Gå til innhold

Apples kredittkort bør ikke puttes i lommen eller lærdeksel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Målet er å gjøre kjøp mer anonyme."

LOL!!!

er vel mer "Apple vill ha full kontroll over kjøpene dine selv"

 

Faktum er vel at av alle de store tech-selskapene så er Apple blant de som ikke har informasjon om brukeren som en viktig inntektskilde.

Greit nok, de bruker informasjonen internt hos seg selv, men de selger ikke informasjonen slik som Google og Facebook gjør.

Og konseptuelt er jo et kredittkort uten fast kortnummer en god idé på veien mot et kontantløst samfunn. Man er kanskje ikke helt i mål med anonymiteten, men det er (i alle fall for meg) det første initiativet som tilfører noe positivt i den sammenhengen.

Så får heller designbrøleren være noe man kan le av hele veien til minibanken :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Så nok en clickbait tittel med ordet "Apple" i tittelen altså, som hadde lite til felles med det som var essensen i artikkelen, at materialet kan ripes opp av skarpe gjenstander, ikke at det sluttet å virke. Når er vel det for så vidt ikke så annerledes enn at nøkkelknipper riper opp mobilskjermen også, så det er vel ikke noe revolusjonerende nytt i at slike metaller på tas vare på deretter (foruten dersom du ikke bryr deg om at det er noen riper da..)?

Lenke til kommentar

Så nok en clickbait tittel med ordet "Apple" i tittelen altså, som hadde lite til felles med det som var essensen i artikkelen, at materialet kan ripes opp av skarpe gjenstander, ikke at det sluttet å virke. Når er vel det for så vidt ikke så annerledes enn at nøkkelknipper riper opp mobilskjermen også, så det er vel ikke noe revolusjonerende nytt i at slike metaller på tas vare på deretter (foruten dersom du ikke bryr deg om at det er noen riper da..)?

Poenget med saken er vel strengt tatt folk som blir maniske over hvor flotte og estetiske kortene er, men så har det i realiteten vist seg at kortene er ubrukelige om man skal beholde det fint.

 

Clickbait er det ikke. Dette er et perfekt eksempel på form over funksjon, og hysteri rundt tech trender. Det er som å kjøpe en sofa for å dekke den med plast.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Men er ikke det fysiske kortet for ekstrautstyr å regne som du strengt tatt ikke behøver? Poenget med Apple Card er at det er et digitalt kort, og at du bruker iPhone eller Apple Watch når du betaler.

Ja, vil vel være det vist man har en iPhone eller Apple Watch.

Men jeg lurte på om det er mulig å ha kortet om man ikke har iPhone eller Apple Watch?

Lenke til kommentar

Men er ikke det fysiske kortet for ekstrautstyr å regne som du strengt tatt ikke behøver? Poenget med Apple Card er at det er et digitalt kort, og at du bruker iPhone eller Apple Watch når du betaler.

 

Så langt jeg kan se er vel dette heller Apple som har innsett at langt fra alle steder tilbyr betaling via mobilen, og derfor vil ha litt av betalingskaka i form av et stilig kort. Ingenting i veien med det i seg selv. At de har fjernet nummer fra kortet er jo også greit mtp sikkerhet, uten at jeg har satt meg inn i hvordan man da benytter det online. Regner med at det ikke er noe problem.

 

Per nå vet jeg om et knippe steder jeg kan betale med mobilen. Å legge igjen kortet hjemme er uaktuelt, da jeg ikke får gjort stort annet enn å kjøpe burger på McDonalds og lunsj på jobben. De fleste butikker ellers ser ikke ut til å støtte det, ihvertfall ikke dagligvarebransjen.

 

Måtte sjekke https://www.apple.com/apple-card/ for å lese litt om kortet. Hele siden oser design over funksjon. Var redd for å slite ut scrollehjulet på musa...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...