gamle kontoer som ikke lenger i bruk som henger igjen fra "gammelt av" som jo ikke forsvinner.

 

Som frua her i huset når hun byttet fra sin gamle gmail-konto til Office365 hostet på eget domenet og med det så medførte det også opprettelse av ny Googlekonto, den gamle ligger jo fremdeles igjen med 1 sub til PewDiePie til tross for at den ikke er i bruk lenger.

 

 

Folk som blir så opprørt over at noe de selv ikke er interessert i kan være såpass populært at de må begynne å rakke ned på andre burde kanskje se seg selv i speilet. Er ikke akkurat spesielt moden oppførelse for å si det mildt.

 

Argumentene om at Felix er rasist og det ene og det andre er jo også helt  latterlig overdrevet, som det som oftest blir når personer som er populære, helst i sjangre mange selv ikke klarer å identifisere seg med derfor skal det rakkes ned der det rakkes ned kan. Tipper brorparten av nordmenn har ytret N-ordet i en eller annen sammenheng uten at brorparten av oss automatisk er rasister av den grunn. Det går an å ha litt perspektiv på ting og ikke automatisk måtte kaste folk på bålet og bli helt ekstremist av den grunn.

De fleste som aldri har klart å gjøre noe som helst som ikke engang har endt opp som en notis i lokalavisa, har en lei tendens å syte over andre som faktisk får til noe.

 

Tror det er oppsummert i ordet misunnelig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...