Gå til innhold

[Løst] Bytte CPU base socket på hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en LGA1151 i9 prosessor så det er derfor jeg henvender meg her. Ønsker ikke å risikere at den også tar kvelden. Jeg trenger noen med rett kompetanse for å gjøre dette, selv ville jeg sikkert kortsluttet både kort og prosessor ... hehe. Jeg vet jo at, om en jordingspin står i kontakt utenfor jordingsplassen når det tilsluttes strøm går det galt. Jeg kjøpte en circuit tester sammen med CPU base socketen til HK, se linker til artiklene jeg har.

 

Circuit tester


 

CPU Base Socket


 

Hovedkort


Lenke til kommentar

Finnes sikkert noen, men har ikke hørt om noen som påtar seg slikt arbeid i norge. BGA lodding er liksom et steg over vanlig smd lodding når det kommer til kompleksitet og det krever en del ekstra utstyr og kompetanse som de fleste ikke har. 

Eneste jeg kommer på i farten er Louis Rossmann og Eli Tech på youtube. Rossmann jobber stortsett kun med apple produkter men Eli Tech ser ut til å jobbe med litt av hvert innen pc komponenter. Ser for meg at kostnaden blir større en å kjøpe nytt uansett.

 

 

Edit: Fant en bedrift som påstår de utfører BGA lodding

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Tipper det blir dyrt og ikke verd det. Hadde jeg hatt utstyr og kunnskap hadde jeg nok tatt betalt nesten det samme som et nytt kort om du ikke var en nær venn. Dessuten er det jo risky

Er klar over dette, men kortet betalte jeg nesten 6000,- så jeg må høre om det kan fikses ;)

Lenke til kommentar

Takk for tipset, jeg kontaktet de å fikk pris på jobben. Det kom på mellom 1500-2000,- Dette er for meg ikke interessant.

Finnes sikkert noen, men har ikke hørt om noen som påtar seg slikt arbeid i norge. BGA lodding er liksom et steg over vanlig smd lodding når det kommer til kompleksitet og det krever en del ekstra utstyr og kompetanse som de fleste ikke har. 

Eneste jeg kommer på i farten er Louis Rossmann og Eli Tech på youtube. Rossmann jobber stortsett kun med apple produkter men Eli Tech ser ut til å jobbe med litt av hvert innen pc komponenter. Ser for meg at kostnaden blir større en å kjøpe nytt uansett.

 

 

Edit: Fant en bedrift som påstår de utfører BGA lodding

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...