Gå til innhold

Kjøpt ulovlig sparkesykkel? I ytterste konsekvens kan du heve kjøpet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er Tek bare ute etter å lage faenskap hos båsde kjøpere og selgere av el sparkesykler?..

Er jo omtrent det eneste de skriver om nå om dagen, skulle tro det skjedde ekte "nyheter" i tech verden man kunne skrive om... Til og med politiet/vegvesenet sier at dem ikke kommer til å kontrollere dette. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Er Tek bare ute etter å lage faenskap hos båsde kjøpere og selgere av el sparkesykler?..

 

Så du mener at en sparkesykkel som har toppfart på 100 km/t er i lage faenskap for oss forbrukere, kan jeg tørre å spørre deg hvor gammel du er?

slik jeg tolker meyer sein kommentar, så mener han at tek prøver å skape konflikt mellom kjøper og selger

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du mener at en sparkesykkel som har toppfart på 100 km/t er å lage faenskap for oss forbrukere, kan jeg tørre å spørre deg hvor gammel du er?

Nei, alle og enhver skjønner at det er en dødsfelle. Ingen med intelligensen i behold vil kjøpe noe slikt og bruke det på offentlig vei, det er åpenbart for de aller fleste at noe slikt er strengt ulovlig.

Det vi snakker om her er el-sparkesykler som går noen km/t raskere enn hva som er lovlig(altså 25-30km/t). Nå er det nok av andre butikker som selger disse og alle seriøse butikker jeg har kommet over har vært nøye med å påpeke at disse er ulovlige å bruke på veien.

Verken politiet eller veivesenet vil bruke ressurser på å kontrollere disse sparkesyklene det er snakk om her.

 

Tek og andre skriver så mange saker de kan om dette framkomstmiddelet fordi det genererer klikk og engasjement(konflikt) i kommentarfeltene.

Endret av Uderzo
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Så du mener at en sparkesykkel som har toppfart på 100 km/t er å lage faenskap for oss forbrukere, kan jeg tørre å spørre deg hvor gammel du er?

Nei, alle og enhver skjønner at det er en dødsfelle. Ingen med intelligensen i behold vil kjøpe noe slikt og bruke det på offentlig vei, det er åpenbart for de aller fleste at noe slikt er strengt ulovlig.

Det vi snakker om her er el-sparkesykler som går noen km/t raskere enn hva som er lovlig(altså 25-30km/t). Nå er det nok av andre butikker som selger disse og alle seriøse butikker jeg har kommet over har vært nøye med å påpeke at disse er ulovlige å bruke på veien.

Verken politiet eller veivesenet vil bruke ressurser på å kontrollere disse sparkesyklene det er snakk om her.

 

Tek og andre skriver så mange saker de kan om dette framkomstmiddelet fordi det genererer klikk og engasjement(konflikt) i kommentarfeltene.

alle med intelligensen i behold vil også forstå at hvis man kjøper en slik og kjører den i lovlig hastighet, så har den lengere rekkevidde en de som er "lovlig"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

alle med intelligensen i behold vil også forstå at hvis man kjøper en slik og kjører den i lovlig hastighet, så har den lengere rekkevidde en de som er "lovlig"

Ja, men etter min erfaring så har man begrenset kontroll på gassen, det er enten 0 eller 1 som regel, man kan riktignok velge ulike moduser som bestemmer hvor mye motorkraft man får og dermed topphastigheten, men jeg tviler på at politiet vil bry seg om det hvis du blir tatt med en slik doning. Man skiller seg litt ut når man kjører rundt i en slik en kan man si.

Jeg ville ikke ha brukt en slik av den grunn. For ikke å snakke om hvor utsatt man er hvis man skulle havne i en ulykke, hvis man overlever så vil det bli en stygg erstatningssak og muligens en kriminalsak siden det er et ulovlig kjøretøy å bruke på vei.

 

Da snakker vi altså om el-sparkesykler som har en topphastighet langt over hva som er lovlig.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Er Tek bare ute etter å lage faenskap hos båsde kjøpere og selgere av el sparkesykler?..

nope de bare hjelper uvitende kunder å ikke sende barna sine av gårde på et ulovlig kjøretøy som hvis barnet skulle kjøre ned og skade et annet barn eller lignende så sparer de dem for eventuelt en millionerstatning i tillegg! dette slipper man om sparkesykkelen er lovlig ;)

Lenke til kommentar

I verste fall BLIR MAN ØKONOMISK ANSVARLIG for å drepe noen..

FØrst når uhellet er ute en kommer til å angre skikkelig!

Classywalk selger og annonserer for elspark med toppfart 120kmt.

Dette er jo bare totalt idiotisk og strengt ulovlig.

 

Selvfølgelig vil politiet og vegvesen straffe en som har ulovlig sykkel. I hvertfall om det skjer en ulykke.

Det er mer enn 5 elsparkesykel ulykker bare i Oslo hver dag. Dette er trolig med lovlige sykler.

Brukerne bruker ikke hjelm, hansker eller annet essensielt utstyr. Helt utrolig idiotisk.

Håper classywalk blir stoppet og saksøkt her fra til h.. når ulykken først er uke. Dette er bare helt latterlig.

Dere som mener noe annet kan ta dere en stor bolle og game videre.

Dere får en annen lyd i potten om dere blir dundret ned av en elspark i 30++

Maks tillatt hastighet i norge er 20kmt på spark og 25 på elsykkel.

ALt annet er forbudt/straffbart, i hvert fall å selge!! Og bruek, men det er brukers ansvar.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er Tek bare ute etter å lage faenskap hos båsde kjøpere og selgere av el sparkesykler?..

 

Så du mener at en sparkesykkel som har toppfart på 100 km/t er å lage faenskap for oss forbrukere, kan jeg tørre å spørre deg hvor gammel du er?

Kjører man 100 kmh på sparkesykkel så fortjener man det som kommer, men her er det snakk om at komplett og elkjøp som tek fikk til å ta ned salg av el sparkesykler kjørte 22 - 25 kmh... Det er vel bare stay classy som selger 100 kmh sparkesykkelen. Skjerp deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er Tek bare ute etter å lage faenskap hos båsde kjøpere og selgere av el sparkesykler?..

nope de bare hjelper uvitende kunder å ikke sende barna sine av gårde på et ulovlig kjøretøy som hvis barnet skulle kjøre ned og skade et annet barn eller lignende så sparer de dem for eventuelt en millionerstatning i tillegg! dette slipper man om sparkesykkelen er lovlig ;)

Når politiet og vegvesenet sier dette ikke er noe de bryr seg om så vil nok ikke topp fart på el sparkesykkel noe som ville blitt nevnt, med mindre det er 100 kmh sparkesykkelen. Når dette er sagt, så bør alle som brukes el sparkesyklene ha egen forsikring, man står økonomisk ansvarlig selv med lovelig sparkesykkel. Men her tror jeg vegvesenet bare kopierer sverige med 30 kmh grensa, da går de fleste sparkesykler innen lovens grenser.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...