Gå til innhold

ANMELDELSE: Wolfenstein: Youngblood


Anbefalte innlegg

Skal man vurdere et spill utifra hvor nært det ligner tidligere spill?

Er det en god ting om alle spill i serien er akkurat samme spillene bare med litt andre farger?

 

Om et spill er bra eller ikke burde handle om selve spillet, ikke navnet på spillet.

 

Det blir som klagene på god of war ps4.

Det at spillet ikke er som de eldre i serien gjør det ikke dårligere.

 

Som nevnt så er det naturlig å sammenligne med tidligere spill, ja. Det betyr som du sier... at det ikke er "automatisk" dårlig, men dette spillet er dårlig, og noe av GRUNNEN til at det har blitt såpass dårlig er nettopp: At de beveget seg såpass langt vekk fra de forrige spillene. Du missforstår essensen i det meste, fra det du skriver. Lager spørsmål, som er såpass meningsløst konstruert at de mister mål og mening. 

Hva har dette med god of war å gjøre? Ingen verdens ting. Noen klager alltid på noe, forskjellen er hvor MANGE som er enige om at noe er en uting. I ditt god of war eksampel, så ja. Nei, der er de fleste enige i at det er kvalitetsarbeid. Selv om det ikke er prikk likt forrige spill. 

p.s. Du burde heller se på microtransaksjonene dine som å donere til at microtransaksjoner fortsetter å komme i full pris single player spill. Støtte nye spill gjør du ved å kjøpe spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal man vurdere et spill utifra hvor nært det ligner tidligere spill?

Er det en god ting om alle spill i serien er akkurat samme spillene bare med litt andre farger?

 

Om et spill er bra eller ikke burde handle om selve spillet, ikke navnet på spillet.

 

Det blir som klagene på god of war ps4.

Det at spillet ikke er som de eldre i serien gjør det ikke dårligere.

 

Som nevnt så er det naturlig å sammenligne med tidligere spill, ja. Det betyr som du sier... at det ikke er "automatisk" dårlig, men dette spillet er dårlig, og noe av GRUNNEN til at det har blitt såpass dårlig er nettopp: At de beveget seg såpass langt vekk fra de forrige spillene. Du missforstår essensen i det meste, fra det du skriver. Lager spørsmål, som er såpass meningsløst konstruert at de mister mål og mening. 

Hva har dette med god of war å gjøre? Ingen verdens ting. Noen klager alltid på noe, forskjellen er hvor MANGE som er enige om at noe er en uting. I ditt god of war eksampel, så ja. Nei, der er de fleste enige i at det er kvalitetsarbeid. Selv om det ikke er prikk likt forrige spill. 

p.s. Du burde heller se på microtransaksjonene dine som å donere til at microtransaksjoner fortsetter å komme i full pris single player spill. Støtte nye spill gjør du ved å kjøpe spillet.

On du ikke forstår hva god of war har med saken å gjøre, så vet jeg ikke helt om du vet hva du diskuterer?

 

Om jeg lager verdens absolutt beste spill, alle er enige i at det er det beste spillet noensinne, men jeg kaller spillet for en oppfølger til en helt annen type spill.

For eksempel mitt er et racing spill, mens det forrige i serien var en fps.

Skal det da trekke ned karakteren i tester av spillet?

Lenke til kommentar

Hva gjelder mikrotransaksjoner.

Med mindre de gjør spillet dårligere (altså at de er pay to win)

Så har jeg ingen problemer med dem.

 

Jeg ser mikrotransaksjoner som en måte å donere penger til utvikling av nye spill.

 

Jeg MÅ ikke kjøpe noe.

Det er ingen som tvinger meg til å betale.

Det eneste jeg får ut av det er en annen farge på hjelmen min.

 

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være noe problem.

 

Jeg trodde at man støttet utvikling av spill ved å, du vet, kjøpe spillet? Jeg er tydeligvis helt på bærtur her..

 

Nei, det er ingen som tvinger deg til å kjøpe, men utviklerne har allerede fått betalt for produktet, så hvorfor ha MTX i det hele tatt? Hvorfor ikke bare la spillerne få de kosmetiske tingene utelukkende via in-game mekanismer, som in-game penger eller låse opp via achievements?

 

Synes du har et veldig ensidig syn på MTX. Du bryr deg bare om det påvirker spillet negativt og ignorerer helt de sosiale aspektene. Utviklerne spekulerer i at de skal få utbytte av MTX gjennom folk som ikke helt klarer å styre seg, og ender opp med å bruke store summer. Barn blir mobbet fordi de er "default", fordi de kanskje ikke har penger til å kjøpe alt mulig i spillene. Mange spill blir designet rundt MTX, ikke først og fremst for at de ønsker å lage et bra spill som folk elsker å spille, men de designer spill for å være melkekyr og tyne mest mulig penger av folk.

 

Bare fordi du ikke klarer å se lengre enn din egen nese betyr ikke at MTX ikke er problematisk.

Lenke til kommentar

On du ikke forstår hva god of war har med saken å gjøre, så vet jeg ikke helt om du vet hva du diskuterer?

 

Om jeg lager verdens absolutt beste spill, alle er enige i at det er det beste spillet noensinne, men jeg kaller spillet for en oppfølger til en helt annen type spill.

For eksempel mitt er et racing spill, mens det forrige i serien var en fps.

Skal det da trekke ned karakteren i tester av spillet?

 

Nei, og det er det vel heller ingen som har sagt, så hva er det egentlig du diskuterer?

Lenke til kommentar

 

On du ikke forstår hva god of war har med saken å gjøre, så vet jeg ikke helt om du vet hva du diskuterer?

 

Om jeg lager verdens absolutt beste spill, alle er enige i at det er det beste spillet noensinne, men jeg kaller spillet for en oppfølger til en helt annen type spill.

For eksempel mitt er et racing spill, mens det forrige i serien var en fps.

Skal det da trekke ned karakteren i tester av spillet?

 

Nei, og det er det vel heller ingen som har sagt, så hva er det egentlig du diskuterer?

Det er personer som har sagt det i denne tråden.

 

De sier at spillet ikke lever opp til serien, navnet.

Derfor fortjener det trekk, ikke for hvordan spillet er for seg selv.

 

"folk som ikke helt klarer å styre seg, og ender opp med å bruke store summer. Barn blir mobbet fordi de er "default", fordi de kanskje ikke har penger til å kjøpe alt mulig i spillene"

 

Er dette et problem med selve spillet, eller er dette et problem med folkene som spiller?

 

Skal Mercedes slutte å lage dyre biler fordi noen barn blir mobbet av de andre i klassen som har råd til Mercedes?

Lenke til kommentar

Det er personer som har sagt det i denne tråden.

 

De sier at spillet ikke lever opp til serien, navnet.

Derfor fortjener det trekk, ikke for hvordan spillet er for seg selv.

 

Kan ikke se at noen har sagt akkurat det (leste gjennom tråden på nytt).

 

Er dette et problem med selve spillet, eller er dette et problem med folkene som spiller?

 

Skal Mercedes slutte å lage dyre biler fordi noen barn blir mobbet av de andre i klassen som har råd til Mercedes?

 

Begge deler vil jeg si. På den ene siden har ikke utvikleren ansvar for hvordan andre mennesker oppfører seg, men samtidig er de med på å skape et sosialt press. Det er jo en grunn til at mange skoler (kanskje ikke her til lands) har innført skoleuniformer, nettopp for å redusere det sosiale presset, som er av en type som barn og unge er spesielt utsatt for.

 

Å nevne Mercedes blir jo litt skivebom siden det er et luksusprodukt som helt klart har rike (og da i stor grad) voksne mennesker som målgruppe, og er designet for å være et prestisjeprodukt. Det samme kan ikke sies om spill (det finnes selvfølgelig spill som gir prestisje, men da i hovedsak på grunnlag av spillerens ferdigheter, ikke hvor mye penger de har), de har tvert imot barn og unge (og voksne) som målgruppe, og burde holdes til en viss etisk standard.

 

Og hvis jeg bruker ett av dine argumenter så kan jeg jo si: Gjør MTX spillet bedre? Hvis ikke, hvorfor ha det i det hele tatt?

Angående W:YB sa du jo selv at man ikke trenger å bruke ekte penger for å kjøpe det man vil ha, så hvorfor har de MTX da?

Tror de fleste ville svart at det er fordi utviklerne er grådige.

 

Du ser på det som å "donere til utvilking av nye spill", jeg ser på det som å "donere til et spill utviklerne allerede har fått betalt for". Vi blir vel neppe enige der. ;)

Lenke til kommentar

Gjør mikrotransaksjoner spill bedre? Ja.

 

De har klart å fjerne betalt DLC.

De har klart å fjerne random lootboxer.

De har klart å flytte alt over til noe man ikke MÅ betale for.

 

Det å gå rundt med en lilla pistol gjør deg ikke bedre, men du ser annerledes ut, og folk vet at du har betalt for å se annerledes ut.

Det er helt klart er "luksusprodukt"

 

Det er flere kostnader involvert i å drifte et spill etter lanseringen, dette må betales.

Utvikling av neste spill må betales.

Om du kun fikk nok penger til å lansere 1 spill.

og så aldri patche det, lage mer innhold, holde servere igang, begynne på neste spill.

Så ville spill gått tilbake til å være langt dårligere.

Lenke til kommentar

Gjør mikrotransaksjoner spill bedre? Ja.

 

De har klart å fjerne betalt DLC.

De har klart å fjerne random lootboxer.

De har klart å flytte alt over til noe man ikke MÅ betale for.

 

Det å gå rundt med en lilla pistol gjør deg ikke bedre, men du ser annerledes ut, og folk vet at du har betalt for å se annerledes ut.

Det er helt klart er "luksusprodukt"

 

Det er flere kostnader involvert i å drifte et spill etter lanseringen, dette må betales.

Utvikling av neste spill må betales.

Om du kun fikk nok penger til å lansere 1 spill.

og så aldri patche det, lage mer innhold, holde servere igang, begynne på neste spill.

Så ville spill gått tilbake til å være langt dårligere.

 

Så hvordan klarte utviklere seg før MTX kom på banen? Mange av spillene som blir betraktet som tidenes beste spill ble laget før MTX eksisterte, og de hadde tjenester de ikke tok betalt for i etterkant av lansering. Og mange gode spill blir laget den dag i dag uten MTX, hvordan får de det til?

 

Jeg kan ikke se at betalt DLC er negativt (bortsett fra dag 1 DLC). DLC'ene til The Witcher 3 f.eks. var verdt prisen, fordi man fikk nytt innhold som ga flere ti-talls timer med spilling. Man betalte for det man fikk, til en fornuftig pris. Jeg betaler heller 20$ for en DLC enn et kosmetisk "skin".

 

 

 

Det er flere kostnader involvert i å drifte et spill etter lanseringen, dette må betales.

Utvikling av neste spill må betales.

Om du kun fikk nok penger til å lansere 1 spill.

og så aldri patche det, lage mer innhold, holde servere igang, begynne på neste spill.

 

Hvor mange ganger mener du egentlig at man skal betale for et spill? Først skal man betale full pris, og så bruke penger på MTX for å finansiere neste spill, som man også må betale full pris for. Det gir jo ikke litt mening engang.

 

Er ikke early-access et bedre konsept da, hvis det er finansiering av nye spill du er mest bekymret for? Man betaler i forkant for å støtte utviklingen, og når spillet blir lansert har man allerede betalt og får dermed en kopi, uten å måtte betale noe mer. Man betaler for det man får, i stedet for å dumpe penger på MTX i et helt annet spill.

 

 

 

Gjør mikrotransaksjoner spill bedre? Ja.

 

De har klart å fjerne betalt DLC.

De har klart å fjerne random lootboxer.

De har klart å flytte alt over til noe man ikke MÅ betale for.

 

DLC er ikke et problem. Du får det du betaler for (som oftest er skikkelig innhold, ikke bare kosmetiske ubrukeligheter).

Fjerne lootboxer? Javel, hvilke spill snakker du om da? Det er mange spill der du ikke kan kjøpe ting direkte, kan kun kjøpe lootboxer og gamble på å få de man vil ha.

Hva er problemet med å betale for spill?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan fikk de det til?

Vel, de hadde for det meste ikke online deler.

De hadde for det meste ikke patching.

De hadde for det meste DLC.

De hadde for det meste langt mindre budsjett.

 

Betalt DLC er greit nok i single player spill, men I multiplayer spill så vil det splitte spillerbasen, gi fordeler til dem som betaler, eller rett og slett ødelegge spillet.

 

Man skal betale så mye man mener det er verdt å betale.

Liker du spillene til et selskap så kan du godt støtte selskapet videre.

 

Det er null problem å betale for et spill, på lik linje det er null problem å betale for kosmetikk i et spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...