Gå til innhold

Oppdatering fikk prosessorene i Microsoft-PC-er til å kjøre på skarve 400 MHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gamle nyheter. Jeg fikk først det problemet med min Surface Pro 6 for flere måneder siden. Og det som står om Throttlestop er bare tull. De som har Surface Book 2 har brukt det siden i fjor sommer uten problemer. Man har det ikke kjørende hele tiden, man bare starter det når maskinen blir sirup og lukker det igjen med en gang, for det fikser problemet øyeblikkelig. Men det kommer jo tilbake, særlig når man kobler Surfacen til dockingstasjon.

Lenke til kommentar

Surface Laptop (1 og 2) derimot har hatt null (alvorlige) problemer siden lansering. Ikke så rart da det er færre ting som kan gå gale i en laptop, versus hybrider. Har selv hatt en Laptop (1) siden lansering, og jeg har aldri opplevd noen seriøse problemer. Alle mindre problemer har vært typiske Windows-bugs. 

Endret av µT.
Lenke til kommentar

@Sophonax, ironi over alle ironier: Da jeg skulle inn og skrive hvorfor jeg ikke bruker Linux, skjedde det artikkelen handler om igjen, for andre gang i dag! :rofl: (Og for andre gang fikset jeg det på omtrent ti sekunder ved å åpne og lukke Throttlestop.) Men svaret kommer likevel: Grunnen til at jeg ikke bruker Linux, er at nøyaktig 0 av de fem programmene jeg er avhengig av i jobben min, bare fins til Windows. ;) Det er vel stort sett bare de som driver med IT-drift eller programmering som faktisk kan jobbe med Linux.

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

@Sophonax, ironi over alle ironier: Da jeg skulle inn og skrive hvorfor jeg ikke bruker Linux, skjedde det artikkelen handler om igjen, for andre gang i dag! :rofl: (Og for andre gang fikset jeg det på omtrent ti sekunder ved å åpne og lukke Throttlestop.) Men svaret kommer likevel: Grunnen til at jeg ikke bruker Linux, er at nøyaktig 0 av de fem programmene jeg er avhengig av i jobben min, bare fins til Windows. ;) Det er vel stort sett bare de som driver med IT-drift eller programmering som faktisk kan jobbe med Linux.

 

Neida
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamle nyheter. Jeg fikk først det problemet med min Surface Pro 6 for flere måneder siden. Og det som står om Throttlestop er bare tull. De som har Surface Book 2 har brukt det siden i fjor sommer uten problemer. Man har det ikke kjørende hele tiden, man bare starter det når maskinen blir sirup og lukker det igjen med en gang, for det fikser problemet øyeblikkelig. Men det kommer jo tilbake, særlig når man kobler Surfacen til dockingstasjon.

 

Stemmer det er gamle nyheter.

Måneder hos meg og med det problemet.

Men opplever det aldri når jeg ikkje har laderen i.

Setter jeg laderen inn så klokker den seg ned med en gang.

Viste ikkje om Throttlestop, har selv kun tatt hard shutdown så har det løst seg hos meg.

 

Men skal bli godt å få en skikkelig fiks på dette.

For de gangene jeg har våre på elkjøp med min surface pro 6 så har selvfølgelig ikkje denne feilen kommet fram på maskinen.

Lenke til kommentar

@Sophonax, ironi over alle ironier: Da jeg skulle inn og skrive hvorfor jeg ikke bruker Linux, skjedde det artikkelen handler om igjen, for andre gang i dag! :rofl: (Og for andre gang fikset jeg det på omtrent ti sekunder ved å åpne og lukke Throttlestop.) Men svaret kommer likevel: Grunnen til at jeg ikke bruker Linux, er at nøyaktig 0 av de fem programmene jeg er avhengig av i jobben min, bare fins til Windows. ;) Det er vel stort sett bare de som driver med IT-drift eller programmering som faktisk kan jobbe med Linux.

 

Rart at alle android-brukere overlever teknologitilværelsen da.

 

Jeg synes "nyheten" er interessant. Ikke har jeg Surface-produkter. Og man kan vel egentlig anta at produktutviklingen hos Microsoft ikke alltid er smertefri for brukerne. Jeg har vært Microsoft-OS bruker selv siden MS-DOS 6.22 (egeneid) og muligens MS-DOS 5 på skolebenken. Har prøvd de fleste Windowsversjonene, kun med unntak av noen få (og ikke serverproduktene).

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

G, jeg blir veldig imponert hvis du viser meg noen som faktisk jobber med mobiltelefonen (bortsett fra å skrive inn avtaler, snakke i telefonen og lignende greier). Og jeg er fullstendig klar over at for eksempel Mac OS X er basert på Unix og så videre. Men Linux i sine mange distribusjoner har klare begrensninger fordi det er lite kommersiell programvare  til det. Du kommer garantert til å kverulere (Linux fanboys er gode til det, selv blåser jeg i hva jeg jobber på bare det funker, derfor bruker jeg Pi til noe og Windows pc-er til andre ting), men en brukerbase på to prosent av alle bærbare og stasjonære pc-er, iallfall i USA, sier jo sitt...

 

Edit: Og Mac har hele 14 prosent, så det er visst ikke så mange kule hipstere i kreative yrker som de selv innbiller seg. :rofl:

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

G, jeg blir veldig imponert hvis du viser meg noen som faktisk jobber med mobiltelefonen (bortsett fra å skrive inn avtaler, snakke i telefonen og lignende greier). Og jeg er fullstendig klar over at for eksempel Mac OS X er basert på Unix og så videre. Men Linux i sine mange distribusjoner har klare begrensninger fordi det er lite kommersiell programvare til det. Du kommer garantert til å kverulere (Linux fanboys er gode til det, selv blåser jeg i hva jeg jobber på bare det funker, derfor bruker jeg Pi til noe og Windows pc-er til andre ting), men en brukerbase på to prosent av alle bærbare og stasjonære pc-er, iallfall i USA, sier jo sitt...

 

Edit: Og Mac har hele 14 prosent, så det er visst ikke så mange kule hipstere i kreative yrker som de selv innbiller seg. :rofl:

 

Hva er din definisjon på "å jobbe"? Bare tungdrevne operasjoner i tunge desktop applikasjoner som drar i turboen såpass at kontoret blir varmt og du skulle ønske du kunne kaste skjorta?

 

Veldig mange som jobber på PC/Tablet/Mobil trenger typisk bare Office suite. Moderne office løsninger er i cloud, med webgrensesnitt for desktop, og halve poenget er nettopp at de jobber på tvers av laptop, tablet, mobil. Windows er unødvendig for en veldig stor gruppe.

 

Derfor dominerer feks ChromeOS undervisningssektoren.

 

Andre typiske jobb-applikasjoner er også webbaserte i dag. Som Timeføring/regnskap/ERP/faktura etc.

Endret av atlemag
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I spørsmålet om å være produktiv på jobb, ble jeg i den tiden det hadde noe med Windows å gjøre til stadighet plaget av alskens tåpelige feil. Det endrer seg aldri, og det plager meg å måtte fylle opp posen med nyttige knep og mørk kunnskap om hvordan man skal klare seg i den verdenen.

 

I veldig store administrasjoner/organisasjoner/myndigheter bruker samtlige Linux|GNU.

 

Sammenligningen til hva som er populært mangler referansen til hva som er tilgjengelig. ChromeOS er som kjent fullgodt for enkle oppgaver, og virker veldig mye bedre enn Windows.

Ren Linux|GNU på telefonen var populært da folk flest hadde det muligheten, til forskjell fra (den korte tiden) Windows erstattet det og Nokia var ødelagt. Nå har de Android, som er Linux i bunn, lager de telefoner folk vil ha igjen.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

@Sophonax, ironi over alle ironier: Da jeg skulle inn og skrive hvorfor jeg ikke bruker Linux, skjedde det artikkelen handler om igjen, for andre gang i dag! :rofl: (Og for andre gang fikset jeg det på omtrent ti sekunder ved å åpne og lukke Throttlestop.) Men svaret kommer likevel: Grunnen til at jeg ikke bruker Linux, er at nøyaktig 0 av de fem programmene jeg er avhengig av i jobben min, bare fins til Windows. ;) Det er vel stort sett bare de som driver med IT-drift eller programmering som faktisk kan jobbe med Linux.

 

Siden dette er en firmware bug så vil det antageligvis være det samme problemet med linux. Men siden Microsoft kun gir ut sine firmware oppdateringer som en windows executable så vil du ikke ha problemet hvis du kun kjører linux. MEn hvis du dual booter mellom windows og linux og aksepterte oppdateringen mens du var bootet i windows så har du antageligvis det samme problemet i linux. Sier antageligvis siden jeg ikke har en surface computer selv og derfor ikke har opplevd dette problemet selv.

 

Jeg har hatt lyst på en surface siden microsoft kom ut med serien men alle problemene de hadde initiellt og de problemene som dukker opp med jevne mellomrom og manglen på en usb-c med thunderbolt 3 gjør at maskinen er uaktuell for meg.

Lenke til kommentar

Tror jeg dropper Linux-greia, når de vanlige bikkjene begynner å glefse er vi inne på diskusjon mot fanatikere ... :rofl:

 

Emigranten, jeg har hatt datamaskiner siden Atara ST520, og jeg kan ikke huske en eneste av dem som ikke har hatt et eller annet problem. De mest problemfrie har vært servere med ordentlig serverhovedkort, minne og Xeon-prosessorer, men selv de må ha reserveløsninger for omstart hvis noe skjer. Men alt jeg har hatt, som Amstradt, Dell, Sharp, Datavarehusets eget merke, en dullion egenbygde med forskjellige hovedkort og omtrent alle tenkelige merker av bærbare, har hatt sine "quirks". Så lenge jeg vet at Surfacen kan fikses fra 0.4 mHz-problemet ved å klikke på et ikon i startmenyen og lukke et program fem sekunder senere, er det neppe på lista over de ti verste problemene engang. Prisen må vel gå til en bærbar jeg hadde på 90-tallet (jeg er ikke sikkerr på merket men det kan ha vært Toshiba) som sloknet når den kom under 25% på batteriet og da måtte ha satt opp BIOS om igjen hver gang. Jeg tror jeg byttet den tre ganger i ny av samme typen (det var sikkert en grunn til at jeg likte den), men jeg ga opp til slutt, for alle hadde samme feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...