Gå til innhold

Er iPad rask nok til vanlig surfing eller burde jeg gå for iPad Air?


Agurk43

Anbefalte innlegg

Heisann! 

 

Min gamle Macbook Air holder på å takke for seg så jeg er ute etter en ny enhet som jeg kan lese artikler, se på YouTube og Netflix osv. på. Jeg har en stasjonær PC som jeg bruker til alt av hard jobbing osv. så den trenger ikke å takle de hardeste oppgavene.

 

Jeg lurer bare på om iPad (2018) føles treg til vanlig bruk med sin a10 prosessor eller om jeg burde gå for en iPad Air (2019) med sin a12 prosessor isteden. Jeg har ikke såå mye penger for tiden så vil helst bruke så lite som mulig.

 

Noen tanker rundt dette? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nye IPAD er god , men den har 2GB ram.

Jeg har en IPAD Air 2 64GB med A8 og bruker den hele tiden hjemme til surfing, spotify, netflix. Eneste jeg kunne tenkt oppdatert er mere enn 2GB ram. Man merker det med mange faner i nettleser om man veksler mye sideinnholdet må hentes fra cache. På papiret er den dårligere enn nye Ipad når det gjelder ytelse..

 

Jeg ville gått for nye air , mest pga 3GB ram kontra 2GB på «vanlig Ipad». Og bedre skjerm. Men som sagt nye Ipad er overraskende god (sønnen i huset har en, så jeg har fått prøvd den litt)

https://www.macworld.co.uk/review/ipad/ipad-air-2019-vs-97in-2018-3694082/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter min vurdering (basert på eget bruk) har en iPad 2018 mer enn tilstrekkelig ytelse for det bruket du nevner. Du får selvsagt høyere ytelse hvis du velger en nyere/kraftigere modell, men da øker også prisen. Det blir en avveining du må gjøre selv. Er du i tvil, kan du kjøpe en 2018 et sted med 30-/50-dagers returrett, så kan du returnere den og kjøpe en større modell hvis du ikke blir fornøyd. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...