Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn/Gutter har dere blitt sjekket opp?


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd at jenter har vist meg interesse hvor intensjonen har vært å bli bedre kjent med meg på et romantisk plan, men tror jeg har tilgode å oppleve en direkte tilnærming fra jenter i Norge.

 

Jenter er mer indirekte og passive av natur. Stiller seg nær deg. Dukker opp nær deg. Gjør seg tilgjengelig. Prater i vei, men alltid om trygge ting. Eventuelt kan hun ta initiativ om du først har tatt initiativ og har vist henne at det er trygt.

 

Men å være den som initierer og leder an? 

 

Sjeldent. 

 

I hvert fall min erfaring. :)

 

EDIT: Når jeg leste Mr Spock sin kommentar om telefonnummer kom jeg nå på at en jente på Universitetet spurte etter nummeret mitt på vegne av en jente jeg hadde flørtet litt med. 

 

En annen ting jeg kom på er at jeg har opplevd at jenter har lagt meg til på Facebook. Men, det skal sies at også da har gjerne jeg tatt initiativ i forkant.

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ja, flere ganger, typisk å bli bedt om telefonnummer, dratt ut på dansegulvet og fått ei på fanget. Et par forhold startet slik :)

 

 

Siden det virker som noe slikt er relativt sjeldent, hva tror du er spesielt med deg, siden det skjer med deg flere ganger?

Lenke til kommentar

Siden det virker som noe slikt er relativt sjeldent, hva tror du er spesielt med deg, siden det skjer med deg flere ganger?

 

Tviler på om det er noe spesielt med meg. Det har ikke skjedd ofte - omtrent like ofte som jeg selv har gått direkte bort til ei for å sjekke opp.

 

Som regel finner man en mer diskret måte å nærme seg på - ved bardisken osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, flere ganger, typisk å bli bedt om telefonnummer, dratt ut på dansegulvet og fått ei på fanget. Et par forhold startet slik :)

 

Kan du utdype?

 

Det du forteller der utenom det første anser jeg ikke for sjekking, men det er definitivt en måte å vise interesse på. :)

 

Slik jeg tolker trådstarter handler det om å ta direkte initiativ og være litt frempå, men mulig jeg misforsto.

Lenke til kommentar

Kan du utdype?

 

Det du forteller der utenom det første anser jeg ikke for sjekking, men det er definitivt en måte å vise interesse på. :)

 

Slik jeg tolker trådstarter handler det om å ta direkte initiativ og være litt frempå, men mulig jeg misforsto.

 

Mulig du har rett. Ta episoden med at ei satte seg på mitt fang (det har skjedd mange ganger - men her var det litt spesielt) - og hun fortalte at hun hadde bestemt seg for å bli kjent med meg - og håpet jeg hadde tid til å prate med henne. Noe det var, singel som jeg var og søt hun var  :D  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig du har rett. Ta episoden med at ei satte seg på mitt fang (det har skjedd mange ganger - men her var det litt spesielt) - og hun fortalte at hun hadde bestemt seg for å bli kjent med meg - og håpet jeg hadde tid til å prate med henne. Noe det var, singel som jeg var og søt hun var  :D  

 

Ok! Det vil jeg si er rimelig direkte. Nice! :) 

 

Grunnen til at jeg spurte er fordi jeg har hørt mange tidligere fortelle at de ofte blir sjekket opp av jenter, men når det kommer til stykket er det ofte på en mer indirekte måte enn hva jeg forventer med regelrett sjekking.

 

Forøvrig har mange jenter jeg har snakket med fortalt meg at de aldri selv har sjekket opp noen. Litt trist synes nå jeg. 

Lenke til kommentar

Opplever tilnærmelser de fleste gangene jeg går på byen. Jeg tror jeg er relativt pen så selv om man selvfølgelig har dager man hater seg selv så har jeg fått såpass mange komplimenter fra fremmede at jeg føler meg ganske sikker på at jeg er ok på utseende fronten.

 

Allikevel tror jeg at den største faktoren er at når jeg er på en uteplass så er jeg aldri på kvinnfolkjakt. Jeg går ikke på byen for å finne damer - det gjør jeg på nettet - men som en bi-effekt av dét så mistenker jeg at det gjør at jeg får en holdning kvinnfolk tiltrekkes av. Ikke desperasjonen du ser i ansiktet på de fleste menn i en bar.

 

Når jeg blir småfull så blir jeg vanligvis for opptatt av musikk og sang så jeg har ikke tid til damene :D

 

Kvinnfolk er også særdeles rare når det gjelder flokkmentalitet eller noe sånn, for spesielt når en har kjæresten med på byen så treffer man gjerne på kvinnfolk som blir plagsomt pågående. Det er ytterst sjeldent menn gjør slikt, tror jeg, men min teori er at et kvinnfolk blir ekstra tent på en mann når de ser at et annet kvinnfolk er interessert i den samme.

Ergo kan jeg tenke meg at for de av dere som er på dame jakt så vil det være en smart taktikk å ha ei god venninne med seg.

Lenke til kommentar

Det kan ta litt tid for jenter å komme over stigmaet ved å være direkte med en gutt. Mange som mener at man er løs og horete hvis man gjør sånt, og man får ofte høre det når man vokser opp, at man burde oppføre seg som ''damer'', whatever the fuck that means. 

Jeg pleier å være veldig direkte når jeg finner noen jeg liker litt mer/ blir mer tiltrukket av enn alle andre. 

I tenårene mine pleide jeg å havne i fanget på den snilleste karen på festen. 

Lenke til kommentar

Jeg er sjelden i situasjoner der det er naturlig at noe sånt skjer, og det har gått mange år mellom hver gang, men det har vært 2-3 forsøk der jeg ikke fulgte opp (var sjenert da jeg var yngre og er veldig kresen).

Jeg hadde det på samme måte. Jeg oppsøkte aldri steder hvor det er naturlig å bli sjekket opp. Brydde meg aldri om slikt.

 

Når nettdating til slutt kom, så bare gjorde jeg det i steden. Mye enklere for antisosiale personer som meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...