Gå til innhold

«Fotgarasje» og skjermbonanza: Slik blir interiøret i Porsche Taycan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Baksetet har for øvrig et dypere gulv enn hva som gjerne har vært vanlig på elbiler, ettersom batteriet sitter under gulvet."

 

Hm..?

 

Prøver å tydeliggjøre den setningen litt. Poenget er altså at Taycan skiller seg fra andre elbiler ved at det ikke sitter noe batteri akkurat under der baksetepassasjerene har beina, og at fotområdet derfor blir dypere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neste-generasjons dashbord dette. Faste "knapper" på touch er greit så lenge det er haptisk-feedback. Men det ser jo straks mer premium ut, når ting er designet rundt det. 

Det skulle tatt seg ut om stolte Porsche la seg på denne linjen. Haptisk tilbakemelding er kun nyttig alene for å informere brukeren om at feil har blitt begått. Ellers er det som vanlig relasjonsbasert distanse som gjelder. Det går an å få dette til uten, men det blir søk og trett, som ikke er like hurtig, og krever mer konsentrasjon.

Lenke til kommentar

Det skulle tatt seg ut om stolte Porsche la seg på denne linjen. Haptisk tilbakemelding er kun nyttig alene for å informere brukeren om at feil har blitt begått. Ellers er det som vanlig relasjonsbasert distanse som gjelder. Det går an å få dette til uten, men det blir søk og trett, som ikke er like hurtig, og krever mer konsentrasjon.

Enten så missforstår jeg hva du sier, eller så missforstod du meg på hva jeg sa - trur jeg? 

Lenke til kommentar

Jeg begynner kanskje å bli gammel her, men jeg skjønner virkelig ikke all denne siklingen etter touch-paneler. Jeg ser stadig uoppmerksomme sjåfører på veien som ser ned på en eller annen skjerm, som regel mobilen, men også touch-skjermen i bilen (Hei, Tesla-eiere!).

Som motorsyklist er hvor dere har oppmerksomheten i bilen kritisk for min helse, så derfor sørger jeg for å få med meg hvor dere stirrer.

Touch-paneler har dårlig feedback, selv om de kan dirre, og gjør at folk ser ned. Slik er det bare. De tar oppmerksomheten vekk fra veien. Talestyring er flott, om det virker, men ellers er det fysiske knapper som er tingen. Da vet du hvor du har fingrene, trenger ikke sjekke om riktig app er på skjermen og at "øverst til venstre" er den knappen du forventer at det er og trenger ikke se ned.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Bilen ser ut til å holde kvalitet. Porsches biler ser historisk sett ut til å holde kvalitet langt lengre enn 10 år.

Sammenliknet med en Tesla som kanskje tåler en norsk vinter, vil Porsche konkurrere sterkt med Tesla.

I den første videoen nevner journalisten at Porsche vil lage flere versjoner av Porsche Taycan i flere prisklasser, sannsynligvis også en "folkeversjon" til lavpris. Dette er en fornuftig plan av Porsche.

Endret av Palladium
Lenke til kommentar

Er det ikke negativt med færre fysiske knapper? De gjør tross alt at man kan identifisere og betjene funksjoner uten å bruke synet? Hva om bremsen var på touch skjerm?

 

Vi må først få et dusin (døds)ulykker hvor sjåfør innrømmer at skjermen tok fokus vekk fra veien, før de inkompetente folka i veivesenet får fingen ut å legger føringer på hva som kan være og ikke være på en skjerm. 

Tek.no har vel aldri nevnt faren med touch, de har derimot en stor agenda mot de livsfarlige elsparkesyklene som går 3km/t over grensen..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...