Gå til innhold

Burde Hans Olav Lahlum betale mer enn bare 100.000 kr mer i skatt?


Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Det er ikkje aktuelt i Noreg, vil eg si. Minner meg om ei jenta som klaget på "ekstremt lite penger", så hun ikkje viste korleis de skulle få råa til ungen som var på vei, mens hun dreiv å planlegge 1 månads ferie i Asia.

 

Eg kjenner ingen som sliter i Noreg. Ikkje narkisa som lever av staten ein gong. Som student eg levde fint på 5000kr/månad. Greide å legge te side for ein liten ferie og. 

Med lønn på 140kr/t ender ein å få utbetalt ca 15000kr/månad. Korleis kan ein "slite" med det? Kutte unødvendig forbruk. Å ikkje spise ute/gå ut på byen er ikkje "få endene til å møtes".

Ikkje kjøpe hus/leiligheit? Kjøpe kle på Cubus? Droppe bil? Kjøpe mat på Kiwi vs Meny? Kjøttdeig vs entrecote? 

Spørs vel hvor du bor tenker jeg. Bor du i oslo kan du drømme om å leve på 15 000 pr måned hvis du ikke lever the hybel-life og snur på hver krone. 

 

Om 15 000 er nok er også relativt til de enkeltes situasjon. 15000 rekker mye lenger til en som er singel enn  en alenemor eller alenefar. 

 

Vil også nevne at man skal også leve, ikke bare overleve. Har du ikke råd til å gjøre noe ekstra så er du relativt fattig i norge. Man kan alltids si at folk i andre steder i verden har det verre men det blir ett poeng vi ikke trenger å ta stilling til og som bare ødelegger debatten, er ingen fan av å bare be folk om å holde kjeft og bite tenna sammen bare fordi de ikke lever i afrika og sulter på gata. Hvorfor skal folk ha dårlig samvittighet for at de lever trangt og skulle ønske de kunne leve romsligere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...