Gå til innhold

TEST: Jaybird Vista


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for god test, og det er synd disse ikke støtter annet enn SBC som du skriver. :)
SBC gir en (vanskelig å beskrive) metallisk klirring ved dyb bass, i venstre kanal. Når en har hørt den en gang, så kjøper en aldri headset/propper med kun SBC igjen...
Til og med de dyreste True Wireless fra Sennheiser og B&O, som egentlig støtter AptX/AAC, har dette pga de benytter NFMI mellom høyre og venstre propp. NFMI overfører lyd med SBC,  :ohmy:  så høyre propp er foreks AAC, mens venstre er SBC (riktignok med en god del høyere bitrate enn vanlig).
Kjør en tonegenerator (20-100hz), eller hør bassen på en del Kari Bremnes låter (Det e min sønn, Glem ikkje) med litt volum, så er "SBC støyen" hørbar.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Bruker SBC samme fysiske båndbredde som AptX/AAC? Har opplevd mye dropouts med hhv. Sony SBH80 (aptx) og Supra X-Nitro (aptx HD) til trening, hvor kroppen ofte gjerne kommer mellom kilde og propper. Tenker at kanskje SBC er en mer stabil løsning i så henseende?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Bruker SBC samme fysiske båndbredde som AptX/AAC? Har opplevd mye dropouts med hhv. Sony SBH80 (aptx) og Supra X-Nitro (aptx HD) til trening, hvor kroppen ofte gjerne kommer mellom kilde og propper. Tenker at kanskje SBC er en mer stabil løsning i så henseende?

Er vel mer pga at Sony'ene du nevner har BT3.0, og Supra BT4.0. Gamle BT sendere.

Har ikke noe problem med båndbredde/rekkevidde med billige kinapropper som Anbes 359, QCY T2C eller de litt dyrere Lypertek Tevi. Alle med BT5.0 og AAC. Lypertek Tevi har også AptX, men det har jeg ikke prøvd, siden jeg bruker en iPhone X.

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...