Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Bare sex... Vil ikke utnytte noen.


Anbefalte innlegg

Bryr meg om jeg sårer noen. Det er derfor jeg tok opp denne tråden.

Kansje har jeg formulert meg feil?

 

23 og 17. Delte den tanken her på forumet for jeg hadde min tvil om dette var greit og ville høre andres mening rundt dette.

 

Tenkte ikke jeg ville utløse sånne reaksjoner ved å lufte denne tanken.

Nei jeg misleste og misforsto, beklager virkelig altså! Fra dame til mann (tror jeg?) : sorry dude.

 

Det var absolutt riktig av deg å lufte tankene dine, er synd at du fikk sånne kommentarer men det er bare det at dette er ett tema veldig mange av oss har sterke meninger om og det er lett å bli defensiv når man ser aldersforskjellen i ditt tilfelle. hadde det vært 6 år mellom dere når hun er 18 hadde det fremdeles vært rart. Det er når vi nærmer oss 30åra sånt ikke spiller så stor rolle lenger. 

 

 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg misleste og misforsto, beklager virkelig altså! Fra dame til mann (tror jeg?) : sorry dude.

 

Det var absolutt riktig av deg å lufte tankene dine, er synd at du fikk sånne kommentarer men det er bare det at dette er ett tema veldig mange av oss har sterke meninger om og det er lett å bli defensiv når man ser aldersforskjellen i ditt tilfelle. hadde det vært 6 år mellom dere når hun er 18 hadde det fremdeles vært rart. Det er når vi nærmer oss 30åra sånt ikke spiller så stor rolle lenger. 

 

 

Nå vart jeg glad. :)

Beklagelse akseptert.

Tenkte meg noe vart missforstått og ser den at man blir lett defensiv i dette tilfelle.

Forsøker å formulere meg litt bedre før jeg poster neste gang. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bryr meg om jeg sårer noen. Det er derfor jeg tok opp denne tråden.

Kansje har jeg formulert meg feil?

 

23 og 17. Delte den tanken her på forumet for jeg hadde min tvil om dette var greit og ville høre andres mening rundt dette.

 

Tenkte ikke jeg ville utløse sånne reaksjoner ved å lufte denne tanken.

 

Folk har så mange forskjellige livserfaringer. Jeg synes ikke aldersforskjellen i seg selv er så voldsom. Jeg synes de som kritiserte virket litt hårsåre og overdrivende de også.

 

Selv var jeg nok alt for blyg når jeg var ungdom. Jeg synes du skal ha lov å eksperimentere du også. Så lenge du ikke voldtar noen, men lar ting gå naturlig for seg så har du egentlig ikke gjort noe galt. Et forhold enten det er kun basert på sex har også alltid to parter. Men det kan sikkert gå noen dager/uker alt etter hvem du kommer i kontakt med før du slipper ned i buksene/skjørtene/lakenene. Og du må ihvertfall i vår kultur alltid ta et nei for et ettertrykkelig nei, hvis ikke kan du få klammeri med politimyndighetene.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er greit å være tiltrukket av 17-åringer og å ønske seg sex uten å ønske noe mer. Men når man er 23 år, bør man som de andre forteller heller se etter noen som er litt eldre.

 

At du tenker tanken eller vurderer det, gjør deg ikke til en drittsekk, kvalm eller til et dårlig menneske. Tvert imot er det bra at du spør forumet når du er usikker på hva som er rett. Enkelte andre forumbrukere bør reflektere over om det er lurt å dømme hardt hvis de ønsker å påvirke voksne mennesker til å ta gode valg og holde seg unna unge jenter eller om det heller vil få dem til å holde seg unna forumet.

 

Dette er også noe som er litt kulturelt preg her i Norden. Man er plutselig fort en gammel gris. Men samfunnet rundt en kan ikke vite noe om prosessen som har gått seg til når man ser en femtiåring med en 22-åring for å sette ting litt på spissen. Kanskje de har hatt kontakt i et halvt år til 1,5 år for hva folk rundt vet. Også blir man kvalm bare pga. av aldersforskjeller. Eller kvalm på hentebruder som har en annen hudfarge og mye annet rart.

 

Er man mann så er man gris før man vet ordet av det har jeg inntrykk av. Mens, kvinnfolk kan være like ekle de. Drar på nattklubb og er utro i mot ektemenn, har sett og hørt om det når jeg var ute på byen i mine yngre dager.

 

Istedetfor å tenke at du så heldig den mannen var som fikk seg en ung kvinne, så skal man automatisk mistenke at dette ikke er bra for den yngre part. Det tar selvsagt også litt tid for unge kvinner å modnes i skallen, men er du over 16 og 18 år så er du lovlig vilt etter loven.

 

Er du 16 år så har du lov å ha sex. Er du over 18 år så er det bye-bye foreldre..

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har så mange forskjellige livserfaringer. Jeg synes ikke aldersforskjellen i seg selv er så voldsom. Jeg synes de som kritiserte virket litt hårsåre og overdrivende de også.

 

Selv var jeg nok alt for blyg når jeg var ungdom. Jeg synes du skal ha lov å eksperimentere du også. Så lenge du ikke voldtar noen, men lar ting gå naturlig for seg så har du egentlig ikke gjort noe galt. Et forhold enten det er kun basert på sex har også alltid to parter. Men det kan sikkert gå noen dager/uker alt etter hvem du kommer i kontakt med før du slipper ned i buksene/skjørtene/lakenene. Og du må ihvertfall i vår kultur alltid ta et nei for et ettertrykkelig nei, hvis ikke kan du få klammeri med politimyndighetene.

Ptoblemet er at jenter vil se eldre menn som attraktive fordi de tror de er tryggere i deres hender, unge jenter finner det veldig flatterende at eldre menn vil være med dem. Dette er unge jenter, ja de har sengelappen men de er fortsatt ett barn både i følge loven og moralsk sett ( jeg mener man ikke er helt voksen før man nærmer seg 30)TS har helt tydelig lyst på kun sex så derfor blir dette feil

Lenke til kommentar

En 22 åring og en 50ring er på to helt forskjellige steder i livet sitt. Vil ikke si det er galt, men tør å påstå at de aller fleste at de mennene finner seg ungjenter som ikke forstår hvilken dårlig catch han er fordi de mangler den livserfaringen.

 

Ok mest sannsynlig så vil jo 50-åringen gå i graven lenge før 22-åringen. Sånn rent sett vekk i fra det lettere moralske ved dette så behøver det jo ikke å være noen dårlig catch. Eldre menn har kanskje mistet litt lekenhet og er mer falt til ro, og de finner kanskje ikke på så mange sprell slik unggutter gjør. Det kan jo hende noen liker den roen i et forhold også. Sprellet til en unggutt kan like gjerne være noe umodne greier: "Nei, jeg slår opp". Og sannheten er kanskje bare at han har noe annet i kikkerten.

 

Når det kommer til dette med kun ute etter å få sex. Så finnes det vel hunnkjønn som også er det. Golddiggere og mye. Så selv den mannlige part er jo heller ikke trygg i noe forhold.

 

Jeg skal ikke drive å forsvare det til en hver pris heller. I det virkelige livet så går dette seg bedre til enn i et diskusjonsforum vil jeg tro. Men det vil alltid være holdninger og øyne som følger med. Spesiellt om du er fra ei mindre bygd.

 

Hørte for leden en ekte historie om ei nabodame av noen, som leide ut et rom i huset sitt på AirBnB. Det kom rekende menn der til alle tider, og sikkert noen damer innimellom også. Kan tro naboene lurte på alle mennene som rekte til det huset der. Men ikke like mye snusing i det med damene som leide rommet.  :wee:

 

Selv er jeg ikke ute etter noe nytt forhold. Men, hadde jeg vært det så kan du regne med at en hadde tiltrukkes i retning litt yngre. Jeg aner selvsagt ikke hvor det hadde endt. Men en 30-åring hadde vært en bra nok catch for min del. Jeg er ikke passert 50 år heller, men er ikke pur ung. Man vil kunne tenke tanker om slike ting selv om man er etablert. Driften i oss begge kjønn vil alltid være der. Men, en vet også hva man har, og det er verre å vite hva man hadde fått.

 

Jeg kan også forstå at sex er veldig sentralt hos en ung gutt eller jente som aldri har fått seg noe. Sex er noe mindre i fokus når man er eldre, og det varierer veldig i fra individ til individ vil jeg tro. Jeg observerer også både hannkjønn og hunnkjønn rundt meg som jeg antar at vil være ungkar, eller ukysset ut livet sitt. Kan selvsagt ikke vite dette. Tipper at han ene unge mannen jeg kjenner til vil ha muligheten enda, mens den kvinnen jeg kjenner til tror jeg det rett og slett er håpløst for.

 

Til trådstarter så vil jeg si, at du fint kan seksuellt debutere så snart du finner muligheten. Det behøver ikke å være noe mål, mening eller perfekt ved det. Og man behøver ikke å føle seg lei dersom det går skeis. Du vil nok etterhvert finne ut at de fleste vil rote rundt litt i ungdommen med noen feil og mangler, før det blir bedre. For min egen del så holdt nok blygheten og ikke utseende meg selv igjen i ung alder. Så når det ble noe så har jeg blitt ved det det ble  :)

 

Man kunne sikkert funnet noen med vakrere kropp, men det er ikke sikkert personligheten ville vært like vakker. Dessuten så finnes det en del "bimbos" og de er vel kun gode for å ha sex med, eller?

 

Forresten så kjenner jeg til et kvinnfolk som vel var nærmere 40 år gammel, og hun hadde gått i noen tiår uten kjæreste pga. brent seg på det første forholdet. Plutselig var hun i lag med noen som var ca. 20 år eldre enn seg. Det ser ut til å gå veldig bra med dem  :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Det du glemmer å nevne er at eldre folk vet mer, og er dermed i en posisjon hvor de har mer makt. De har sett rundt hjørner 22 åringen ikke har drømt om enda. 

Ser du virkelig ikke problemet med det? 

Det er også veldig vanlig for folk som liker å være en drittsekk mot sin partner å velge noen som er yngre, det er større sannsynlighet for at de ikke vil forlate deg fordi de ikke vet bedre. For de har mindre erfaring og vet ikke hva som lusker rundt i hjørnene. Enklere å hjernevaske!

Er man over 30 så syns jeg det ikke spiller så veldig stor rolle. Mest for at hjernen da er ferdig utviklet, du er helt voksen, hvis du var en banan hadde det var det perfekte tidspunktet å skrelle og spise deg på. 

Lenke til kommentar

Men skal man tenke sånn så finner man ekle folk i alle aldre BuffyAnneSummers. Alt i fra folk som bare er ekle eller til og med har sosiopatiske, narsisistiske trekk.

 

Men det kan godt hende at eldre har en makt. Har ikke tenkt så mye over det. Men, jeg antar at yngre manipulatoriske individer kan lykkes nesten like godt som de eldre som har enda mer erfaring, dersom de har anlegg for det der.

 

Jeg tenker nok kanskje mer på at eldre folk har inngrodde vaner, holdninger som kanskje er verre å korrigere for. Det er muligens den eldres verste egen fiende? Eldre folk er rett og slett ikke like plastiske/formbare.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hun er 17. Har snakket om dette med noen fagfolk (psykriatri) og de mente så lenge over 16 .

Folk har forskjellige meninger om dette er riktig/galt.

 

Kommer ikke til å gå gjennom dette uansett etter endel omtanke.

 

Det var da enda bra, var litt i tvil om hun var lovlig når du skrev "ungdoms møtested". Over 16 er lovlig, 17 og 23 er jo bare 6 års forskjell, ikke så voldsomt.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har lest tråden. Ja, i enkelte forhold kan maktbalansen være skeiv pga aldersforskjell. I andre forhold er maktbalansen skeiv av andre grunner. Hvis forhold hvor maktbalansen er drastisk skjevfordelt automatisk er moralsk forkastelige, så vil jeg påstå at nær halvparten av forhold (i Norge) er moralsk forkastelige. Eller er det kun når maktbalansen er ujevn pga alder det har noe å si?

 

For meg gir det ikke mening å gå rundt og dømme folk. De fleste av oss er hjernevasket uansett, så litt ekstra manipulasjon gjør jo ikke noen betydelig skade. Om en mann søker en ung kvinne må han jo få lov til det uten å bli uglesett av feminister?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg gir det ikke mening å gå rundt og dømme folk. De fleste av oss er hjernevasket uansett, så litt ekstra manipulasjon gjør jo ikke noen betydelig skade. Om en mann søker en ung kvinne må han jo få lov til det uten å bli uglesett av feminister?

 

''Feminist'' er blitt det nye ''din nazi'' pga folk som deg. Jeg forhåndsdømmer hvem enn jeg vil, du gjør det også ellers hadde du garantert blitt drept eller lurt av noen innen nå til det punkt at du hadde tenkt at det er helt ok å forhåndsdømme folk også. Enten har du opplevd hvorfor du ikke stoler blindt på folk og lar alltid tvilen komme til gode ellers er du så heldig eller uheldig at du fremdeles tror at folk alltid vil ditt beste uten skjulte intensjoner. 

 

''En gammel mann må da få lov til å manipulere og lure unge kvinner hvis han ønsker det uten at noen skal bry seg om de unge kvinners mentale helse'' - oversatte det for deg til vanlig tale. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker ikke å bli satt i bås egentlig. "Folk som meg"? Jeg står kun for hva jeg har sagt, ikke hvordan du tolker det. Om du oppfatter min bruk av ordet "feminist" som negativt, er ikke det mitt problem. Det er kun et ord, som forteller noe om hvilke tankegods enkelte individer har.

 

De enkelte individene jeg regner med ville hatt større problemer med aldersforskjell, enn folk som innehar annet tankegods. Derfor ble gruppen nevnt i innlegget over.

 

 

''En gammel mann må da få lov til å manipulere og lure unge kvinner hvis han ønsker det uten at noen skal bry seg om de unge kvinners mentale helse'' - oversatte det for deg til vanlig tale. 

 

Unge kvinner som er myndige, er selv ansvarlige for sitt eget liv. Om en 18 årig jente henger med en jevnaldrene gutt eller en 32 åring, legger ikke jeg meg så mye oppi, for det er ikke min sak. Hva jeg synes om det er heller ikke relevant, det er individets valg. 

 

Folk må gjerne bry seg om andre. Jeg synes bare folk bryr seg litt for mye om andre, dømmer dem og sånt. Det sagt, så finnes det nok mange som manipulerer andre, og det er trist.

 

Skjønner ikke at folk skal blande seg i andres saker. For min del har jeg nok med mitt.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å bli satt i bås egentlig. "Folk som meg"? Jeg står kun for hva jeg har sagt, ikke hvordan du tolker det. Om du oppfatter min bruk av ordet "feminist" som negativt, er ikke det mitt problem. Det er kun et ord, som forteller noe om hvilke tankegods enkelte individer har.

 

De enkelte individene jeg regner med ville hatt større problemer med aldersforskjell, enn folk som innehar annet tankegods. Derfor ble gruppen nevnt i innlegget over.

 

 

 

Unge kvinner som er myndige, er selv ansvarlige for sitt eget liv. Om en 18 årig jente henger med en jevnaldrene gutt eller en 32 åring, legger ikke jeg meg så mye oppi, for det er ikke min sak. Hva jeg synes om det er heller ikke relevant, det er individets valg. 

 

Folk må gjerne bry seg om andre. Jeg synes bare folk bryr seg litt for mye om andre, dømmer dem og sånt. Det sagt, så finnes det nok mange som manipulerer andre, og det er trist.

 

Skjønner ikke at folk skal blande seg i andres saker. For min del har jeg nok med mitt.

Liker ikke å bli satt i bås - setter andre i båser som passer deg.  Okaaaay....

 

''Om en mann søker en ung kvinne må han jo få lov til det uten å bli uglesett av feminister?'' - ganske morsomt at du prøver å vinkle dette som noe annet ett ett billig forsøk på personangrep. Ikke ett godt forsøk engang. 

 

Jeg syns vi ikke bryr oss nok som samfunn. Det er en skadelig tankegang å gå rundt og tenke at man kun skal bry seg om sine egne ting og ikke forhåndsdømme andre. Jeg er villig til å kjempe, skrike og sloss for de jeg mener trenger det, og unge mennesker som blir manipulert av langt eldre og mye mer modne mennesker trenger absolutt det, spesielt når det finnes altfor mange av de som faktisk tror på myten om at jenter blir kvinner så fort de får mensen og at menn ikke kan voldtas eller brukes og manipuleres fordi de er menn. 

 

Edit: Folks følelser betyr fuck all i det store og det hele. Lei deg fordi noen forhåndsdømte deg? Bu-fucking-hu, du får ingen sympati fra meg. Det er en overlevelsesmekanisme som vi har finpusset over sinnssykt lang tid. Trust your gut. 

 

Pluss, hvis man ikke forhåndsdømmer, så får man den nydelige bonusen ved å få all skylden hvis noe skjer for at du var ''så naiv og dum'', og hvis vi forhåndsdømmer så er vi ditten og datten og bla bla bla.. Du kanke vinne så ikke spill engang! 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...