Gå til innhold

Én World of Warcraft Classic-server kan få køer på over 10 000 spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Umulig å vite uansett... Det kommer til å bli et massivt frafall, og det har de nok regnet med uansett, men akkurat hvor stort vet ingen.

 

Før eller siden blir det vel serversammenslåinger tenker jeg.

 

Generasjonen som har mest nostalgisk forhold til Classic har rett og slett ikke tid til å spille så aktivt lenger. Men alle har lyst til å teste det nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Umulig å vite uansett... Det kommer til å bli et massivt frafall, og det har de nok regnet med uansett, men akkurat hvor stort vet ingen.

 

Før eller siden blir det vel serversammenslåinger tenker jeg.

 

Generasjonen som har mest nostalgisk forhold til Classic har rett og slett ikke tid til å spille så aktivt lenger. Men alle har lyst til å teste det nå.

 

Eg er den generasjonen, og eg forventer å bruke 2-3 måneder på å bli 60, og i følge brukerundersøkelser på serveren eg skal rolle, så er det mange som forventer det samme. Og det finnes et guild for enhver, og det guildet eg skal rolle i, har gjort det rimelig klart hvilken livssituasjon oss med kone, jobb, unger, trening etc har.

Altså, eg forventer ikke å spille mer enn eg gjør nå, og eg husker at eg fint klarte meg uten å bli exalted eller farme alt mulig for å gjøre raid content.

Lenke til kommentar

Spilte WoW i 2005, men kan ikke begripe hvorfor noen vil spille "classic" igjen nå..

Minst av alt forstår jeg de som insisterer på å bruke den gamle grafikken.

Jeg har utrolig mange flotte minner fra "gamle" WoW, men jeg vet at det går ikke ann å gjenskape den følelsen jeg hadde da.
Jeg var 15 år gammel, og ALT var nytt. Det var det første MMO spillet jeg spilte, så absolutt ALT jeg gjorde var nytt og spennende.

Uansett om jeg skulle begynt å spille Classic så hadde det ikke blitt det samme fordi jeg er ikke den samme.
Men folk må få lov til å gjøre som de vil, så får håpe folk har det gøy med det selv om det ikke er for meg.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er grunnen til at de fleste andre har gått til elastic løsninger. Jeg sier ikke at dette er løsningen for World of Warcraft, men det er en definitiv løsning til over-/under-provisioning i korte bursts av etterspørsel.

 

De har layering, to grunner, ene er frafall etter kort tid også hvor fort spillere leveler opp.

Så etter en måned har mange falt fra og andre spred seg over mange soner.

Ja til slutt vil alle ende opp i endgame sonen unansett.

Lenke til kommentar

Spilte WoW i 2005, men kan ikke begripe hvorfor noen vil spille "classic" igjen nå..

 

Minst av alt forstår jeg de som insisterer på å bruke den gamle grafikken.

 

Jeg har utrolig mange flotte minner fra "gamle" WoW, men jeg vet at det går ikke ann å gjenskape den følelsen jeg hadde da.

Jeg var 15 år gammel, og ALT var nytt. Det var det første MMO spillet jeg spilte, så absolutt ALT jeg gjorde var nytt og spennende.

 

Uansett om jeg skulle begynt å spille Classic så hadde det ikke blitt det samme fordi jeg er ikke den samme.

Men folk må få lov til å gjøre som de vil, så får håpe folk har det gøy med det selv om det ikke er for meg.

 

Næmmen, er det J. Allen Brack som snakker;) Meningen er ikke at det skal føles likt som for 14 år siden. Det er et HELT annet spill, og mange mener at det er et mye bedre spill enn retail.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke problemet. De som er fanatisk interessert i å oppleve det akkurat slik det var, så kan jeg fortelle at jeg sto i kø i tresifret antall minutter tilbake i classic. Så dette må jo bare være gode nyheter for de som skal spille og "oppleve" vanilla wow?

 

Gi spillet 2-3 mnd. så er problemet løst og 70% av spillerbasen har forlatt åstedet.

Lenke til kommentar

Generasjonen som har mest nostalgisk forhold til Classic har rett og slett ikke tid til å spille så aktivt lenger. Men alle har lyst til å teste det nå.

 

Kjenner ekstremt mange som spilte classic aktivt og som kommer til å starte å spille igjen nå som classic kommer tilbake inkludert meg selv (nesten full guild) så det blir litt feil å si at generasjonen med det mest nostalgiske forholdet ikke har tid til å spille når det i hovedsak er de mest nostalgiske spillerne som ønsker classic tilbake

Lenke til kommentar

queues på 10k er da ikke noe det. Var jo køer på 40k i starten av vanilla wow. Dette hører til vanilla experience!

De største serverene i vanilla hadde rundt 20k spillere, men aldri mer enn ca 3000 online på en gang (husker ikke om det var totalt eller 3000 per faction). Serverene gikk i locked lenge før 40k kunne lage en karakter, så queues kunne aldri komme opp i så høye nummer (selv ved launch).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...