Gå til innhold

Bloomberg: – iPhone får AI-fotografering, bedre video og bedre vanntetting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Busslomma forblir ja. Ikke noe reduksjon i størrelsen på den heller nei.

 

De har investert såpass mye i FaceID, at de ikke kommer til å svinge den skuta med det første. Et av Tim Cook sine nøkkelargumenter, er privacy og sikkerhet gjennom Apple. Der veier FaceID tungt, selv om de fleste ikke bryr seg, og det finnes andre måter å gjøre telefon trygg på. F. Eks. Vanlig ansiktsopplåsning + kode eller fingeravtrykk. For de som absolutt må ha det trygt som banken.

 

Men nei, Apple har skutt seg selv i foten med designet til iPhone X, og oppfølgerne kommer nå til å se ganske utdatert ut en god stund fremover, frykter jeg. Samtidig som de er priset helt hinsides.

Lenke til kommentar

Busslomma forblir ja. Ikke noe reduksjon i størrelsen på den heller nei.

 

Bryr dere Apple haterne dere virkelig SÅ mye om «busslomma»? Jeg tror ikke det. Det er vel heller for å ha noe å klage på for å kunne slå fast enda en gang at «æsj, Apple er noe dritt. Android er best!!!» Uansett hva Apple hadde gjort hadde dere funnet en feil som gjorde at dere bare ikke kunne bruke det. Selv om mange Android telefoner også har en «busslomme» av noe slag. Og flere av dere har sikkert en sånn en. Men selvfølgelig er busslomme greit, bare det ikke er Apple sin.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Busslomma forblir ja. Ikke noe reduksjon i størrelsen på den heller nei.

 

De har investert såpass mye i FaceID, at de ikke kommer til å svinge den skuta med det første. Et av Tim Cook sine nøkkelargumenter, er privacy og sikkerhet gjennom Apple. Der veier FaceID tungt, selv om de fleste ikke bryr seg, og det finnes andre måter å gjøre telefon trygg på. F. Eks. Vanlig ansiktsopplåsning + kode eller fingeravtrykk. For de som absolutt må ha det trygt som banken.

 

Men nei, Apple har skutt seg selv i foten med designet til iPhone X, og oppfølgerne kommer nå til å se ganske utdatert ut en god stund fremover, frykter jeg. Samtidig som de er priset helt hinsides.

Jasså...så du føler faktisk frykt for det?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Busslomma forblir ja. Ikke noe reduksjon i størrelsen på den heller nei.

 

 

 

 

Bryr dere Apple haterne dere virkelig SÅ mye om «busslomma»?

Jeg tror ikke det.

Det er vel heller for å ha noe å klage på for å kunne slå fast enda en gang at «æsj, Apple er noe dritt. Android er best!!!».

Uansett hva Apple hadde gjort hadde dere funnet en feil som gjorde at dere bare ikke kunne bruke det.

Selv om mange Android telefoner også har en «busslomme» av noe slag.

Og flere av dere har sikkert en sånn en.

Men selvfølgelig er busslomme greit, bare det ikke er Apple sin.

 

 

 

- Der finnes nok mange som liker Android som ikke er så imponert over det Apple gjør.

Men der finnes ikke mangel på dem som er tilhengere av Apple som mer an gjerne tråkker Android ned i søla, so to speak.

 

Hva man liker er en høyst subjektive smaksak...

Hadde jeg hatt muligheten til det så hadde jeg gått for en Mobil-TLF med Symbian, fremfor Android jeg har i dag.

Men sørgelig nok så ble utvikklingen av Symbian så omfattende, teknisk og økonomisk, med tanke på kompatibilitet og det å kunne utnytte ny HW at dem stoppet utvikklingen, og la det OS'et dødt.

 

Det er ikke dermed sagt at Android er et dårlig OS, der er bare ting ved Symbian som jeg liker/likte bedre.

Det samme kan man godt si om Apple's iOS, fordi dem er begge veldig like i så måte.

 

Pris er også et veldig viktig og avgjørende aspekt for svært mange.

Der hersker liten tvil om at man får mer for pengene om man velger Android- fremfor iOS-basert Mobil-TLF.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orket ikke sitere alle "allvitere" over her, men det er mange som åpenbart ikke liker Apple. Jeg er en Apple kunde, jeg bruker iPhone, iPad Pro (12.9), Macbook Pro 13 og 15", Apple Watch og Apple TV. Jeg bruker også iCloud og Apple Music. Sånn da har vi satt skapet på plass, eller har vi det? Jeg bruker også en selvbygget Windows maskin (til gaming) en bærbar Lenovo T490s (til jobb) samt PS4, Xbox One X, Nvidia shield og sannelig har jeg ikke en Samsung view med Android 5.1 (pussig den aldri fikk en eneste oppdatering). Sånn da kan alle kalle meg en eller annen "fanboy"

Har hatt mang en Android enhet opp gjennom årene sånn forøvrig. Nå er jeg definitivt "all in" for Apple, og de som ikke har vært der skjønner neppe hva jeg snakker om når ordet "SØMLØSHET" kommer opp. Det finnes langt bedre telefoner på stort sett alle måter en hva en iPhone kan gi deg, men den er stort sett helt oppe med de andre på de ting som du forventer. (prosessoren gruser alt fra Snapdragon ol.) Men, og det er et forpult stort men...SØMLØSHETEN mangler på alt og alle andre. Skulle f.eks koble opp mine Sony Wh1000Mx3 på MacBook'en her, da må jeg først finne iPad'en, koble fra og så koble til headsettet på Macen. Apple sine ville fikset dette av seg selv. Perfekt er det selvfølgelig ikke, men fy pokker så langt fremfor alt annet på mange måter. Kjøp det du føler for, men la ikke Google eie deg.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Bryr dere Apple haterne dere virkelig SÅ mye om «busslomma»? Jeg tror ikke det. Det er vel heller for å ha noe å klage på for å kunne slå fast enda en gang at «æsj, Apple er noe dritt. Android er best!!!» Uansett hva Apple hadde gjort hadde dere funnet en feil som gjorde at dere bare ikke kunne bruke det. Selv om mange Android telefoner også har en «busslomme» av noe slag. Og flere av dere har sikkert en sånn en. Men selvfølgelig er busslomme greit, bare det ikke er Apple sin.

 

De samme klager fint lite når Androidtelefoner har "busslomme". Da er det plutselig helt greit. Gøy å hate Apple vet du, selv om de fleste ikke helt husker hvorfor lenger...

Lenke til kommentar

Der hersker liten tvil om at man får mer for pengene om man velger Android- fremfor iOS-basert Mobil-TLF.

 

Man har mer eller mindre aldri, i historien - fått mer for pengene for å kjøpe Apple. Hva er det folk ikke har fått med seg?

 

Problemet med de andre "innovative" produsentene som er opptatt av å være først ute, er at de leverer halvferdige løsninger. De forstår ikke begrepet kvalitet, kun å være først. Husker særlig Samsung sin IRIS scanner for ansiktet som fungerte 3/10 ganger.

 

Apple har aldri hatt et mål om å være først, enda et poeng fortsatt de fleste sliter å forstå. 

 

Men til slutt leverer Apple en kvalitet og unikhet mange kan se langt etter. 

 

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Busslomma forblir ja. Ikke noe reduksjon i størrelsen på den heller nei.

Bryr dere Apple haterne dere virkelig SÅ mye om «busslomma»? Jeg tror ikke det. Det er vel heller for å ha noe å klage på for å kunne slå fast enda en gang at «æsj, Apple er noe dritt. Android er best!!!» Uansett hva Apple hadde gjort hadde dere funnet en feil som gjorde at dere bare ikke kunne bruke det. Selv om mange Android telefoner også har en «busslomme» av noe slag. Og flere av dere har sikkert en sånn en. Men selvfølgelig er busslomme greit, bare det ikke er Apple sin.

Busslomma til Apple er for stor, sånn er det bare...Hvis man har prøvd noe annet enn iPhone legger man merke til den når man ser på filmer, youtube og lignende. Nå har jeg hatt 2 iPhoner på rad, litt diverse Android før det og jeg klarer ikke å ikke legge merke til den. Den er for stor!

Endret av lylu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man har mer eller mindre aldri, i historien - fått mer for pengene for å kjøpe Apple. Hva er det folk ikke har fått med seg?

 

Problemet med de andre "innovative" produsentene som er opptatt av å være først ute, er at de leverer halvferdige løsninger. De forstår ikke begrepet kvalitet, kun å være først. Husker særlig Samsung sin IRIS scanner for ansiktet som fungerte 3/10 ganger.

 

Apple har aldri hatt et mål om å være først, enda et poeng fortsatt de fleste sliter å forstå. 

 

Men til slutt leverer Apple en kvalitet og unikhet mange kan se langt etter. 

 

Toppmodellene idag leverer kavlitet uansett. Sånn er det bare, et merke leverer ikke noe bedre kvalitet på sine dyreste varer enn andre merker.

Dette gjelder ikke bare tek, men det gjelder alt mulig annet man kan kjøpe.

Toleransene på produksjon av varer er mye tightere enn det noen gang har vært.

Det er endel generasjoner siden den iris scanneren du snakker om ikke fungerte, begrepet kvalitet som du snakker om er ikke gjeldende lenger, men man må bruke og ikke minst prøve forskjellige produkter for å forstå det.

Det blir som jeg skal sitte å si at Skodaen jeg kjøpte for 15 år siden var ræva, derfor er Skoda fortsatt en drittbil. 

Endret av lylu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Orket ikke sitere alle "allvitere" over her, men det er mange som åpenbart ikke liker Apple. Jeg er en Apple kunde, jeg bruker iPhone, iPad Pro (12.9), Macbook Pro 13 og 15", Apple Watch og Apple TV. Jeg bruker også iCloud og Apple Music. Sånn da har vi satt skapet på plass, eller har vi det? Jeg bruker også en selvbygget Windows maskin (til gaming) en bærbar Lenovo T490s (til jobb) samt PS4, Xbox One X, Nvidia shield og sannelig har jeg ikke en Samsung view med Android 5.1 (pussig den aldri fikk en eneste oppdatering). Sånn da kan alle kalle meg en eller annen "fanboy"

 

Har hatt mang en Android enhet opp gjennom årene sånn forøvrig. Nå er jeg definitivt "all in" for Apple, og de som ikke har vært der skjønner neppe hva jeg snakker om når ordet "SØMLØSHET" kommer opp. Det finnes langt bedre telefoner på stort sett alle måter en hva en iPhone kan gi deg, men den er stort sett helt oppe med de andre på de ting som du forventer. (prosessoren gruser alt fra Snapdragon ol.) Men, og det er et forpult stort men...SØMLØSHETEN mangler på alt og alle andre. Skulle f.eks koble opp mine Sony Wh1000Mx3 på MacBook'en her, da må jeg først finne iPad'en, koble fra og så koble til headsettet på Macen. Apple sine ville fikset dette av seg selv. Perfekt er det selvfølgelig ikke, men fy pokker så langt fremfor alt annet på mange måter. Kjøp det du føler for, men la ikke Google eie deg.....

Men de Sony hørlurene du snakker om støtter jo ikke det, men Bose og for eks Jabra for å ta noen eksempler kobler til dette uten å måtte koble fra slik du sier.

Og sånn btw, så burde sømløshet slik Apple vil ha det egentlig handle om at alt fungerer sammen, ikke bare Apple enheter.

Sånn sett er både Microsoft og Android mer sømløst enn Apple systemet, det krever bare litt mer oppsett.

Endret av lylu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...