Gå til innhold

Kan man kjøre Battle.net launcher,steam,origin osv fra ekstern HDD/SSD?


Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc med kun en 250 gb SSD, som jeg bruker for det meste til jobb men skal bruke den på fritid også.

Kan jeg instalere steam/origin/battle.net launcher på en ekstern SSD/HDD og spille fra den? Tenkte og sette opp en slik SSD/HDD på min stasjonære pc. Kan man da bare koble den til en hvilken som helst laptop og kjøre spillene?

 

Snakker da om veldig lette spill,Hearthstone,Slay The Spire, Age of empires 2 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere måter å gjøre dette på.

 

Jeg har en del Steam-spill på ekstern USB-disk, og det er helt uproblematisk og praktisk når man bruker bærbaren som en desktop-erstatter.

 

Hvis du ønsker å utvide disk-kapasitet kan du velge en rask USB disk som f.eks en WD Passport eller et kabinett du setter en SATA SSD. 

 

 

Det er også mulig f.eks med en eller to mini-USB flashminne. Har du to stykker kan du sette opp RAID 0 og få veldig rask lese/skrive hastighet uten at du trenger å drasse på disker om du tar med deg maskinen.

 

Har maskinen plass til eksta SATA, mSATA eller NVMe så kan du også bruke dette. Husk at forskjellige M2-spor takler forskellige typer kort og begge er designet for å virke med mSATA og NVMe, selv om jeg har opplevd at BIOS ikke har funnet mSATA i et spor som skulle takle det.

Lenke til kommentar

Flere måter å gjøre dette på.

 

Jeg har en del Steam-spill på ekstern USB-disk, og det er helt uproblematisk og praktisk når man bruker bærbaren som en desktop-erstatter.

 

Hvis du ønsker å utvide disk-kapasitet kan du velge en rask USB disk som f.eks en WD Passport eller et kabinett du setter en SATA SSD. 

 

 

Det er også mulig f.eks med en eller to mini-USB flashminne. Har du to stykker kan du sette opp RAID 0 og få veldig rask lese/skrive hastighet uten at du trenger å drasse på disker om du tar med deg maskinen.

 

Har maskinen plass til eksta SATA, mSATA eller NVMe så kan du også bruke dette. Husk at forskjellige M2-spor takler forskellige typer kort og begge er designet for å virke med mSATA og NVMe, selv om jeg har opplevd at BIOS ikke har funnet mSATA i et spor som skulle takle det.

 

Jeg tenker på og ha steam,battle.net og origin på harddisken, ikke bare spillene. det vil fungere på samme måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...