Gå til innhold

Ufør, burde jeg ta kontakt eller vente?


Anbefalte innlegg

Jeg søkte ufør for to måneder siden, dette er helt nytt for meg men det sto på søknaden at Oslo har ca 8 måneders ventetid på søknaden.

Leste litt rundt på div. andre forum å det var mange som hadde kontaktet saksbehandler å spurt om det var en mer spesifikk dato de kunne forvente svar å de fikk innvilget samme dag eller dagen etter for saksbehandler hadde den ferdige søknaden men hadde bare ikke satt den igang.

 

Burde jeg ta kontakt å spørre? Værste er vel at de ikke vet.

NAV er helt nytt for meg å det er ikke greit å følge med på alle papirer, lover og regler for en vanlig stakker.



Anonymous poster hash: e1070...9b3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å ringe og høre. Koster deg og dem meget lite. Den er nok til behandling, og du får nok svar, prosentsjansen for at de glemmer noe som helst er vel ganske liten. Men det er dumt å sjanse. Ring i morgen. Du får ikke kjeft i hvert fall ^^

 

Har vært igjennom mye papirmøller, mitt tips er å 1) Alltid spørre én gang for mye, og 2) Ta kopi av alt du sender inn og ta vare på hele papirhistorikken selv. Hvis de mister noe, så slipper du å bruke 2 timer på å fylle ut på nytt, kan bare ta kopi og sende inn igjen.

 

Jeg håper dog det ikke tar årevis for din prosess.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, å tenke på uføreforsikring er en idé. Men det er blitt strengere. Min skrev jeg under i starten av 2000, og da tenkte jeg ikke noe over å bli ufør. En jeg kjenner har en uføreforsikring fra noen år siden, og der står det spesifikt at forsikringen ikke skal brukes "i vinnings hensikt, men skal brukes som erstatning for tapt inntekt". Så jeg tenker nok at hvis du nå er i prosessen mot å bli ufør, så er sannsynligheten høy for at samtlige forsikringsselskaper svartelister deg mot å få en slik forsikring. Men, det skader aldri å prøve. Du har jo rett til å leve et fullverdig økonomisk liv, du også. Opplevelsen av pengers verdi er annerledes fra livssituasjon til livssituasjon.

Lenke til kommentar

Ja, å tenke på uføreforsikring er en idé. Men det er blitt strengere. Min skrev jeg under i starten av 2000, og da tenkte jeg ikke noe over å bli ufør. En jeg kjenner har en uføreforsikring fra noen år siden, og der står det spesifikt at forsikringen ikke skal brukes "i vinnings hensikt, men skal brukes som erstatning for tapt inntekt". Så jeg tenker nok at hvis du nå er i prosessen mot å bli ufør, så er sannsynligheten høy for at samtlige forsikringsselskaper svartelister deg mot å få en slik forsikring. Men, det skader aldri å prøve. Du har jo rett til å leve et fullverdig økonomisk liv, du også. Opplevelsen av pengers verdi er annerledes fra livssituasjon til livssituasjon.

Ein forsikrar ikkje «brennande hus», forsikringsselskap består ikkje av idiotar. Ein får ikkje utbetalingar dersom årsak til t.d. uførhet er noko som var kjent før forsikringa vart teikna.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...