Gå til innhold

Telefon kjøpt i mitt navn


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en ny telefon i gave som ble kjøpt i mitt navn på elkjøp. Jeg har verken gitt tillatelse eller noen fullmakt for at dette kunne gjøres, og når det gjelder telefoner så gjelder ikke bytterett eller åpent kjøp.

Er det noen som vet litt som reglene rundt dette, har de lov til å selge ett produkt til en person som de registrerer i ett annet navn? Og ihvertfall når det gjelder ett av de få produktene man ikke får byttet. Jeg trenger ikke ny telefon og denne var i tillegg dårligere enn min nåværende telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kan tegne et abb. i ditt navn uten fullmakt, er du helt sikker på at abb. står i ditt navn?

Hvis gaven kommer fra Mor, Far etc. kan det være abb. står i dem sitt navn, men du står oppført som bruker.

 

Hvis du er helt sikker på at det står i ditt navn, hadde jeg gått til butikken og bedt om dokumentasjon på din underskrift og legitimasjon som de er pliktig til å ha for å tegne et abb. Det regner jeg med de ikke klarer å stille med, deretter hadde spurt hvorfor de ulovlig har tegnet abb. i ditt navn, og da bør de forhåpentligvis bøye seg å godta returrett og kansellering av avtalen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kan tegne et abb. i ditt navn uten fullmakt, er du helt sikker på at abb. står i ditt navn?

 

Hvis gaven kommer fra Mor, Far etc. kan det være abb. står i dem sitt navn, men du står oppført som bruker.

 

Hvis du er helt sikker på at det står i ditt navn, hadde jeg gått til butikken og bedt om dokumentasjon på din underskrift og legitimasjon som de er pliktig til å ha for å tegne et abb. Det regner jeg med de ikke klarer å stille med, deretter hadde spurt hvorfor de ulovlig har tegnet abb. i ditt navn, og da bør de forhåpentligvis bøye seg å godta returrett og kansellering av avtalen.

Personen som kjøpte telefonen hadde fått tilbud om prisavslag på nesten 1000kr hvis abb som allerede var reg på meg ble bindt i 1 år til Endret av Caroline88victoria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...