Gå til innhold

Se de nye skjermbildene fra Cyberpunk 2077


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner det er få spill som girer meg lengre, etter mange år med flere skuffelser fra flere utviklere. Dette derimot, ser jeg umåtelig frem til (ingen preorder dog, for mange smeller for det). Husker enda så godt når vi satt og spilte Cyberpunk2020 på slutten av 90-tallet. Det er et fantastisk univers. Ser flere likhetstrekk (savner at det er litt mer "gritty" fordet).

 

Hopp på hype-toget, alle sammen! Alle skall med!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kjenner det er få spill som girer meg lengre, etter mange år med flere skuffelser fra flere utviklere. Dette derimot, ser jeg umåtelig frem til (ingen preorder dog, for mange smeller for det). Husker enda så godt når vi satt og spilte Cyberpunk2020 på slutten av 90-tallet. Det er et fantastisk univers. Ser flere likhetstrekk (savner at det er litt mer "gritty" fordet).

 

Hopp på hype-toget, alle sammen! Alle skall med!

Vist du spilte Cyberpunk 2020 er det ikke rart at få spill interesserer lengre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Ser ut som at CD Project Red dessverre har gitt etter for "wokeness"-trenden, og begynner nå å tilpasse 2077 Cyberpunk etter ytringer fra SJW-politiet på sosiale medier, så vel som gaming-nettsteder som Polygon.com. Lurer på hvor mange flere innrømmelser CDPR vil gjøre med Cyberpunk 2077, fram mot utgivelsen neste år.
https://www.keengamer.com/articles/news/cyberpunk-2077-abondons-gender-options/

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Er det én setting som det faller seg naturlig med et villet og vakkert mangfold med glidende overganger mellom kjønn og grad av menneskelighet så må det være i cyberpunk. For de som syntes det er vanskelig å leve seg inn i karakterer med mer diffuse kjønnsroller så er det sikkert mulig å lage en skikkelig mannemann eller en real ninja-sex-robot-dame.

 

Det at produsenten er bevisst på et tema trenger ikke å bety at de kompromisser på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Er det én setting som det faller seg naturlig med et villet og vakkert mangfold med glidende overganger mellom kjønn og grad av menneskelighet så må det være i cyberpunk. For de som syntes det er vanskelig å leve seg inn i karakterer med mer diffuse kjønnsroller så er det sikkert mulig å lage en skikkelig mannemann eller en real ninja-sex-robot-dame.

 

Det at produsenten er bevisst på et tema trenger ikke å bety at de kompromisser på det.

 

 

Tja...

 

1: Hvis du ser på argumentasjonen til CDPR for å fjerne valg av kjønn, så gir det ingen mening. CDRP fjerner kjønn "for ikke å utelate/fornærme noen spillere", og dermed ekskluderer de det store flertallet av vanlige spillerne, for å tekkes en svært liten, men høyrøstet, minoritet. SJW-aktivister er ikke typisk dataspillkjøpere uansett, men elsker å lage bråk på sosiale medier rundt temaer som kun 1-2% av befolkningen bryr seg om.

 

2: Når man fjerner kjønn til spillkarakteren, så gir dette en mer generisk spillopplevelse som mangler viktige nyanser - ettersom NPCs i spillet ikke forholder seg til om du er mann eller kvinne. "Fordelen" for CDPR er at de kan lage færre dialoglinjer og ulike historielinjer avhengig av om du spiller som kvinne eller mann.

 

3: Hva med å tilby spilleren tre valg: man, woman, custom? Problemet løst, men neida. Hele måten CDPR kommuniserer denne saken på lyser "wokeness" lang vei, noe jeg ville ha forventet fra selskaper som EA Games og Ubisoft - ikke CDPR.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...