Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Note 10 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare tull og myte at Apple har så bra prosessorer. De scorer bra på syntetiske tester, men så dukket det opp youtube-videoer for noen år tilbake så viste det seg at iPhone brukte lengre tid i praksis bruk.

 

Når hele internett skriker om at iPhone er så smooth og hurtig så blir det massesuggesjon at alle tror det er sannheten. Men det er altså helt feil. Og det har vært egentlig slikt siden sammenlignings-videoene dukket opp for flere år tilbake.

 

@Lasse Nessøe - greit nok at du liker hvordan iOS fungerer, men å kalle Android ubrukelig OS sier mer om ditt intellektuelle nivå, eller mangelen av sådan. Bestemødre greier å bruke Android men ikke deg altså.

 

Nå blir i tillegg hardwaren til iPhone spist til frokost av Android-produsenten, så man må jo synes synd på deg hvis du er totalt avhengig av iOS.

Lenke til kommentar

Kommentaren din sier jo litt om deg da. Android krever litt mer IQ å bruke, så for de som mangler litt så er den vel helt ubrukelig. Jeg har både Android og IOS.. begge har sine fordeler og ulemper. Smak og behag for hva man liker da.

Bra smart å hive Samsungen i skuffen hvis du ikke ønsker å bruke den lenger. Å selge den videre for 3-4tusen kroner er bare dumt å gjøre

 

Du finner alltid slike Iphone disippler i disse forumene. Vedder en månedslønn på han aldrig har hatt denne Samsungen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du finner alltid slike Iphone disippler i disse forumene. Vedder en månedslønn på han aldrig har hatt denne Samsungen.

Morsomme dere. Telefon ligger i skuffen på jobb da den eies av jobben. Jeg jobber også til daglig med brukerstøtte for 4000 ansatte med både IOS og Android. Er ikke så stor tvil om hvem som har mest spørsmål nei. Derfor valgte jeg Samsung selv ifjor for å lære mer om plattformen. Min konklusjon har jeg alt skrevet. Android er fullstendig underlegent IOS og langt vanskeligere i bruk ??

Lenke til kommentar

IOS er underlegend Android egentlig da IOS er neste umulig å gjøre noe med/endre på. Greit nok at det har bra brukergrensesnitt, men når det først skjer noe på iOS så kan det være ekstremt vanskelig å feilsøke. Er hvertfall det på iMac.

 

Android er ganske åpent og er et overlegent og modent operativsystem da det er mulig å egendefinere systemet så mye man vil

 

:)

Endret av spetter
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

Dette er veldig enkelt, Apple lager sine egene prosessorer i IPhone som er langt forran konkurrentene på android siden. Ligger 1-2 år forran på prosessorytelse.

Apple designer prosessorene.. Men er ikke de som lager de. De blir laget av andre produsenter.

Ikke ligger de 1-2år forran på ytelse heller. Det er KUN i benchmarks. I reelt bruk er de ikke noe bedre faktisk. Har testet mange modeller av både iPhone og diverse Android mobiler.

Lenke til kommentar

"Pennen har blitt en helt unik fordel for Galaxy Note"

Det er lenge siden det skjedde...

 

"Selv om skjermen har blitt langt større er Note 10 Plus faktisk vesentlig smalere enn den originale Note-modellen fra åtte år tilbake."

 

Den er absolutt ikke smalere nei!? Den var faktisk bredere enn begge nye Note 10 modellene...:

Note 1: 146.85 x 82.95 x 9.65 mm

Note 10: 151.0 x 71.8 x 7.9 mm

Note 10+: 162.3 x 77.2 x 7.9 mm

Lenke til kommentar

IOS er underlegend Android egentlig da IOS er neste umulig å gjøre noe med/endre på. Greit nok at det har bra brukergrensesnitt, men når det først skjer noe på iOS så kan det være ekstremt vanskelig å feilsøke. Er hvertfall det på iMac.

 

Android er ganske åpent og er et overlegent og modent operativsystem da det er mulig å egendefinere systemet så mye man vil

 

:)

 

Synst ikke iOS har ett bra grensesnitt engang. En av grunnene til jeg skiftet.

Lenke til kommentar

 

Ser iPhone Xs har bedre prosessor enn de andre på listen, men denne iPhonen er jo 1 år gammel nå, kommer vel snart en ny. Hvorfor er det slikt?

 

Optimalisering.

Prosessoren er egentlig ikke bedre i seg selv, men de har kun en enkelt å forholde seg til, med egen programvare, så det får en del å si i syntetiske tester.

Helt feil.. Begge OS er optimalisert like bra faktisk.

Og prosessoren til iPhone er bare bedre i benchmarks. I det virkelige liv har den blitt slått av konkurrentene hver gang jeg tester

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Pennen har blitt en helt unik fordel for Galaxy Note"

Har den vært i alle år...

 

"Kameraoppsettet gir nesten i overkant mye deja vu fra Huaweis P30 Pro"

Er vel strengt tatt Huawei som har hentet inspirasjon fra Samsung.

 

"Hurra - Bixby-tasten er vekk"

Ikke akkurat.. Men man kan velge om den skal være ren powerknapp eller åpne Bixby og/eller åpne kamera..

 

"God å bruke, men litt masete"

Ikke mye masete varslinger her nei.. Det kalles brukerfeil.

Man velger trossalt nøyaktig hva man vil skal komme opp eller ikke..

 

Men en meget god mobil er det hvertfall. Anbefales!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...